K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulle Joksut on täysin neutraali asia, eikä mulla ole mitään heitä vastaan. Sama kokemus kuin sulla, et jos hiukan yrittää toppuutella näitä epärealistisia mammojen haaveita, niin heti on Joksu vihaaja tms. Nämä mammat on jatkuvasti puolustuskannalla Jpaksujen ja varsinkin Bojanin takia.
Mä en nyt tiedä mikä on epärealistista. Sekö että arvelee niitten pitäneen loman ihan suunnitellusti, koska sitä tarvitsivat? Tai että uskoo niitten haluavan työskennellä mieluummin kotimaassa kuin yrittää epätoivoisesti metsästää jotain kansainvälistä mainetta? Vai onko jollain heittää joku kikkakolmonen, jonka avulla niillä yhtäkkiä olisi niin paljon nimeä että saisivat elätettyä itsensä ja työntekijänsä kiertämällä Eurooppaa? En millään usko että niistä kukaan haluaisi kovin montaa kuukautta asua viidestään jossain pienessä kopissa Lontoossa toivomassa että heidän jutustaan tulisi yhtäkkiä valtavan suosittua, kun vaihtoehtona on elellä imeisesti aika mukavasti kotimaassa tekemällä just sitä mistä itse tykkäävät.

vierailija
Mä en nyt tiedä mikä on epärealistista. Sekö että arvelee niitten pitäneen loman ihan suunnitellusti, koska sitä tarvitsivat? Tai että uskoo niitten haluavan työskennellä mieluummin kotimaassa kuin yrittää epätoivoisesti metsästää jotain kansainvälistä mainetta? Vai onko jollain heittää joku kikkakolmonen, jonka avulla niillä yhtäkkiä olisi niin paljon nimeä että saisivat elätettyä itsensä ja työntekijänsä kiertämällä Eurooppaa? En millään usko että niistä kukaan haluaisi kovin montaa kuukautta asua viidestään jossain pienessä kopissa Lontoossa toivomassa että heidän jutustaan tulisi yhtäkkiä valtavan suosittua, kun vaihtoehtona on elellä imeisesti aika mukavasti kotimaassa tekemällä just sitä mistä itse tykkäävät.
🥱

vierailija
Mä en oikein usko että on mitään yhtä oikeaa tapaa hoitaa hommaa, enkä siksi elä missään harhoissakaan. Näitä tuomiopäivän julistajia on nimittäin riittänyt viisuista saakka. Bändi oli kuulemma ihan just hajoamassa eikä koko Nordic touria varmaan ollut tulossakaan. No tulihan se sit kuitenkin, mutta ihan heti sen jälkeen ne kyllä lopettaa. Tai Stozicen jälkeen. Tai niitten seuraavien keikkojen. No ainakaan Lontoosta ne ei enää lähde kiertueelle. Ai lähti sittenkin. Varmaan joutuvat kyllä perumaan keikkoja. Ai ei peruneetkaan? No nyt ne kuitenkin hajoaa, ei ainakaan mitään levyä rupea tekemään. Ai rupesivat sittenkin? Eli eivät keikkailekaan, arvasinpas! Ai on sittenkin keikkoja? No nii, jossain festareilla vaan. Ja katos katos, peruihan ne keikan, kyllä tää tiedettiin jo kauan sitten, muka sairauden takia. Kyllä ne syksyllä on jo hajonneet. Ai tulikin levy ja kiertue. Ja sit loma. No nyt! Nyt se tapahtuu!!! Nyt ne hajoaa! Ai ne ilmottikin keikat Suomeen. No, eikös se loman pitänyt loppua jo, taitaa bändi olla lopettamassa toimintaansa. Pakka on levällään, kukaan ei tiedä mitä tekee, bändi ei kerro keikkapäiviä vaikka fanit kyselee, fanit onkin itse asiassa unohtaneet koko bändin, no, joku kai silti kyselee, pelkkää alamäkeä on kaikki. Hajoavat ennen elokuuta! Tai ainaki heti sen jälkeen.
Naulan kantaan, tiivistit täysin mun ajatukset näistä ennustuksista. Tähän voidaan lisätä kaikki ne kerrat kun on ennustettu ettei K ja B ole enää väleissä. On unohtaneet toisensa. Samalla tavalla on nähty aina uudestaan että ovat ystäviä edelleen. Mä haluaisin edes kerran nähdä, että joku tulisi jälkeenpäin myöntämään että olin väärässä, ei ne joksut sitten hajonneetkaan. Mutta turha toivo, nämä taitaa jatkaa sitä niin kauan, että vaikka joksut satavuotiaina ilmoittaisivat etteivät soita enää, niin ainakin joku sitkeä tulee vielä huutamaan olleensa koko ajan oikeassa, kun hajosihan ne! 😀 Vähän vakavammin, bändejä hajoaa välillä, suosiossa on erilaisia vaiheita, mutta ei Joksuilla tässä suhteessa mene mitenkään huonosti. Odotuksia voi faneilla olla suuriakin, mutta he tekee omaa juttuaan ja kaikkiin odotuksiin ei ole pakko vastata.

