kadonnut äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Mitä ihmettä teen vai teenkö mitään? Neuvoja? Miten itse toimisit tai mikä olisi looginen seltys asialle?

Soittelen äitini (55v) kanssa useita kertoja viikossa omia ja lasten kuulumisia jne. Tiistaina laiteltiin viestiä ja sanoin soittavani seuraavana päivänä. Eilen yritin aamupäivästä asti soittaa ja puhelimesta kuuluu: "valitsemanne numero ei ole käytössä" !!!?? Laitoin viestin, välitystiedot: "lähetys epäonnistui".
Mietin, että olisiko vaihtanut liittymää, vanha suljettu, uusi ei vielä auennut tai vastaavaa...? Mistään tälläisestä ei kyllä ole ollut puhe. Ihmettelen miksi numero ei ole käytössä!? olisi helpompi ymmärtää jos ei vastaa tai "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä". Toki olisin tuolloin varmasti yhtä huolissani.

Tänään olen koittanut tasaisesti soitella. Edelleen "numero ei ole käytössä". Olen laittanut facebookin kautta viestiä ja sähköpostia. Ei vastausta. Äidilläni ei ole erillistä nettiä, ainoastaan puhelimella nettailee. Aikaisemmin kun tippui puhelin vessanpöntöön, soitti samana iltana ystävänsä puhelimesta, että ei tarvi olla huolissaan, puhelin kastui vain eikä toimi. (tietää mun olevan panikoivaa tyyppiä).

Asuu yksin 150km päässä. Tiedän pari hänen ystävää etunimeltä, en muuta. Työpaikalle on turha soittaa, koska äitini on vuorotteluvapaalla, joten sinnekään ei kukaan olisi osannut kaivata. Mitä teen? Olenko turhaan huolissani vai oikeasti pitäisikö minun toimia jotenkin? Lähteä ajamaan sinne vai odotella vielä? Mitä te tekisitte.

Itse unohdin keväällä oman puhelimeni mökille 2 päiväksi ja äiti ilmestyi oven taakse huolestuneena. Eli me molemmat tiedämme kyllä, että jos toista ei saa yli vuorokauteen kiinni, toinen ryhtyy toimiin.

Toisaalta voisi kysyä jos poliisit kävisivät ovella koputtelemassa ja tarkistamassa tilanteen, mutta toisaalta sekin tuntuu niin idiootilta jos sieltä vastaan tuleekin päiväunilta herännyt rouva kaffekuppi kädessään. Aargh kun sekoaa pää tästä huolesta! :(

Olisin mennyt jo. Mutta toisalta, mun äiti on lähesiriippuvainen joka soittaa väh. viisi kertaa päivässä joten jos noin moneen päivään en olisi mitään kuullut (eikä mitään olisi ilmoittanut) niin joku olisi taatusti pielessä.

Kannattaisi ehkä mennä katsomaan. On kyllä outoa, että miten voi tulla vastaus että numero ei ole käytössä. En kyllä keksi tähän oikein mitään järkevää selitystä.

Saisitko selville esim. eniron kautta äitis naapureiden puhelinnumeroita? Soittasi naapurille ja pyytäisi käydä ovella.

Tai asuuko sulla joku tuttu/ystävä edes vähän lähempänä äitiäsi, ja voisi ajella katsomaan?

Soita sinne työpaikalle, jos joku työkavereista on äitisi läheinen ystävä ja voisi käydä katsomassa tai sukulaiselle, jos äitisi lähellä sellaisia asuu. Jos ei ole ketään kenelle voisit soittaa, että kävisi tarkistamassa, niin sitten poliisille. Tai lähdet itse ajamaan heti. Olisi mielestäni tarkistuksen paikka.

