kaatuminen polkupyörällä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
olen kaatunut, n 5 vuotta sitten- käytin kypärää. Oli erittäin jyrkkä mäki, joka oli ajettu täyteen sepeliä(erittäin paksu kerros), pyörä rupes menemään omia teitään ja sit mentiinkin alas ja lujaa. Molemmat polvet auki niin pahasti, et pariin viikkoon en kävelly tai taivuttanu polvia, leukaan tuli hiusmurtuma, kun osu tankoon.
 
har
Kerran töistä kotiin ajellessa lauma teinipoikia tuli pyörätiellä vastaan fillareillaan. Eivät katsoneet eteensä ja just ennen kuin kohdattiin niin yksi suikkasi ihan mun nenän eteen eikä muuta ollut tehtävissä kuin paniikkijarrutus ja siitä kyljelleen. Onneksi oli kypärä päässä, vauriot jäi niinkin vähäisiksi kuin housun polvi puhki ja polvi aika nasevasti ruvella. Lisäksi mustelmia vähän joka puolella.
 
"tii-"
Olen törmännyt toiseen pyöräilijään, joka tuli nurkan takaa kovaa vauhtia. Minulla oli kypärä, toisella ei. Minulle ei käynyt mitenkään, paitsi takapyörä meni täysin mutkalle. Toinen sai naarmuja käteen.
 
Jaa kypärä jeesustelija iskee taas...

Mutta olen kaatunut useamman kerran. 2x kolaroinut auton kanssa, 1x moottoripyörän kanssa ja kymmeniä kertoja kaatunut. En ole käyttänyt kypärää ja ei ole mieli muuttunut vaikka kuin olen kaatuillut (en ole muuten kertaakaan onnistunut lyömään päätänyt kun ole kaatunut)
 
Viimeksi olen tainnut kaatua fillarilla armeijassa 26 vuotta sitten. Marssiharjoituksissa ilmahälytyksen tullessa tie piti tyhjentyä parissa sekunnissa eikä siinä ole aikaa talutella pyörää siististi pusikkoon vaan sitä vedettiin tarkoituksella turvat niin että ojanpohjat pölisivät. Oli kypärä, armeijan rautapata.

Tahattomasti olen kaatunut joskus penskana, useinkin. Silloin ei kypärää ollut mopoilijoillakan. Joskus sattui enemmän ja joskus vähemmän.
 
hee
Mä niin odotan että pääsen lapsen kanssa pyöräilemään ja saan ostaa tälläisen kypärän :D nää on hienoja

http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/10/9xrqjlowsdrsxwen.jpg
 
Jotain pieniä kaatumisia. Teininä kuljetin muovikassia ohjaustangolla ja tietty se meni pinnojen väliin ja minä lensin. Kypärästä en muista silloin. Opin, että muovikassi tangolla on vaarallista.

Sen jälkeen olen tehnyt vain pieniä "slipaisuja". Esim olen oppinut että peilijää ja ohuet renkaat on huono yhdistelmä - en tee toiste. Ja luja vauhti alamäessä ja talven jälkeen jäänyt hiekoitussepeli voi saada takarenkaan liukumaan - ajan alamäkiä paljon rauhallisemmin.

Kypärää olen käyttänyt jo pääosin 20 vuotta. Halpa ja helppo henkivakuutus se kuitenkin on. Tiedän henkilön, joka on ollut sairaslomalla jo 1.5vuotta, opettelee kävelemään ja on menettänyt toisesta silmästä näön. Kaatui pyörällä ja kypärä säästi sentään hengen.
 
"vieras"
Jotain pieniä kaatumisia. Teininä kuljetin muovikassia ohjaustangolla ja tietty se meni pinnojen väliin ja minä lensin. Kypärästä en muista silloin. Opin, että muovikassi tangolla on vaarallista.

Sen jälkeen olen tehnyt vain pieniä "slipaisuja". Esim olen oppinut että peilijää ja ohuet renkaat on huono yhdistelmä - en tee toiste. Ja luja vauhti alamäessä ja talven jälkeen jäänyt hiekoitussepeli voi saada takarenkaan liukumaan - ajan alamäkiä paljon rauhallisemmin.

Kypärää olen käyttänyt jo pääosin 20 vuotta. Halpa ja helppo henkivakuutus se kuitenkin on. Tiedän henkilön, joka on ollut sairaslomalla jo 1.5vuotta, opettelee kävelemään ja on menettänyt toisesta silmästä näön. Kaatui pyörällä ja kypärä säästi sentään hengen.
hui, kamalaa, olipa raju kaatuminen
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27096558:
Pikkutytöt hihittelee kondomeille samalla tavalla.
Tuollainen BMX-/skedekypärä on hieno ja ennen kaikkea suojaa hyvin. Itselläni on Giron "perinteinen" fillarikypärä.
Mun mielestä tuo musta kypärä on kyllä aivan järkyttävä :xmas:.
 
[QUOTE="vieras";27096424]te kun olette kaatuneet ja kypärä käyttänyt onko se todellisuudessa suojannut, mennyt rikki?[/QUOTE]

Meidän muksulla kypärä suojasi niin että siitä lähti jonkin verran styroksipaloja irti sen sijaan että olisi kivet raapinut pään sivustan. Kun mä kävin keräämässä muksun ja fillarin niin olin tosi tyytyvänen että sillä oli kypärä päässä :)

Mä itse olen kaatunut ala-asteikäisenä jäätyneellä polulla alamäessä niin että seuraavana päivänä mennyt kouluun. Huulessa oli muisto useamman vuoden tuosta kaatumisesta kun palkeenkieli ei heti ottanut asettuakseen paikoillen.
 
Jaa kypärä jeesustelija iskee taas...

Mutta olen kaatunut useamman kerran. 2x kolaroinut auton kanssa, 1x moottoripyörän kanssa ja kymmeniä kertoja kaatunut. En ole käyttänyt kypärää ja ei ole mieli muuttunut vaikka kuin olen kaatuillut (en ole muuten kertaakaan onnistunut lyömään päätänyt kun ole kaatunut)
Ei pahalla, mut kannattaiskos kulkea kävellen tai julkisilla...:|
 
Mulla oli tapana ala- ja yläasteikäsenä vetää joka talvi ainakin kerran lipat koulumatkalla. Sohjo tai peilijää olivat yleensä syynä. Silloin en käyttänyt kypärää. Nykyään on kypärä päässä silloin harvoin kun pyöräilen.
 
Yhden kerran olen pyörällä kaatunut. Muistan sen hyvin: olin yläasteikäinen, oli 13. pvä perjantai ja kirjoitin kyseisestä päivästä äidinkielen aineen ;)

Mut siis syysliukkailla vedin komeat lipat koulun pihalla. Ei käyny kuinkaan (no, mustelma kankkuun) ja kypärää en silloin vielä käyttänyt (ei käyttänyt kukaan niihin aikoihin).

Nykyään kyllä käytän kypärää. On junttia olla käyttämättä :xmas:
 
Onhan sitä tullut kaatuiltua lapsena, kerran niinkin kovaa lensin maahan, et kypärä halkesi keskeltä. Onneksi oli päässä.
Nykyään käytän koko ajan, kun tulee mukulan kanssa aika paljon pyöräiltyä.
 

Yhteistyössä