Kaatuminen rv 22,huolestua?

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
"huolestunut"
Kaaduin eilen pyllylleni ulkona eikä se niinkään sattunut,raskausviikkoja on 22.. Soitin äippäpolille mutta sanoi että mikäli ei tule mitään vuotoja taikka kipuja niin ei hätää,on kuulemma niin hyvin vielä suojassa kohdussa.. Vauva on liikkunut normaalisti eikä mitään muita kipuja ole tullut kun vähän nivusia särkee,pitäiskö soittaa neuvolaan vielä ja varmistaa että ei tarvi lääkäriin mennä. Onko kellään kokemuksia kaatumisesta näillä raskausviikoilla?
 
"mie"
Minä kaaduin kyljelleen rv 26, soitin seuraavana aamuna neuvolaan, kun kuitenkin huolestutti vaikka vauva liikkuikin normaalisti. Neuvolasta käskivät tulla näytille ja ultrasivat, että kaikki ok: istukka ehjä ja lapsivettä normaalisti. Terkka sanoi et in se hyvä aina käydä kuitenkin tarkistuttamas tilanne, mut yleensä kyllä kaikki ok, jos mahalleen kaatuu niin sillon saattaa käydä pahemmin.
 
"hmm"
Itse kaaduin rv24 liukkaalla suoraan pyllylleni kanssa, olin tosin menossa neuvolaan siinä että en kerinnyt huolestua. Neuvolassa kaikki hyvin, täti sanoi ettei kannata huolestua koska vauva liikkuu hyvin.

Oikeasti, jos se sun vauvas liikkuu eikä ole vuotoja, niin kaikki on 99% mahdollisuudella hyvin.

Jos sua stressatuttaa niin mee yksityiselle ultraan. ITse en menisi mutta ei se stressikään hyvää tee.
 
Mä kaaduin rv.32. Mulla oli kovat kivut nivusissa ja ekan päivän aikana särki vähän alavatsaa. Tietysti soitin kanssa äippäpolille, mutta heidän ohjeistus oli, että jos ei mitään vuotoja ja lapsi liikkuu normaalisti voi olla ihan huoletta.

Mulle ei tosiaan käynyt mitenkään - pari mustelmaa tuosta tuli ja nivuset revähtivät, joten loppuraskaudesta en sitten enää kamalasti päässyt kunnolla kävelemään, mutta lapsella oli kaikki hyvin. Itse asiassa ei millään olisi itse lähtenyt edes syntymään vaan piti käynnistää rv. 42+2. =)

Seuraile omaa oloasi, vauvan liikkumista ja vuotoja. Ja ota uudestaan yhteyttä polille jos alkaa olotila heikentyä sinulla tai vauvalla. Yleensä kyllä säikähdyksellä selviää.
 

Yhteistyössä