Kaavintaan..

  • Viestiketjun aloittaja Ronja
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 11:04 Ronja kirjoitti:
Eilen lääkäri laittoi lähetteen sairaalaan kaavintaan.. Rv 10+2. Millaisia kokemuksia kaavinnasta? Tuleeko kovinkin kipeäksi kyseisen operaation jälkeen?
Hei!Olen pahoillani vilpittömästi, että joudut tämän kokemaan.
Kaavinnat tehdään kai pääsääntöisesti "humauksessa"ts.nukutetaan.Itse toimituksesta (n.10min.)ei tiedä mitään. Jälkikivut ovat yksilölliset.Itse sain kipulääkettä toimenpiteen jälkeen suoraan suoneen, se auttoi.Riippuen sairaalasi käytännöstä voit ehkä jo samana iltana päästä kotiin aikuisen hakijan seurassa tai olet yön yli seurannassa, seur.pv kotiin. Itse montakin km.ää ja kaavintaa kokeneena omaan sekä huonoja että hyviä kokemuksia. Pahin oli "puudutuksessa" tehty.Mielestäni en puutunut ollenkaan..Parasta kai näissä surullisissa kaavinnoissa oli tehokas kivunhoito itselläni, sieluun jäävät arvet tuskin katoavat milloinkaan...
Paljon voimia sinulle! :hug: :'(
 
Ronja
Kiitos, voimia tarvitaankin! :)
Luulin olevani valmistautunut kuulemaan ikävät uutiset, mutta se olikin isku vasten kasvoja ja suru tuntuu olevan ääretöntä!
Kaavinta huolestuttaa.. Toivon, että saisin ajan sairaalaan mahdollisimman pian, jotta saisi päätökseen tämän ikävän asian..
 
surusilmä
Osanottoni :hug: Mulle tehtiin kaavinta joulukuussa. Itse operaatio meni tosi nopeasti ja toivuin siitä pian, tai niin luulin.. Tiputtelu vuoto loppui seuraavana päivänä eikä kipuja ollut kunnes 4pv kaavinnan jälkeen alkoi kovat kivut -> tulehdus :( Ja raju antibioottikuuri päälle.. Et näinkin voi käydä. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. :hug:
 
Olen pahoillani puolestasi.

Itse olin kaavinnassa viime perjantaina. Pieniä supistuskipuja aiheuttivat pillerit joilla pehmitettiin kohdunkaula ennen kaavintaa. Sain kunnon nukutuksen, muisti kunnolla pois. Jälkeen päin ei ollut mitään tarvetta kipulääkkeille. Lähdin sairaalasta kotiin noin kolme varttia operaation jälkeen. Vuodellut olen menkkoja vähemmän. Ja vielä vuotaa vähän.

Muita haavoja parannellaan. Voimia sinulle
 
Itse olin eilen kaavinnassa keskenmeno rv 6+2 kokemus yllätti oli nopea ja helppo. Kipuja ei ole ollut lääkkeitä en ole ottanut ja vuotokin on niin minimaalista että pärjään pikkuhousunsuojalla. Minulla yritettiin ensin lääkkeellisellä hirveät kivut mutta ei vuotoa ja sitten todettiin kohtutulehdus johon vahvat antibiootit ja kaavintaan. Pelotti kanssa tuo kaavinta mutta olikin yllättävän helppo ja kivuton. Pääsin kotiin 2 tuntia operaation jälkeen. Mutta tietysti kaikki on yksilöllistä.
 