Joskus miettinyt samaa, että mitä sitä tekis. Mulla kans matkaa 150 km välissä. Mutta, meillä asuu sukulaisia samassa kaupungissa, joten heille sitten soittelisin.....

jos et keksi keinoa soittaa naapurille, niin lähtisin sinuna itse tarkistamaan.
Omat vanhemmat ovat kuolleet, mutta isoäiti asuu 500km päässä, ja aika herkästi soittaisin paikallisille sukulaisille että menisivät tarkistamaan, varsinkin kun ikää jo 78v

kiitos viesteistä. Olen tässä yritänyt naapureiden etsimistä käsiini juuri eniron kautta tai muuta vastaavaa, mutta numeroita ei ole löytynyt, salaisiako vai miksi näin..? Yksi tuttavani asuu samassa kaupungissa. Voisin soittaa hänelle, että menee koputtelemaan ovelle. Nyt on kyllä itsellä sellainen olo, että pakkaan lapset autoon ja lähdetään sinne. Minulla on avain äitini luokse, joten sisällekin pääsisin jos ei tule avaamaan.

Jos puhelimeen ei saisi yhteyttä olisin jo varmasti aamulla lähtenyt sinne, mutta eniten tässä mietityttää se, että numero ei ole käytössä. Tuosta syystä tuntuu myös loogiselta se, että olisi liittymäongelmia tai muuta, mutta olisi varmasti soittanut jostain tai vaikka käynyt kirjastossa netissä laittamassa viestiä.

-ap-

Uskoisin että liittymä on irtisanottu ihan muista syistä, tod näk mennyt hermot laskuihin ja irtisanonut suutuspäissään liittymän ja siksi ei voi kommunikoida mihinkään.

Kyllä se mammeli siellä varmasti hammasta purren kaffia keittelee ja odottelee uuden liittymän avausta.

Ap, tuli mieleen, jos olet vielä siellä, että kannattaa kokeilla soittaa toisesta puhelimesta tai kytkeä sun puhelimesta G3 pois päältä ja yrittää uudelleen. Mulla toimii tämä joskus, jos mieheni on jossain huonolla kuuluvuusalueella enkä saa häneen yhteyttä.

Varmaan hankkinut uuden liittymän ja lyönyt uuteen korttiin vanhan pin-koodin siksi useasti, että on mennyt lukkoon. Anopille kävi noin. Kuvitteli pin-koodin olevan puhelinkohtainen, eikä sim-korttikohtainen :D

[QUOTE="vieras";28975665]Varmaan hankkinut uuden liittymän ja lyönyt uuteen korttiin vanhan pin-koodin siksi useasti, että on mennyt lukkoon. Anopille kävi noin. Kuvitteli pin-koodin olevan puhelinkohtainen, eikä sim-korttikohtainen :D[/QUOTE]

Puhelin ilmoittaa ettei numero ole käytössä VAIN jos numero on poistettu käytöstä. Siihen ei pin-koodit vaikuta mitenkään...

No, jos on vaan unohtanut maksaa laskun tms. Se että löydät sieltä jotain kamalaa, olisi aika kummallista. Kun jostain syystä se puhelinliittymä on irtisanotti. Eli jos olisi tapaturma tms. ja äitisi vaikka kuollut, niin kuka sen liittymän jo olisi sulkenut kun viimeisestä yhteydenpidosta kuitenkin noinkin lyhyt aika.

[QUOTE="joopajoo";28975710]Puhelin ilmoittaa ettei numero ole käytössä VAIN jos numero on poistettu käytöstä. Siihen ei pin-koodit vaikuta mitenkään...[/QUOTE]

Kyllä noita ilmoituksia tulee joskus virheellisesti, varsinkin uusissa liittymissä, mutta muutenkin. Mut joo, pin-koodilla tuskin on osuutta.

[QUOTE="Vieras";28975722]No, jos on vaan unohtanut maksaa laskun tms. Se että löydät sieltä jotain kamalaa, olisi aika kummallista. Kun jostain syystä se puhelinliittymä on irtisanotti. Eli jos olisi tapaturma tms. ja äitisi vaikka kuollut, niin kuka sen liittymän jo olisi sulkenut kun viimeisestä yhteydenpidosta kuitenkin noinkin lyhyt aika.[/QUOTE]

tuossakaan tilanteessa puhelin ei sano heti että numero ei käytössä. siinä menee aika pitkään ennenkuin irtisanotaan kokonaan vaikka olisikin muuten suljettuna laskujen takia

Yhteistyössä