Kaatakaa vaan saaveittain sitä itteensä mun niskaan nyt, mutta...

sanonpa silti tämän mustana. Mä en haluais pitää mun lapsilla syyslomaa tarhasta |O Joka päivä patistetaan merkkaamaan lomat listaan, mutta... Miks mä en muka sais pitää noita siellä hoidossa? Kumminkin vasta aloittivat "hoitouransa" ja ovat saaneet olla aina kotona elokuun puoliväliin asti. Olisko muka NIIIIN iso synti pitää syyslomaviikolla hoidossa esim. 5 tuntia päivässä ja pidettäis sit vaikka 1-2 päivää lomaa kokonaan? Kun mä en ollenkaan jaksa sitä kaameaa tappelua, mikä täällä kotona on päällänsä aamusta iltaan... Ja kun olen alkanu saada pikkuhiljaa niitä omia voimavaroja takaisin, niin ei millään haluais ajaa itseään takas siihen lähtöpisteeseen. Kumpikin sitä paitsi tykkää olla siellä hoidossa, kun on puuhaa ja kavereita =)

mä oon miettiny tota samaa.. tai siis mun 2v poika alotti elokuun puolessa välissä hoitouransa ja kahden viikon päästä mul on viikon syysloma. aion kyllä pitää pojan kotona,mut pelkään et se "taantuu" kun just on tottumassa hoitopaikkaan ja sit saakin olla viikon taas kotona,niin ollaanko sen jälkeen taas alotuspisteessä...? :/

pihlis
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja pihlis:
saat ne siellä hoidossa pitää, mutta ne tarttee tiedon kuinka monta lasta jää hoitoon eli kuinka monta hoitajaa pääsee lomalle.
No kovin oli nuivanoloista naamaa, kun varovasti puhuin siitä, että olisivat hoidossa lomaviikolla, ainakin osan viikkoa.
Ok.. ehkä siellä yrittävät kaikki päästä lomalle ja päästä vähällä ettei tartte katella varapaikkaa yhdellekään lapselle. Meidän pk:ssa ilmoitetaan samalla kun laitetaan lista että missä on varahoito eli saa päättää viekö vieraaseen pk:iin vai hommaako itse hoidon ko viikolle.

äiti täälläkin
saat ne siellä hoidossa pitää, mutta ne tarttee tiedon kuinka monta lasta jää hoitoon eli kuinka monta hoitajaa pääsee lomalle.
Haluavat toki päiväkodissa tietää mahdollisimman aikaisin, kuinka paljon henkilökuntaa tarvitaan ja kuinka monelle voi antaa silloin lomaa. Täditkin haluaisivat varmasti olla lastensa kanssa lomalla, jos mahdollista.

Ymmärrän jos ovat päiväkodissä "näreissään", kun lapset tuodaan loma-aikana päiväkotiin, vaikka vanhemmilla olisi mahdollisuus pitää myös kotona. Aika itsekästä mielestäni...

vieras
mä pitäisin lapset enemmän kun mielelläni kotona syyslomaviikon, mut tänä vuonna on isän vuoro pitää lapset syyslomalla eli isä on töissä, lapset päiväkodissa ja minä kotona ...

HALOO
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Haluavat toki päiväkodissa tietää mahdollisimman aikaisin, kuinka paljon henkilökuntaa tarvitaan ja kuinka monelle voi antaa silloin lomaa. Täditkin haluaisivat varmasti olla lastensa kanssa lomalla, jos mahdollista.

Ymmärrän jos ovat päiväkodissä "näreissään", kun lapset tuodaan loma-aikana päiväkotiin, vaikka vanhemmilla olisi mahdollisuus pitää myös kotona. Aika itsekästä mielestäni...
Kuinka moni ajattelee kun palvelusta maksaa että mitähän se työntekijä oikein tuumaa??? Haloo!! Pitäisikö tässä elämän hässäkässä vielä potea huonoa omaatuntoa jostain hoitajan lomasta?? Ei sitä voi ajatella jotain tätiä, kyllä se on töissä siellä hoitopaikassa!!!!!

Pitäisin hoidossa ihan varmasti jos siltä tuntuisi. Mitä se kenellekään kuuluu miten perhe nämä omat asiansa ratkaisee! Jokainen tekee parhaansa, mutta itseäänkin täytyy ajatella...

... voi hyvänen aika sentään..........

Marja
Entäs otat yhteyttä kasvatusneuvolaan ja käytte teidän tilannetta läpi ja perhe elää rauhoittuisi ja nauttisit sen jälkeen ajasta lasten kanssa. Lapset ovat kuitenkin hetken pieniä. Voisivatko lapset villiintyä, kun hakevat huomiotanne? Voimia!