vierailija

Etenkään, kun ei mitåän edellytyksiä, karismaa eikä hittejä. Paljon fanimummojen analyysejä toki

vierailija
Luluxalla pitkä mutta hyvä kommentti, tossa sen pääjutun alla
Monesta samaa mieltä mutta tuossa kyllä vähän nyt sekottuu ne omat tulkinnat ja bändin sanomiset. Esim Janin kommentti with blood and tears oli pikemminkin humoristinen, tai ainakin sarkastinen, heitto siitä millaista se levyn tekeminen on. Aina. Siinä tehdään taiteellisia kompromisseja, hinkataan ja hiotaan yksityiskohtia tuntikaupalla, otetaan yhteen, yritetään ja epäonnistutaan. Kyse ei ollut mistään sellaisesta, että Jan olisi sanonut levyn olleen pakkopullaa tai että luovuus olisi ollut hukassa. Päinvastoin, kyllä se on sanonut olevansa ylpeä levystä ja koko prosessista jossa ne soitti eri soittimia kuin aiemmin ja tekivät muutenkin paljon uusia juttuja.

On ihan ok jos itse ei tykkää levystä, mutta ei nyt ehkä kannata väittää että bändikään ei siitä tykkäisi. Nää on kaikki just sellasia omia keksintöjä, kun ruvetaan etsimään "merkkejä" jostain.

vierailija
Naulan kantaan, tiivistit täysin mun ajatukset näistä ennustuksista. Tähän voidaan lisätä kaikki ne kerrat kun on ennustettu ettei K ja B ole enää väleissä. On unohtaneet toisensa. Samalla tavalla on nähty aina uudestaan että ovat ystäviä edelleen. Mä haluaisin edes kerran nähdä, että joku tulisi jälkeenpäin myöntämään että olin väärässä, ei ne joksut sitten hajonneetkaan. Mutta turha toivo, nämä taitaa jatkaa sitä niin kauan, että vaikka joksut satavuotiaina ilmoittaisivat etteivät soita enää, niin ainakin joku sitkeä tulee vielä huutamaan olleensa koko ajan oikeassa, kun hajosihan ne! Vähän vakavammin, bändejä hajoaa välillä, suosiossa on erilaisia vaiheita, mutta ei Joksuilla tässä suhteessa mene mitenkään huonosti. Odotuksia voi faneilla olla suuriakin, mutta he tekee omaa juttuaan ja kaikkiin odotuksiin ei ole pakko vastata.
Mä en vieläkään käsitä että miksi aikuiset ihmiset lankeaa päivänselviin trolleihin ja jaksaa pohtia näiden juttuja sekä vastata niihin. Ursa trollikin jo paljasti täällä aiemmin ettei edes tiedä kuka Ursa on.

vierailija
Naulan kantaan, tiivistit täysin mun ajatukset näistä ennustuksista. Tähän voidaan lisätä kaikki ne kerrat kun on ennustettu ettei K ja B ole enää väleissä. On unohtaneet toisensa. Samalla tavalla on nähty aina uudestaan että ovat ystäviä edelleen. Mä haluaisin edes kerran nähdä, että joku tulisi jälkeenpäin myöntämään että olin väärässä, ei ne joksut sitten hajonneetkaan. Mutta turha toivo, nämä taitaa jatkaa sitä niin kauan, että vaikka joksut satavuotiaina ilmoittaisivat etteivät soita enää, niin ainakin joku sitkeä tulee vielä huutamaan olleensa koko ajan oikeassa, kun hajosihan ne! Vähän vakavammin, bändejä hajoaa välillä, suosiossa on erilaisia vaiheita, mutta ei Joksuilla tässä suhteessa mene mitenkään huonosti. Odotuksia voi faneilla olla suuriakin, mutta he tekee omaa juttuaan ja kaikkiin odotuksiin ei ole pakko vastata.
Just meinasin tulla lisäämään tuon että b ja k ei varmaan ole enää väleissä :D

