Kadehditaanko kilpaa? Ootteko kuulleet Nokian pääjohtajan tulot?

  • Viestiketjun aloittaja Vihertävä
  • Ensimmäinen viesti
Niin?
On pikkuisen vastuutakin ja toimitusjohtajilla ei ole työaikaa eikä irtisanomisaikaa... Ja tuohon hommaan halutaan vain oikeasti päteviä kavereita. Mikäs tämän pointti oli?
 
ap
No pointti oli se, että kateeksi käy. Kyllä on arvokasta vastuuta. Sitten kun mokaa ja saa potkut, saa kaiken maailman kultaiset käden puristukset ja kuukausien palkat kotiin...
Kuitenkin duunarit raataa niskalimassa ja tekee konkreettisesti töitä ja firmalle tulosta. Ja tää heppu ei varmaan edes osaisi koota yhtä kännykkää...
(enkä ole itse duunari, enkä töissä nokialla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No pointti oli se, että kateeksi käy. Kyllä on arvokasta vastuuta. Sitten kun mokaa ja saa potkut, saa kaiken maailman kultaiset käden puristukset ja kuukausien palkat kotiin...
Kuitenkin duunarit raataa niskalimassa ja tekee konkreettisesti töitä ja firmalle tulosta. Ja tää heppu ei varmaan edes osaisi koota yhtä kännykkää...
(enkä ole itse duunari, enkä töissä nokialla)
Hei, kukaan ei estä sua ensiksi opiskelemasta perse ruvella ja sitten elämästä pari kymmentä vuotta pelkästään työntekemiselle, sillä tavalla tuollaisia duuneja irtoaa.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja Niin?:
On pikkuisen vastuutakin ja toimitusjohtajilla ei ole työaikaa eikä irtisanomisaikaa... Ja tuohon hommaan halutaan vain oikeasti päteviä kavereita. Mikäs tämän pointti oli?
Mitkähän mahtaa olla tämän hepun päevyydet joiden ansiosta noin paljon tienaa, eiköhän siinä ole siitäkin huolimatta vaikka koulutustakin olisi, hiukkasen liikaa, niitä voittoja voisi jakaa myös alemmille työntekijätasoille!!!

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Hei, kukaan ei estä sua ensiksi opiskelemasta perse ruvella ja sitten elämästä pari kymmentä vuotta pelkästään työntekemiselle, sillä tavalla tuollaisia duuneja irtoaa.
Näinpä. Jos mä kadehtisin tuollaisia huipputuloja, ryhtyisin itsekin luomaan tietäni suuryrityksen pääjohtajaksi. Mutta olen aivan liian laiska ja mukavuudenhaluinen. Mieluummin olen tehnyt kutakuinkin järjellistä työaikaa ja viettänyt päivittäin aikaa lasteni kanssa.

 
Turkilmas
Mä olen hiljakseen alkanut ymmärtämään muutamia asioita. Ensinnäkin se tulojen määrä on oikeastaan aika yhdentekevää. Siis pääasia että tulee toimeen ja joskus voi jotain kivaakin hankkia.

Toisekseen mitä isompi pamppu, sitä pidempää päivää ja isompaa vastuuta. Niin se vaan menee. Meillä mies saisi ylennyksen, mutta todennäköisesti ei ota sitä vastaan. Alkoi miettimään että ei vaan houkuttele. Kun on katsellut niitä pamppuja, joista just joutui yks taas sairaalaan stressin takia yms. niin parempi palkka lopetti houkuttamasta.

Tuossa edellisessä luki että duunarit raataa niska limassa. Sitä ei kai käy kieltäminen, mutta duunari on myös duunari, joka hoitaa oman työnsä ilman vastuuta tai velvollisuuksia. Ja kun työpäivä on pulkassa, niin duunari leimaa kellokorttinsa ja lähtee viettämään aikaa perheensä kanssa.