Omantunnon mukaan. Meilläkin oli vasta kysely, että tarviivatko syyslomaviikolla hoitoa. No tarviivat tottakai, ei meillä mitään syyslomia ole.
Ja minä olen kyllä surutta vienyt aina etäpäivinä tai nyt viikolle sattuneina vapaapäivinä hoitoon. Ei se niille hoitajille kuulu. Isännän kesäloman ovat toki kotona. Joulun aikaa pitää vielä miettiä, sillä mulla on kyllä pari etäpäivää silloin. Toisaalta, jos muksut ovat kotona, ei etätehtäviä saa tehtyä kuin yöllä. Eikä meidän etätehtävät ole koskaan olleet helppoja. Niihin menee tosiaankin vähintään se 7 tuntia.

Meilläkin oli sama juttu kun lapset aloittivat hoidossa helmikuun lopussa ja minä aloitin vakityössä kesäkuun alussa (n. 3kk tein sijaisuuksia), niin heti kyseltiin hoitopaikassa kesälomista. :eek: Eihän minulla tietenkään sellaisia ollut kun juuri vasta työt aloitin. Miehen loman aikana lapset olivat muutaman päivän viikosta hoidossa ja muutaman kotona, koska kuitenkin maksoimme täyden maksun koko kuukaudelta.

lady of the lake
Jos on mahdollista viedä niin kai lapset voi olla muutaman tunnin päivässä.Onko "tavallisissa" ns.klo 7-17 tarhoissa mahdollisuus pitää lapsia hoidossa vaikka olisikin itse lomalla tai vapaapäivällä.Meillä kun lapset on vuoropäiväkodissa ja yhtään ylimääräistä hoitopäivää ei todellakaan saa pitää hoidossa vaan vanhempien työvuorojen mukaan ovat lapset hoidossa ja ne ilmoitetaan sinne lapsen hoitojärjestelykaavakkeella aina tiettyyn päivämäärään mennessä.Myös lomat ilmoitetaan näin ja ei mitään mahdollisuutta pitää lapsia oman loman aikana hoidossa!

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Jos on mahdollista viedä niin kai lapset voi olla muutaman tunnin päivässä.Onko "tavallisissa" ns.klo 7-17 tarhoissa mahdollisuus pitää lapsia hoidossa vaikka olisikin itse lomalla tai vapaapäivällä.Meillä kun lapset on vuoropäiväkodissa ja yhtään ylimääräistä hoitopäivää ei todellakaan saa pitää hoidossa vaan vanhempien työvuorojen mukaan ovat lapset hoidossa ja ne ilmoitetaan sinne lapsen hoitojärjestelykaavakkeella aina tiettyyn päivämäärään mennessä.Myös lomat ilmoitetaan näin ja ei mitään mahdollisuutta pitää lapsia oman loman aikana hoidossa!
Esim. meillä on kokopäiväpaikat muksuilla normaali päiväryhmässä. Tavallisestihan ovat hoidossa 6.30-15.45 ma-pe kun meillä ei viikolla liioin vapaita ole. Ja kun kerran joka päivälle on hoito varattu, niin sehän on ihan se ja sama, ovatko hoidossa vai ei, paikan vievät silti.
Vanhempien työvuorot/mahdolliset vapaat voi merkata listoihin, jos ne vaihtelevat.
Se on siis hieman eri asia olla vuororyhmässä kuin päiväryhmässä.

Minäkin odotan, että vuoden vaihteessa kun menen töihin ja lapsi hoitoon, että saan ehkä sitten joskus pienen hetken omaakin aikaa. Mulla on nimittäin kolme viikkoa pitämättömiä lomia, jotka on ripoteltu helmi-huhtikuulle. Sain tästä ketjusta idean, että taidankin käyttää osan lomapäivistä pelkästään itseeni ja omaan jaksamiseeni! Alun perin kyllä laitoin nuo lomani siksi noin, että olisi lapsella "pehmeä lasku" hoitoon menolle, kun vähän väliä saa olla kotona lomailemassa. Itsekin kyllä mietin, että sotkeentuukohan tytön rytmit vain enemmän, jos onkin välillä viikon kotona putkeen. En nyt sentään kaikkia lomapätkiä ajatellut hoidossa pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Apua, meilläkin menee vuorohoitoon. Tyssääkö hieno sotasuunnitelmani nyt siihen!? Mistä ne voi tietää, että olen lomalla, jos sanonkin olevani töissä? Maksanko kuitenkin vain hoitopäivistä vai koko kuukauden hoitomaksun, vaikka olisin lomallakin?

Minulla on lapsi perhepäivähoidossa. Aion viedä hyvällä omalla tunnolla lapseni muutamaksi päiväksi hoitoon syyslomaviikolla, vaikka minulla on lomaa koulusta. Lyhyttä päivää 5-6 tuntia vaan kyllä pidän. Minulla on sellainen koulu, jossa on paljon kirjoitettavaa ja soitettavaa(piano), joten lomallakin on tehtävä opiskelujuttuja.

Yhteistyössä