Minulla kaksi luonollisesti ulos vuodettua keskenmenoa ja yksi kaavinta. Kaavinnasta jäi kaikin puolin hyvä muisto, vaikka keskenmeno onkin hirveä asia. En ollut mitenkään kipeä, nukutuksen jälkeen heräsin osastolta ja olin sängyssä verilammikossa. Muuten vuoto oli hyvin kohtuullista, mitään kipuja en muista. Ainoa ikävä asia oli että olin koko päivän syömättä ja juomatta osastolla (kannattaa ottaa jotain lukemista mukaan) ja minut vietiin kaavintaan vasta aivan iltapäivällä joskus klo 16 aikoihin. Kotiin pääsin jo samana iltana, mutta yksin ei saa toki lähteä.
Jos minulle joskus tulisi keskenmeno, niin haluaisin kaavinnan, koska nää luonnollisesti vuodetut keskenmenot on henkisesti ikäviä, kun näkee siteessä kaikenlaista kappaletta ja palasta ja sitten sitä väkisinkin niitä tutkii ja miettii että mikähän tuokin on. Sama lienee lääkkeellisessä km:ssa, tosin sitä minulle ei ole koskaan tehty. Nyt onneksi raskaus onnistui, ja vauva syntyy pian !
 
Minun mielestäni kaavinta (olkoonkin kohdulle aina vähän rankempi kokemus) on ehdottomasti helpompi vaihtoehto (niin henkisesti kuin fyysisesti) kuin "annetaan vuotaa vaan kaikki ulos" periaate, jonka perusteella minulle ei kaavintaa tehty. Km 11+5 viikolla.
Seurauksena vuosin lähes 7 viikkoa yhteenkyytiin ja henkisesti tuo aika oli erittäin raskas. Ja fyysisesti tosi ärsyttävä, koska loppua ei tuntunut tulevan ei sitten millään..Lisäksi jouduin ramppaamaan lääkärillä (ja sairaalassa) monta kertaa.
Jos olisin tiennyt, että vuodan ja olen niin kipeä melkein 2 kuukautta, olisin vaatinut päästä kaavintaan. Minulle tehty kerran kauan sitten vuotohäiriöiden takia kaavinta ja se oli helppo ja vuodot niukkenivat heti eikä pahoja kipujakaan ollut. Kotiin pääsi illalla.
Lisäksi minulla jouduttiin kontrolloimaan yli 2 kuukautta hSG-hormonia, koska se laski niin hitaasti juuri sen takia, että vuoto jatkui ja jatkui..
Jos joskus joudun samaan tilanteeseen (mitä en ikinä enää toivo!) vaadin kaavinnan kaikesta huolimatta.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille km:n kokeneille ja onnea km:n jälkeen raskautuneille!
 
pikkupeikko harmaana
ihan ekana :hug: :hug:

mull etehtiin kaavinta heinäkuussä,rv piti olla jotsin 11 mut sikiö vastas 9+6. kaavinta oli nopeasti ohi ja tosiaan nukutuksesa se tehdään.kipuja minulla ei ollut kaavinnan jälkeen,ehkä jotain saman typpistä kuin menkoista mut ei kovempia... kotia pääsin jo sit samana iltana... takapakkia tuli sit kun aamulla piti mennä vielä joku verikoe antaa ja olin niiiiin kipee ettei istumaan pystynyt,eikä suorassa kövelee... ihmettelin sitä ja meninkin verikokeen jälkeen takas osastolle,jossa sit ultrasivat ha havaitsivat et kohtuun oli jäänyt iso pala istukasta,ja siitä siis seurasi kohtutulehdus... uusinta kaavintaan jouduin ja 2päivää sairaalassa lisää viettämään tosi rajulla antibiootti kuurilla... :\|

toivottavasti sinulla kaavinta sujuu ongelmitta... =)
 
Ronja
Nyt kaavinta takanapäin.. Kivuttomasti meni. Turhaan jännitin! Toistaiseksi ei ole tullut ongelmia kaavinnan jälkeen, vuotokin on tosi niukkaa. Henkisesti raskaampaa..Ikävää tässä vielä on se, että epäilevät rypäleraskautta.. Tänään kävin verikokeissa ja iltapäivällä odottelen lääkärin soittoa.
Kiitos teille kaikille, jotka jaoitte kokemuksenne kaavinnasta, se helpotti hieman kun vähän tiesi mitä odottaa..
 

Yhteistyössä