Kadonneen paketin arvoitus- Postin kootut kommellukset :-D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
:cool:Ei voi enää kuin nauraa . :D

Kaksi viikkoa sitten sain saapumisilmoituksen paketista. Pakettia ei kuitenkaan löytynyt postista, vaikka sitä etsivät monena päivänä, kuulemma useamman hengen voimin. Paketti olikin kuitenkin jo lähtenyt vahingossa takaisin sen toimittaneelle firmalle, vaikka se oli vasta edellisenä päivänä tullut.

Soitin ko. firmaan, selitin tilanteen ja pyysin heitä lähettämään tuotteen uudestaan, koska olin sen laskulla jo maksanutkin. (oli jälkitoimitettu tuote isommasta tilauksesta, jonka maksoin laskulla juuri edellisenä päivänä kun menin pakettia hakemaan, koska saapumisilmoituskin oli jo tullut)

Eilen sitten tuli saapumisilmoitus. Kun menin hakemaan tänään pakettia, ei sitä löytynyt, ja 3 hlöä etsi sitä. Ottivat taas numeroni, ja lupasivat ilmoittaa löytyykö sitä.

Ja kaiken lisäksi kun saavuin kotiin, kännykkääni tuli saapumisilmoitus uudestaan tästä samaisesta paketista. :laugh:

Se on varmaan taas lähtenyt takaisin toimittajalle. :laugh:

Kertokaa tekin Postin (tai Itsellahan se taitaa olla nykyään) erilaisista sähläyksistä liittyen postipakettien toimituksiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Uskomatonta :DDDD

Mulla ei mitään hauskaa, vaikka postissa aika paljon asioinkin. Mutta yksi kirjakerhon postilaatikkoon jaettava kuukauden paketti katosi mystisesti, ei koskaan saapunut perille ja postista sanoivat että on jaettu. Epäilen, että jaettiin naapureille, jotka piti sen itsellään. Siihen aikaan tuli usein naapurin postia meille ja meidän postia naapureille.

Ärsyttävää on ollut, kun kotona punnitsen paketin ja totean että postikulut on xxxx ja postissa maksuttavatkin sitten enemmän.

sain puhelimeen saapumisilmoituksen paketista. Menin seuraavana päivänä iltapäivällä hakemaan; ei ollut vielä tullut / ei vielä ehditty purkaa hylkyyn. Kolmantena päivänä oli jo saatavilla...

[QUOTE="mä";25148552]sain puhelimeen saapumisilmoituksen paketista. Menin seuraavana päivänä iltapäivällä hakemaan; ei ollut vielä tullut / ei vielä ehditty purkaa hylkyyn. Kolmantena päivänä oli jo saatavilla...[/QUOTE]

Mulla on varmaan nyt sama juttu. Tai sitten se on lähtenyt takaisin, kun viimeksikin lähti. :D

Paketissa on 4 leluautoa. Saa nähdä ehtivätkö jouluksi meille, että saan ne lahjapakettiin. :)

Meidän postissa postivirkailija suositteli mua postittamaan maxikirjeen sijasta pakettina. Huuto.net myyntiäni postittelin ostajan piikkiin. Kuulemma kannattavampaa. No minä sitten kirjoitin pakettikortin ja sen jälkeen postivirkailija sanoi, että niin että tämähän nyt sitten tietysti maksaa enemmän kuin se maksikirje, eroa on hinnassa pari euroa, mutta kyllähän se on kannattavampaa pakettina lähettää, niin tulee se seurantakoodi sitten. =P
Justiinsa.

tämä ei ole itellan mokailu, vaan joku toinen lähetyspalvelu joka toi miehelleni pakettia italialaisesta nettikaupasta. jostain syystä italiaanot olivat annetusta osoitteesta onnistuneet kirjoittamaan vain etunimen, katuosoitteen ilman numeroita ja maan. mies tuskaisena seurasi paketin kulkua netistä sen ollessa ihan toisessa kaupungissa viestin kanssa "saajaa ei tavoitettu, yritetään uudestaan huomenna ja palautetaan lähettäjälle". onneksi asia selvisi parilla puhelinsoitolla ja paketti saatiin oikeaan paikkaan.

Meillä on joku paketti seilannut pitkin Suomea ennen kuin on tullut perille ja lähetysmatka ei oikeasti olisi ollut pitkä, siis vain tyyliin Espoosta Vantaalle, mutta kulku oli suunnilleen tällainen:

Espoo -> Tampere -> Hyvinkää -> Tampere -> Espoo -> Vantaa

Todella outoa.

