Kaavinnan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti
kyynel
Hei,
olisin kysellyt seuraavaa kaikilta niiltä, joille on joskus tehty kaavinta. Elikäs, mikä oli vointi toimenpiteen jälkeen? Entä vuoto, runsasta vai niukempaa? Minä oon tässä miettinyt, tai pikemminkin ihmetellyt kun ei juurikaan tuota vuotoa ole. Kaavinta tehtiin eilen :( ja tänään ei enään tule kun pikkusen pyyhkiessä. Eilenkään ei juuri tullut, normaali side riitti. Mietin siis, kun vuoto on aika olematonta, että onko se normaalia? Kipujakaan ei ole, välillä voi alavatsasta nippasta. Kun sairaalassakin puhuttiin vaan runsaasta vuodosta ja että jos jatkuu liian pitkään niin sit näytille. Voi että tätä ajatuksenkulkua, mut kaipa tää pää tästä joskus selviää, mut toivottavasti joku ymmärsi mikä oli pointti :) kiva jos jaksoit lukea ja hyviä vointeja kaikille!

Mulla oli kaavinnan jälkeen myös vuoto melko vähäistä, eikä vuoto kestänyt kauaa. Joten minusta se on ainakin ihan normaalia, niin kuin tuo pieni nipistelykin.
Ennen jälkitarkastusta mulla oli kovempi kipu alavatsassa, niin se oli merkki kohtutulehduksesta.
Sinulle toivottelen jaksamisia ja :hug:

Älä säikähdä, jos vuoto vielä alkaa voimakkaampana. Mulla oli ekan kaavinnan jälkeen runsas vuoto ja toisella kerralla ei sairaalassa, eikä samana iltana kotonakaan vielä kuin pientä vuotoa (niinku menkat) mut seuraavana päivänä yhtäkkiä "holahti". Soitin osastollekin, mutta sanoivat että jos ei kipuja niin ihan normaalia. Se tuntui tulevan kaikki kerralla, rauhottui seuraavana päivänä.

SnowFairy
Hei! Ja pahoittelut! :hug:

Mulla oli kaavinta vähän aikaa sitten, ja tosi vähän oli kipuja ja vuotoa sen jälkeen. N. viiden päivän päästä tulikin sitten kunnolla (paljon!) isoja hyytymiä. Säikäytti vähäsen! Oli hyytymä tullut tulpaksi, ja kaikki vaan kerääntyi kunnes tuli sitten kaikki kerralla ulos. Kävin sairaalassa näytillä, mutta onneksi suurin osa oli tullut pois.

Nipistykset johtunevat kohdun supistumisesta, kaavinnan yhteydessä anntetaan kohtua supistavaa lääkettä (suoneen mulla). Jos on aiempia raskauksia/ synnytyksiä, niin tuntunevat enemmän kuin ensikertalaisella, jonka kohtu supistuu ensimmäistä kertaa.

Yhteistyössä