Kääriikö kukaan muu kinkkua paiston ajaksi folioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tallu -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tallu -

Aktiivinen jäsen
01.09.2004
31 123
2
36
Tulipa vaan mieleen kysyä, kun meillä se kääritään folioon, ja monta kerrosta. Tulee ihanan mehevä kinkku, vaikka se paistetaankin ylikypsäksi :)

Mä olen nähnyt palstalla vain suunnitelmia paistaa kinkku pussissa, mutta tuohon folioversioon en ole vielä törmännyt.

Eli G: Mihin käärit kinkun paiston ajaksi, vai paistatko paljaana? =)

noin olen ihan noviisi tässä kinkun paistossa ja saatiin ihan yllätyskinkku täksi jouluksi töistä, kokeilen nyt paistaa ihan paljaana ritilän päällä, saa nähdä mitä siitä tulee.

Kerran olen aiemmin kokeillut kinkun paistamista itse (pussissa) enkä saanut mieheltä kovin mairittelevaa palautetta kun siitä tuli ylikypsä ja vähän kuivahko.
Nyt tarkkailen paremmin paistolämpötilaa ja kypsyyttä, toivottavasti onnistuu.

Jo kakskyt vuotta olen paistanut foliossa enkä muuksi vaihda. Otan kinkun pakkauksesta, hiukan huuhtelen ja kuivaan. Sitten kunnon foliokääreeseen ja kypsäksi paisto (10kgn kinkku, tunti per kilo asteita alussa 150 muutama tunti, yön ajan 125.). Tulos aina erinomainen, pitää vaan varoa ettei mee liian kypsäksi. Paketti ritilälle, uunipelti alle keräämään nesteet. Siitä sitten kastike. Kinkusta hiukan jäähtyneenä kuori pois. Sivelen reilusti sinapilla, paljon, paljon sinappia. Päälle korppujauhoja ja hetkeksi uuniin ruskistumaan! Kinnku nyt uunissa :)!
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

-Pitääpä kokeilla; nyt laitoin luuttoman juhlakinkun (hieno sana lihamötikälle) paljaana uuniin. En ole oikein tytyväinen ollut edellisiin pussipaistoihin - ehkä oli liian kauan, nestettä valui paljon noinkin pienestä "melonista" :/. Pitäisikö virta katkaista siinä vaiheessa, kun lientä alkaa tihkua pihalle?

Yhteistyössä