Kaikella on puolensa, aina =)
 
vieras

En kadehdi yhtään! Vastuu on aivan valtava ja niin on myös työtaakka. Tuohon asemaan päästäkseen hän on myös todennäköisesti tehnyt pitkiä päiviä ja stressavaa työtä koko työikänsä, jopa kymmeniä vuosia. Mä en ymmärrä miten ihmiset ei tajua kuinka paljon johtotason ihmiset on tehneet/tekevät työtä. Mä oon nähnyt sitä usean läheisen kohdalla enkä ole heidän elämistään yhtään kateellinen vaikka heillä onkin rahaa ostella autoja sukulaiselle synttärilahjaksi. Mun läheiseltä on päättynyt kaksi avioliittoa, lapset on jääneet vieraiksi ja terveys reistailee juuri koska hän on duunia paahtanut vaan elämänsä läpi. Nyt hän tosiaan ansaitsee noin 30 kertaa enemmän kuin minä, mutta kuten hän itsekin sanoo, hinta on ollut kova. Nyt hän yrittää lähentyä jo aikuisten lastensa kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin?:
On pikkuisen vastuutakin ja toimitusjohtajilla ei ole työaikaa eikä irtisanomisaikaa... Ja tuohon hommaan halutaan vain oikeasti päteviä kavereita. Mikäs tämän pointti oli?
Mitkähän mahtaa olla tämän hepun päevyydet joiden ansiosta noin paljon tienaa, eiköhän siinä ole siitäkin huolimatta vaikka koulutustakin olisi, hiukkasen liikaa, niitä voittoja voisi jakaa myös alemmille työntekijätasoille!!!
Tuo on kyllä totta munkin mielesta.
 
Niin?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No pointti oli se, että kateeksi käy. Kyllä on arvokasta vastuuta. Sitten kun mokaa ja saa potkut, saa kaiken maailman kultaiset käden puristukset ja kuukausien palkat kotiin...
Kuitenkin duunarit raataa niskalimassa ja tekee konkreettisesti töitä ja firmalle tulosta. Ja tää heppu ei varmaan edes osaisi koota yhtä kännykkää...
(enkä ole itse duunari, enkä töissä nokialla)
Kaikki voivat neuvotella itsellensä sopivat ehdot. Tosin suurin osa porukasta ei ole korvaamattomia. Mikä meriitti on osata koota kännykkä, taitaa osata Nokian konsernin 120 000 työntekijästä vain pieni osa tehdä sen ;). Mä en ole kateellinen, minä arvostan vapaa-aikaani enemmän. Mutta mulle kyllä kelpaisi alemman johdon palkka toki, pienemmällä effortilla sen saisi. Kyllä joku 100 000-200 000 vuodessa olisi jo ihan kiva.

Se että osaa tehdä hyviä päätöksiä ja nähdä hieman kauaskatseisemmin, on muuten kultaakin kalliimpi taito. Hyvin harva osaa. Pitkät työajat, reissaamista ja stressiä.
 
vieras

Ja vielä se että duunaritkin tekevät paljon työtä elämänsä läpi, mutta mikä on kaikkein rankinta kestää niin psyyken kuin kropankin osalta, on jatkuva stressi, henkinen paine ja vastuun taakka. Ihan oikeasti, nämä johtotason ihmiset eivät edes lomillaan voi kunnolla rentoutua; he ovat töissä aina.
 
ap
No. mä ainakin kadehdin. Ei varmaan lisää työntekijöiden keskuudessakaan johtajan arvostusta, kun saavat tietää pomon tulot, kun oikeat työt kuitenkin tekee muut kuin pomo.
Mäkin teen pitkää päivää, mulla on vastuuta, vähän lomaa. Ja tulot ei ehkä ihan sitäkään, mitä yks noista alaisista tienaa. Mä ja mun työni on tärkeä lenkki omassa sarjassaan, en lähde opiskelemaan enempää rupia puohoni, ei Nokia montaa pomoa tarvi.
Mutta en käsitä, mikä vastuu voi olla niin suuri, että noin paljon tarvii palkkaa. Eihän se ole edes vastuussa ihmishengistä!
 
Niin?
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin?:
On pikkuisen vastuutakin ja toimitusjohtajilla ei ole työaikaa eikä irtisanomisaikaa... Ja tuohon hommaan halutaan vain oikeasti päteviä kavereita. Mikäs tämän pointti oli?
Mitkähän mahtaa olla tämän hepun päevyydet joiden ansiosta noin paljon tienaa, eiköhän siinä ole siitäkin huolimatta vaikka koulutustakin olisi, hiukkasen liikaa, niitä voittoja voisi jakaa myös alemmille työntekijätasoille!!!
Tuo on kyllä totta munkin mielesta.
Kyllä minäkin saan bonuksina firman tuloksesta oman pienen osani, vaikka olen ravintoketjun alhaisilla portailla. 10 000-15 000e vuodessa viime vuosina - ei ole ihan täydellisesti mennyt johtajien mukaan. Guess, missä olen töissä...
 

Yhteistyössä