Mutta vakavasti ottaen oon miettinyt että luultavasti näillä tuomiopäivän julistajilla on itsellään ollut ehkä suuremmat kuvitelmat ja siksi tuntuu siltä että muut vaan on tyhmiä kun eivät tajua että ei niillä ole enää yhtä suurta suosiota kuin viisukesänä. Koska aika moni täällä kuitenkin seuraa näitä ihan vaan pikkibändinä, ja pikkubändille on tietenkin iso juttu keikkailla ulkomailla ylipäätään! Eli tässä varmaan puhutaan vähän ohi. Toiset ajattelee että ei se mikään iso bändi ole, noloa että luulivat olevansa, ja toiset taas miettii että miksi näitä nyt mollataan kun ei se mikään iso bändi ole.

vierailija
Monesta samaa mieltä mutta tuossa kyllä vähän nyt sekottuu ne omat tulkinnat ja bändin sanomiset. Esim Janin kommentti with blood and tears oli pikemminkin humoristinen, tai ainakin sarkastinen, heitto siitä millaista se levyn tekeminen on. Aina. Siinä tehdään taiteellisia kompromisseja, hinkataan ja hiotaan yksityiskohtia tuntikaupalla, otetaan yhteen, yritetään ja epäonnistutaan. Kyse ei ollut mistään sellaisesta, että Jan olisi sanonut levyn olleen pakkopullaa tai että luovuus olisi ollut hukassa. Päinvastoin, kyllä se on sanonut olevansa ylpeä levystä ja koko prosessista jossa ne soitti eri soittimia kuin aiemmin ja tekivät muutenkin paljon uusia juttuja.

On ihan ok jos itse ei tykkää levystä, mutta ei nyt ehkä kannata väittää että bändikään ei siitä tykkäisi. Nää on kaikki just sellasia omia keksintöjä, kun ruvetaan etsimään "merkkejä" jostain.
Näin juuri, nimenomaan tekivät levyn luovasti, eivät pysytelleet mukavuusalueellaan vaan kokeilivat uutta ja se kannatti. Oli varmasti kova prosessi kaiken muun ohessa mutta olivat tyytyväisiä siihen mitä tekivät ja tyytyväisiä oltiin musiikkialan lehdissäkin, tuli hyviä arvioita.

vierailija
Just meinasin tulla lisäämään tuon että b ja k ei varmaan ole enää väleissä

Mutta vakavasti ottaen oon miettinyt että luultavasti näillä tuomiopäivän julistajilla on itsellään ollut ehkä suuremmat kuvitelmat ja siksi tuntuu siltä että muut vaan on tyhmiä kun eivät tajua että ei niillä ole enää yhtä suurta suosiota kuin viisukesänä. Koska aika moni täällä kuitenkin seuraa näitä ihan vaan pikkibändinä, ja pikkubändille on tietenkin iso juttu keikkailla ulkomailla ylipäätään! Eli tässä varmaan puhutaan vähän ohi. Toiset ajattelee että ei se mikään iso bändi ole, noloa että luulivat olevansa, ja toiset taas miettii että miksi näitä nyt mollataan kun ei se mikään iso bändi ole.
Mä taas luulen että näitä kommentoijia ei kiinnosta tippaakaan K ja B, vaan se sun reaktio, kun menetät hermosi.

vierailija
Tuo mummottelu on vaan tapa halventaa toista osapuolta, kun ei itsellä perustelut riitä oikeaan keskusteluun. Mutta eipä tältä palstalta muuta voi odottakaan.
Eiköhän se mummottelija ole vaan joku joka on omasta ikääntymisestään kauhuissaan ja kääntää sen vaan muihin. Yleisesti ottaen tässä fandomissa on kuitenkin kaiken ikäisiä ihmisiä keskusteluissa, keikkajonoissa ja eturiveissä, eikä missään muualla ole tällaista haukkumista kuin täällä. Totta kai sekin tietää että myös täällä on sekä nuoria että vanhoja, mutta kun kukaan ei voi ikäänsä todistaa, tuolla konstilla voi aina yrittää vaientaa muita.

Yhteistyössä