Kadun naimisiin menoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijappe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijappe

Vieras
Kuinka pitkiä liittoja teillä eronneilla on takana?

Me emme ole olleet naimisissa vuottakaan ja haluaisin jo erota. Mieheni tiuskii lapsilleni ja kohtelee omaa lastaan eriarvoisesti (paremmin), mitä minun ja sydämeni alkaa särkyä tätä seuratessa. Miehestäni on tullut äärettömän tärkeä lapsilleni, mutta hän ei halua olla lasteni seurassa, ei tehdä heidän kanssaan mitään, hän ostelee asioita omalle pojalleen, ehdottelee tekemistä omansa kanssa, mutta ei koskaan minun lapsilleni mitään.. Hän ottaa ehkä lapseni mukaan, jos erikseen pyydän. Ei koskaan oma aloitteisesti. Mä ymmärrän, että mun lapset eivät ole hänen OMIA, mutta mun lapset ei sitä samalla tavalla ymmärrän ja mietin, että olisikohan parempi vain muuttaa omiin osoitteisiin.. Tämä ongelma on koko ajan pahentunut.

Meidän elämämme pyörii hänen lapsensa ympärillä ja minun lapseni ovat toissijaisia ja pelkkä taakka.

Onko kenelläkään mitään samankaltaisia kokemuksia?

Meidän piti pitää tänään pelilautailta, mutta ennen kuin olimme ensimmäistä peliäkään lopettaneet, mieheni oli jo kaivanut kännykkänsä esille ja pokemon go- pelillä houkutteli lapsensa pois meidän pelistä ja jankkasi lapselleen "mennäänkö ulos pelaamaan"- niin kauan, että hän suostui.

Mua suututtaa nykyään joka päivä.

Kusinen tilanne vähän kaikkien kannalta. Ei se miehen lapsikaan varmaan mitään erityskohtelua halua uusien sisarusten silmissä. Ainoa, millä ton homman saa pysymään kasassa on se, että te kaikki muut liittoudutte miestä vastaan ja hyväksytte sen käytöksen jollain sopimuksella. Et juttelette homman läpi niin, että sun lapset ja se miehen lapsi antaa sen miehen käyttäytyä hassusti. Sähän voit selittää niile jotain, et se mies vaan tahtoo, että sillä lapsella menee varmasti hyvin uudessa tilanteessa tms..
Oletteko jutelleet miehen kanssa, että mistä käytös johtuu ja minkä ikäisiä lapset on?
Jos sun lapset on hyväksyneet uuden sisaruksen niin niilläkin voi olla vaikea taas auttaa sitä uutta lasta sopeutumaan perheeseen, siitäkin syystä, että haluavat olla mahdollisimman kilttejä.

Nyt hän tuli sisälle ja ensimmäisenä otti lapseni kännykän pois latauksesta, koska hänen omastaan oli akku melkein loppu. Lapseni alkoi itkeä, johon mies vain raivoili, että on tämä kumma talo, kun lasten kännykät menevät aikuisten kännyköiden edelle ja että jos lapseni haluaa ladata puhelinta, hän on hyvä ja hakee laturin yläkerrasta. Tähän oli kertakaikkiaan pakko puuttua. Lapseni latasi puhelintaan MINUN LATURILLANI ja yläkerrassa oli miehen oma laturi. Sanoin miehelleni, että hakee itse oman laturinsa ja poikani saa ladata minun laturilla. Ja mieheni on nyt niin loukkaantunut, että minua aivan oksettaa.

Oksettaa koko mies.

Nyt hän tuli sisälle ja ensimmäisenä otti lapseni kännykän pois latauksesta, koska hänen omastaan oli akku melkein loppu. Lapseni alkoi itkeä, johon mies vain raivoili, että on tämä kumma talo, kun lasten kännykät menevät aikuisten kännyköiden edelle ja että jos lapseni haluaa ladata puhelinta, hän on hyvä ja hakee laturin yläkerrasta. Tähän oli kertakaikkiaan pakko puuttua. Lapseni latasi puhelintaan MINUN LATURILLANI ja yläkerrassa oli miehen oma laturi. Sanoin miehelleni, että hakee itse oman laturinsa ja poikani saa ladata minun laturilla. Ja mieheni on nyt niin loukkaantunut, että minua aivan oksettaa.