Siskoni perheineen asuu eräässä Afrikan maassa ja siellä on niin epäluotettava posti, että postin perille meno on enemmän poikkeus kuin sääntö. Eikä kannata laittaa kirjeeseen esim. hienoa postimerkkiä, koska postin sikäläiset työntekijät voivat varastaa kirjeen postimerkin takia...

[QUOTE="vieras";25148688]Siskoni perheineen asuu eräässä Afrikan maassa ja siellä on niin epäluotettava posti, että postin perille meno on enemmän poikkeus kuin sääntö. Eikä kannata laittaa kirjeeseen esim. hienoa postimerkkiä, koska postin sikäläiset työntekijät voivat varastaa kirjeen postimerkin takia...[/QUOTE]

Mun kaveri kertoili kanssa samanlaista Ranskasta. Kuulemma kirjeeseen ei kannata laittaa mitään vähenkään kallimpaa (ei esim. rahaa eikä mitään millä on joitain arvoa, varsinkin jos sitä arvoa on paljonkin, en tiedä katoaako normikirjeitäkin mutta noi ainakin lähtee), koska just postinkantajat tms. saattaa viedä ne mukanaan.

Mullekin on käynyt niin, että pakettikortin kanssa olen mennyt hakemaan pakettia (esikoisen äitiyspakkaus) joka ei ollutkaan postissa. Soitin sinne mistä ne lähetetään ja se paketti oli mennyt palautuksena sinne. Lähettivät sitten uudestaan.

Kerran mä sain pakettikortin jossa ilmoitettiin, että voin hakea pakettini naapurikunnan postista! Ennen kuin meinasin lähteä hakemaan sitä, katsoin kuitenkin seurantakoodilla, onko paketti tosiaan siellä. Ei ollut enää, se oli saapunut sinne aamulla ja laitettu saman tien menemään jonnekin postin lajittelukeskukseen. Lopulta se sitten tuli mun asuinkaupunkiin, meidän kylän toimipisteeseen kuten pitikin. Huvitti se seurantakoodilla tullut lista, oli paketti käynyt aika monessa paikassa... :D

Muutenkin mun posteja jäi aika usein jonnekin pyörimään ja sain ne aina kotiini hitaammin kuin posti normaalisti kulkee. Me asutaan ihan viereisen kunnan rajalla ja meidän osoitteessa tien nimessä on yhden siihen kuntaan kuuluvan kylän nimi, minkä takia varmaan on joku erehtynyt, mutta ei sen pitäisi olla selitys kun tie jatkuu samannimisenä pitkälle meidän kylään ja sen varrella on muitakin taloja, ja postinumero on tietysti eri. Soitin Itellalle ja kerroin noista väärään paikkaan menevistä posteista jne. niin sen jälkeen kaikki on tullut niin kuin pitääkin :) Lupasivat tehdä asialle jotain ja ilmeisesti saivat palautteen menemään oikeaan paikkaan kun nykyään saan paketit suoraan kotiin tai oikeaan toimipisteeseen, eikä kirjeetkään viivy viikkoa matkallaan.

mutta oli minusta aika kummaa...sisko aikanaan asui minun luonani, josta muutti kundikaverinsa kanssa kimppaan. Postit tuli tosi sitkeesti mun luo, ja sitä moneen kertaan selviteltiin miksei kääntö ota onnistuakseen. Kolmen vuoden kuluttua sisko muutti taas ja teki osoitteenmuutoksen. Jonka jälkeen hän alkoi saada uuteen kotiinsa MINUN posteja....

Lähetin lapsena kirjekaverille pienen paketin Vihko ja kynä, tarroja) Tämä oli siis vuonna -96. Ystäväni laittoi myös minulle paketin ja kysyin seuraavassa kirjeessä tykkäsikö hän minun paketistani. Vastasi että ei ole saanut pakettia ja luuli minun huijanneen :( Tähän katkesi meidän kirjeystävyys, hän ei millään uskonut että olen paketin lähettänyt.

Vuonna 2004 sain paketin :D paketin molemminpuolin oli osoitteita vaikka millä mitalla ja tarroja " osoite selvitetty postissa/ym ym. Olin unohtanut tähän pakettiin kirjoittaa ystäväni osoitteen, pelkällä nimellä ei mennyt perille. oman nimeni olin kirjoittanut myös, mutta minulle paketti löysi vihdoin ja viimein 8 vuoden jälkeen perille. paketissa oli siis kaikki entiset osoitteeni joissa olin asunut..öö noin 10 kpl :D

Yhteistyössä