Kaatuuko taloutenne 10 euroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerttuliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerttuliisa

Vieras
Tuossa ihan ihmeissäni luin noita juttuja missä ei ole varaa lapselle ostaa suksia, luistimia? Kiva lapsen on vierestä katella kun kaverit hiihtää ja keksiä selityksiä miksi ei ole suksia mukana. Vai tohtiiko lapsenne sanoa, että ei meillä ole rahaa. Itse hankin sukset, monot ja sauvat kirpparilta ja hinta oli 2 euroa!!!!

Ja mitä tuo kertoo vanhempien kunnioituksesta ilmaista opetusta kohtaan!

Jos rahaa on sillä hetkellä sen 10?, kun ne sukset pitäisi lapselle olla, niin ei sillä rahalla niitä osteta. Kyllä sillä ostetaan ruokaa. Sukset ostetaan sitten, kun on rahaa niihin.

Hyvään hintaan olet saanut, en ole koskaan nähnyt noin halvalla. Mutta ei esim. luistimet uutenakaan maksa kuin 20-30?. Suksia en ole ostanut ihan ekologisistakaan syistä; ihan järjetöntä ostaa välineet paria päivää varten.

Ei meillä ainakaan kaadu talous muutamaan kymppiin, muuten olisi lapset pitänyt jättää hankkimatta. Mutta voihan sitä elämässä sattua yllättäviä juttuja, jotka laittavat talouden tiukille.

No ei ehkä siihen 10 euroon, mutta yritin ettiä tytölle suksia kirpparilta kun nuo edellisvuotiset on kai turhan lyhyet. Kolusin kaikki kaupungin kirpparit mitä tiedän (Oulu) ja alle 39 e ei suksia löytynyt. Sauvat ja monot sitten vielä erikseen... saapi hiihtää edellisvuotisilla sen 5 pv eskarissa.

Täällä ainakin nuo kirppishinnat lähentelee jo kaupan alehintoja, 2e ei sa kuin kulahtaneen h&M:n paidan.

mä en edelleenkään tajua miksei voi ennakoida asioita ja vaikka koittaa säästää. kyllä jokainen voi vaikka sen 5 -10euroa kuussa nipistää syrjään...
suomessa onneks aika hyvin pidetään huoli lapsiperheistä.

No ei. Mutta ei hirveän suuret tulot ole meidän opiskelijaperheellä, joten voi se kaatua pienistäkin summista. Onneksi on toisella tilillä aina pieni hätävara.

Me ei olla moneen vuoteen koulun tarpeita varten ostettu suksia tai luistimia. Ihan turhaa kun niitä on tarvinnut juuri sen yhden kerran koulussa. Ei se ole arvostuksen puutetta vaan asioiden järkeistämistä. Mietippä, että tämä on eka talvi moneen vuoteen kun etelässä on edes lunta. Kyllä ope keksii lapsille muuta puuhaa.

Mä en kans jaksa käsittää miksi niin monet ihmiset elää kädestä suuhun, et aina pitää viimieisillä peneillä ostaa ruokaa ja tili on tyhjillään monta päivää ennekuin tulee uutta rahaa. Mulla ainakin ptiää olla muutaman sadan euron "puskurirahasto", on ollut ihan aina, myös opiskelijana. Pakko varautua ennakoimattomiin tilanteisiin kuten sairastumiseen tai auton/jääkaapin tms hajoamiseen.

Eli vastaan, että ei kaadu talous ihan kympistä. :xmas:

Jos olet sattunut löytämään jostain megahalvat värmeet (vieläpä sopivan kokoiset) lapsellesi 2eurolla, se ei tarkoita että kaikkialla muualla Suomessa maksaa sukset 1e, monot 0,5e ja porkat 0,5e.

Minä löysin sukset ja sauvat 14euroon. Ja tähän mennessä niistä on sanottu vain että halvalla sait.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mä en kans jaksa käsittää miksi niin monet ihmiset elää kädestä suuhun, et aina pitää viimieisillä peneillä ostaa ruokaa ja tili on tyhjillään monta päivää ennekuin tulee uutta rahaa. Mulla ainakin ptiää olla muutaman sadan euron "puskurirahasto", on ollut ihan aina, myös opiskelijana. Pakko varautua ennakoimattomiin tilanteisiin kuten sairastumiseen tai auton/jääkaapin tms hajoamiseen.

Kaikilla ei oikiasti ole varaa säästää niin paljoa, että kertyisi satoja euroja säästöön.

Ei kaatuisi ja uudet suksksetkin olisi saanut alle 50 eurolla mutta kun EI ollut kaupoissa tarpeeksi isoja monoja! En kyllä teetä tehtaalla monoja 6. luokkalaiselle, enkä osta myöskään 200 euron monoja jos joku pari löytyy tuosta hintaluokasta. Joutuu siis pärjäämään hiihtämättä.

Ei kaadu mutta en menis ostamaan mitään jos sitä käytetään kaksi kertaa. Juuri tämän periaatteen vuoksi mun talous on hyvässä kunnossa :xmas: Mietippä sitä. Kun aina on kaikkea pientä mitä vois tai pitäis ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Kaikilla ei oikiasti ole varaa säästää niin paljoa, että kertyisi satoja euroja säästöön.

niin että ei siis kannata edes alkaa säästämään vai ? etkö tiedä että pennissä se on miljoonankin alku..

Me ollaan siitä onnekkaita, että isovanhemmat ovat aina nuo suuremmat ostokset pojille hoitaneet ja tytöllekin tietysti. Mutta jos nyt pitäisi valita ruoan ja suksien välillä, niin kyllä se 10e siihen ruokaan menisi, tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä on sun logiikka ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

niin että ei siis kannata edes alkaa säästämään vai ? etkö tiedä että pennissä se on miljoonankin alku..

En kai mä missään väittänytkään ettei kannattaisi säästää. Mutta kun jotkut ei tajua sitä, että kaikilla ei ole mitenkään varaa pitää satojen eurojen säästöjä.

Yhteistyössä