Oksettaa koko mies.
Juu. Kuulostaa siltä, että kannattaisi ottaa aikalisä. Ota vaikka lapses ja vie ne leikkikentälle ja mieti, että millaisessa tilanteessa riidellään latureista. Tsemppiä.

Juu. Kuulostaa siltä, että kannattaisi ottaa aikalisä. Ota vaikka lapses ja vie ne leikkikentälle ja mieti, että millaisessa tilanteessa riidellään latureista. Tsemppiä.

En oikein aivan ymmärrä tuota neuvoasi.. Kun ei meillä varsinaisesti tapella täällä. Ei me tapella lasten kuullen. Siksi mä varmaankin kihisen tässä. Me pelaillaan näitä lautapelejä edelleen keskenään ja mies tuli lapsensa kanssa sisälle, pelailevat nindendoa. Seura ei kelpaa. En usko, että leikkikentällä asian mietiskely tästä miksikään muuttuisi.

Uusperhekuviot on aina hankalia, mutta toivoisin että voitais yhdessä tehdä jotakin mukavaa. Sen sijaan, että mies vie lapsensa aina tekemään jotakin itselleen mieluisampaa. Tai että pyytäisi minun lapsia mukaan. Tai edes tekisi heidän kanssa keskenään joskus jotakin. Hän tiuskii minun lapsille. Minun lapseni ärsyttävät häntä. Omaa lastaan palvoo. Ei ilmeisesti halua oman lapsensa hengailevan minun lasteni kanssa. Ei kelvata.

En oikein aivan ymmärrä tuota neuvoasi.. Kun ei meillä varsinaisesti tapella täällä. Ei me tapella lasten kuullen. Siksi mä varmaankin kihisen tässä. Me pelaillaan näitä lautapelejä edelleen keskenään ja mies tuli lapsensa kanssa sisälle, pelailevat nindendoa. Seura ei kelpaa. En usko, että leikkikentällä asian mietiskely tästä miksikään muuttuisi.
Lapsesi alkoi itkeä, miehesi kiukkusi ja sinun tekisi mieli oksentaa. Mutta muuten kaikki hyvin siis. Ota se aikalisä ihan missä tahansa tahdot, ajattelin, että ympäristönvaihdos voisi auttaa.
Voi olla muitakin tapoja siis selvittää tilanne, kuin ero. Mitä, jos vaikka juttelisitte? Jutteluun auttaa se, että tietää oman mielipiteensä ja voi keskustella asiasta rauhallisesti ja siihen auttaa vaikka pieni ulkoilu.

Olet sä kertonut hänelle miltä tää sinusta tuntuu?
Eihän hän tee muuta kuin hallaa koko perheelle noin. Kysy häneltä, että haluaako hän teitä enää elämäänsä vai mitä hän tahtoo, koska eihän toi noinkaan toimi.

Ellei tilanne ole koronakaranteenista johtuvaa ni onneksi aina voi erota.
Juu toki, ja sitten ensi vuonna tämä sama älyn jättiläinen on täällä rääkymässä kun taas on uusi mies kierroksessa ja pesänrakennusvietti jyllää edelleen, joten papin aamenet on ehditty jo senkin äijän kanssa käydä kuuntelemassa ja muutettu tietenkin myös yhteen kunnon live laugh love -jengin tyyliin.

Juu toki, ja sitten ensi vuonna tämä sama älyn jättiläinen on täällä rääkymässä kun taas on uusi mies kierroksessa ja pesänrakennusvietti jyllää edelleen, joten papin aamenet on ehditty jo senkin äijän kanssa käydä kuuntelemassa ja muutettu tietenkin myös yhteen kunnon live laugh love -jengin tyyliin.

No ei sekään meidän muiden elämästä huonompaa tee. Tehkööt vaikka niin. Aina voi erota.