Kadun kyllä että mentiin lapsen kanssa perheneuvolaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Hoiettiinko siellä sinua vai lata ja kysyttiinkö asioita sinun vai lapsen parhaaksi?
Kyllähän niiden täytyy selvittää perheen ongelmat jotta osaavat auttaa lastasi. Ilmeisesti sullakin on niin pahoja juttuja, että vaikuttaa juuri tuohon lapseen.

heh heh... käydään siellä koska lasta kiusataan koulussa, että se niistä mun ongelmistani.

ei toki ole lapsen syy että häntä kiusataan mutta monasti kiusatut eivät osaa pitää puoliaan joka taas kumpuaa jostain...
ja paskat, jos isolla porukalla kiusataan niin miten lapsi puolustautuu. Eli sun mielestä kiusaaminen on kiusatun vika?

mä just taisin kirjottaa että ei toki ole lapsen syy että häntä kiusataan! mä esitin sulle muutamankin kysymyksen ihan kohteliaaseen sävyyn ku ajattelin että kaipaisit jtn asiallista keskustelua aiheesta... :o eli onko syyt selvillä MIKSI lastasi kiusataan? Toiseksi kysyin että miten voit tietää mitkä asiat ovat oleellisia kun lapsiin vaikuttavat niin monet asiat joita aikuinen ei tuu välttämättä edes ajatelleeksi. ei mun tarkotus ole tässä sua lynkata vaan yritin ihan auttaa...

öh, en ole vastannut sulle kuin yhden kerran, en ole tuo joka kiroili...

eipäs, kun en kertaakaan, vastasin aluksi yhdelle vieraalle... menee jo sekaisin.

joo niin taitaa mennä...katoin vaan että se oli sun vastaus mut no ei mtn...mutta siis haluisitko nyt kertoa tuon mitä kysyin...en mä jankkaamaan ala :|

No joo, ei teidän ensitreffit tuohon asiaan varmasti liittyneet! Oliskos työntekijän uteliaisuus voittanut.. Mutta ajattelisin, että kysymykset yleisesti koko perheestä ja varsinkin tämän hetkisestä tilanteesta ovat tosi tärkeitä, että pystyvät kartoittamaan kokonaisuuden

Juu, kyllä minäkin kokonaistilanteen hahmottamista pidän tärkeänä, mutta nuo olivat kyllä jo ihan asiattomuuksia mitä meiltä udeltiin. Joten päätimme, ettemme enää käy kun ei lapsen tilanteeseen silloin edes apua sieltä saanut. Tilanne meni itsekseen ja yhden kaverin karsimisella ohi, joten se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
No joo, ei teidän ensitreffit tuohon asiaan varmasti liittyneet! Oliskos työntekijän uteliaisuus voittanut.. Mutta ajattelisin, että kysymykset yleisesti koko perheestä ja varsinkin tämän hetkisestä tilanteesta ovat tosi tärkeitä, että pystyvät kartoittamaan kokonaisuuden

Juu, kyllä minäkin kokonaistilanteen hahmottamista pidän tärkeänä, mutta nuo olivat kyllä jo ihan asiattomuuksia mitä meiltä udeltiin. Joten päätimme, ettemme enää käy kun ei lapsen tilanteeseen silloin edes apua sieltä saanut. Tilanne meni itsekseen ja yhden kaverin karsimisella ohi, joten se siitä.

Hyvä, että saitte asian hoidettua. Mutta jatkossa jos tulee tuollaisia tilanteita, kannattaa ehkä kysyä, et miten kysytty asia liittyy hoidettavaan asiaan. Minulta kyseltiin työkkärissä aikoinaan epäoleellisuuksia, esim. todistusta katsottaessa olitko luokkasi paras (???kohteliaisuusko??? ihan selvää uteliaisuutta), mitä miehesi tarkalleen tekee työpaikassaan työkseen (toimistotyöntekijä oli silloin) ym. muuta asiatonta. Ei mitään kamalaa ja salaista, mutta sellaista mikä ei työllistymiseeni liittynyt ja venytti vain "istuntoa" sen tädin kanssa. Viidennen saman tyylisen kysymyksen kohdalla kysyin, että kuinka nämä asiat liittyvät työllistymiseeni. Täti meni vaikeaksi ja lopetti tyhjän kyselyn.

