kaavinnan jälkeinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meme

Vieras
Mulle tehtiin kohdun kaavinta kaksi viikkoa sitten, koska sikiö todettiin ultrassa kuolleeksi eikä tullut itsestään pois. Fyysisesti olen toipunut siitä hyvin, mutta mulla on edelleen veristä vuotoa. Saattaa mennä koko päivä, ettei vuoda yhtään ja sitten taas tuleekin siteellinen verta. Mietin tässä, että kuinka kauan vuoto kaavinnan jälkeen yleensä kestää.? Onko tilanteeni poikkeuksellinen? Olisi kiva kuulla teidän omakohtaisia kokemuksia asiasta. Mielellään ei kauhukertomuksia, koska olen kova panikoimaan jo muutenkin!Soitin polille tänään ja siellä rauhoiteltiin mua. Kätilö sanoi, että voi vuoto kestää vielä toisetkin kaksi viikkoa. Läytyykö täältä kohtalon tovereita? Tuntuu, että henkinen toipuminen olisi jo tässä vaiheessa ihan tarpeeksi.

Minulla vuodon runsastuminen kaavintojen jälkeen oli kummallakin kerralla merkki kohtutulehduksesta. Kannatta käydä lääkärillä ettei ole mikään tulehdus eksynyt kaavinnan yhteydessä. Onhan niitä muitakin kuin tuo kohtutulehdus.
Voimia :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 06:57 kolmonen kirjoitti:
Minulla vuodon runsastuminen kaavintojen jälkeen oli kummallakin kerralla merkki kohtutulehduksesta. Kannatta käydä lääkärillä ettei ole mikään tulehdus eksynyt kaavinnan yhteydessä. Onhan niitä muitakin kuin tuo kohtutulehdus.
Voimia :hug:
Nimimerkki kolmonen,
Miten kauan sulla meni kaavinnasta. kun kohtutulehdus ilmeni?

Kummallakin kerralla noin viikko kaavinnasta sain lääkekuurin. Vuoto rupesi kovenemaan jo kolmen päivän kuluttua kaavinnasta. Sitten rupesikin jo vessassa käyntikin sattumaan. Kolmesi olen tuon inhan sairastanut, osasi aavistaa jo kun tuo vuoto rupesi runsastumaan että tulehdus on tuloillaan.

Ei ole oma kohtaista kokemusta vuodon kestosta. Kaavinta tehtiin viime perjantaina ja silloin lääkäri sanoi että voi harvoissa tapauksissa kestää kaks kuukautta, mutta on kuulemma tosi harvinaista. Jos sen yli menee, täytyy ottaa yhteyttä. Normi aika on kai 1-3 vkoa. Kyllä mä silti huolestun jos alkaa vuotaa yli kuukauden.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 21:42 kolmonen kirjoitti:
Kummallakin kerralla noin viikko kaavinnasta sain lääkekuurin. Vuoto rupesi kovenemaan jo kolmen päivän kuluttua kaavinnasta. Sitten rupesikin jo vessassa käyntikin sattumaan. Kolmesi olen tuon inhan sairastanut, osasi aavistaa jo kun tuo vuoto rupesi runsastumaan että tulehdus on tuloillaan.

Otan osaa koitoksiisi. Nää ei ole todellakaan kivoja juttuja, varsinkin kun kaupan päälle saa vielä ylimääräistä tuskaa ja toipumisaika pitkittyy. .. :'( Toivon, että sulla on jatkossa parempaa onnea vauvarintamalla!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2006 klo 08:11 Ressu kirjoitti:
Ei ole oma kohtaista kokemusta vuodon kestosta. Kaavinta tehtiin viime perjantaina ja silloin lääkäri sanoi että voi harvoissa tapauksissa kestää kaks kuukautta, mutta on kuulemma tosi harvinaista. Jos sen yli menee, täytyy ottaa yhteyttä. Normi aika on kai 1-3 vkoa. Kyllä mä silti huolestun jos alkaa vuotaa yli kuukauden.

Sinulle myös Ressu toivotan voimia ja jaksamista menetyksesi keskellä. En tällaista todellakaan kenellekään toivoisi! Kiitos myös arvokkaasta tiedosta. Nyt ei enää pelota niin paljoa.

Yhteistyössä