Itselläkin huonoja kokemuksia:( minulla oli juuri ollut tosin aika rankkakin avioero takana,lapseni oli todettu kehitysvammaiseksi ja lapsen käytöksen takia minut sinne passittivatkin päiväkodista,vaikka olikin integroitu ryhmä.Lapsi oli siis villi ja kaikkea mahdollista päiväkodissa,eivät uskoneet että meillä kotona ei todellakaan ollut mitään ongelmaa,oli kiltti ym..
No ensimmäinen käynti sovittiin etä tulisin ilaman lasta koska taustoja halusivat selvitellä,
no ei siinä ymmärsin sen hyvin ja olinkin varautunut että koko elämäni käännetään ylösalaisin
no ensimmäinen käynti oli ja huh olihan siinä tarinaa,täti oli ihan kiva ja juttua piisasikin ja jopa välissä naurettiinkin:)
No sitten sovimme seuraavan ajan jolloin piti otta lapsikin mukaan,
menin lapsen kanssa niin tämä psykologi sanoo ensimmäisenä ovesta sisään tullessani
'miksi ihmeessä sinulla lapsi on mukana,miten me nyt jutellaan?'
öh,itsehän se psykologi tuon mukaani pyyti,vaan ei kuulemma nyt muistanut tämmöistä.
No lapsi oli siinä sitten mukana ja aikansa olimme niin hänen mielestään minun lapseni ei ollut villi ja oli ihan muuten normaali lapsi,
nyt vaati että tulisin sitten vielä kolmannen kerran sinne ja ilman lasta.
No menin sinne ilman lasta ja tämä psykologi alkoi suunnilleen minua päähän paijaamaan kuinka rankkaa minulla on nyt kun olen yh-äiti ja vielä vammainen lapsi voi voi voi...
kesken istunnon sanoinkin sitten että
'jos ei muuta asiaa niin nämä istunnot ovat kai turhia'
johon myöntikin suoraan että aika hyvinhän minä kasassa olen kaiken kokemani jälkeen.Ja suosittelikin että annetaan aika sitä todellakin tarvitseville eli ei tarvi enään tulla.

Päiväkoti veti herneet nekkuun kun kuuli etten enään tuolla käy ja valitti vain kuinka siellä olisi pitänyt lapsen käytöksen takia käydä ja etsiä syytä???
No lopulta löytyi vuosi tämän jälkeen lapsen käytökseen syy (päiväkoti ryhmässä) kun olimme neurologisella osastojaksolla jossa todettiin ryhmätyöskentely hankalaksi ja yksin työskentely onnistui diagnoosia taas lisää ja nyt on käytöshäiriö joka on hyvin yleinen 'vaiva' näille kehitysvammaisille.
Kukaan,ei kukaan sanonut mitään päiväkodissa ei anteeksipyyntöä minulle ei mitään,ja silti olivat minua ja minun kasvatusmetodejani heti lynkkaamassa kunnes tosiaan sain mustaa valkoiselle:(

Se minua vieläkin ihmetytti että miksi tuolla perhe ja kasvatusneuvolassa keskityttiin minun päähän paijaamiseen vaikka päiväkodin kautta oli minulle aika sinne tilattu ja syykin sanottu,vai liekö päiväkodin henk.kunnan mielestä minulla vinttasi pää mutta
en ainakaan silloin hullunpapereita sieltä saanut;)

Että täytyy kyllä sanoa tuo oli todella outoa neuvomista lapsenkasvatukseen jos se muka oli perimmäinen tarkoitus perhe ja kasvatusneuvolalla.

joo meille tuli kiitos päiväkodin perhetyöntekijä,joka kyselee asioita otka ei sille kuulu, tyyliin kaunko ootte olleet yhdessä yms. ei liity pätkääkään mihinkään,eikä vaikuta. saa ensikerralla kuulla kunniansa jos rupee jotakin henkilökohtaista mutta lapsen kannalta merkityksetöntä kyselee

mielestäni aapeen ja lapsen ogelman oikea käsittelypaikka ei ole perheneuvola. Jos lasta kiusataan koulussa, on koulun asia selvittää asia kiusaajien ja heidän vanhempiensa kanssa. Ja ne kiusaajat pitäisi perheineen laittaa perheneuvolan asiakkaiksi. Miksi ja kenen aloitteesta ap lapsensa kanssa sinne meni? Mikäli lapsi kärsii kiusaamisesta henkisellä tasolla, lapsi tarvitsee henkistä tukea ja ammattilaisen apua jos vanhempien ja koulun tuki ei riitä. Olisiko koululla tarjota koulupsykologin palveluita? Kiusaajien tulee pyytää anteeksi käytöstään lapseltasi, teidän tulee perheinä kohdata koulun tiloissa, opettajan ja rehtorin kutsumana.

Yhteistyössä