K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Musta ne nimenomaan erottuu. Ne erot on toki osittain sellaisia ettei ne välttämättä johda suuriin yleisöihin (esim kieli) mutta sitten taas vastaavan kokoluokan bändeistä harvalla on kuitenkaan näin innokasta ja omistautunutta fanikuntaa, ja myös siis ikäjakaumaltaan vaihtelevaa, kun monet onnistuu hurmaamaan vain nuoria.
Sanopa rehellisesti kuinka monta ton luokan bändiä osaat nimetä eri maista edes :D
 
vierailija
Eikös ne oo tavoitelleet vieläkin vanhempaa, tai ehkä mahdollisimman ajatonta tunnelmaa? Tais ainakin bluzan kohdalla olla esillä se että sovittivat sitä sellaiseksi ettei siitä heti arvaa milloin se olisi tehty.
Joo näin oli. Musta vähän tuntuu ettei ne edes halua ehdottomasti isoja yleisöjä, vaan etusijalla on se että he tekevät mitä itse haluavat. Siksi ne ei varmaan edelleenkään ole minkään levy-yhtiön leivissä.
 
vierailija
Minä odotin levyn kannelta enemmän. Omaan makuuni tuo symboliikka on liian ilmiselvää ja kulunutta, kun kuva on tehty postimerkiksi ja levyn nimi on postileimassa. Mielestäni mustavalkoisuus ei myöskään toimi tuon kuvan kanssa. Mustavalkoisesta teemasta ehdin innostua, kun tuli ne kuvat, joilla julkistettiin Balkanin kiertue, ne oli hienosti toteutettu. Tämä levyn kansi taas onkin tunnelmaltaan ihan erilainen.

Joksuilla on aiemmin ollut hienoja visuaalisia kokonaisuuksia, esim. Demoni-levystä tykkäsin, niin siihen verrattuna tämä oli pieni pettymys. Oli kuitenkin hauska idea ottaa Bluzan kansikuva tämän uuden levyn kansikuvan kulmasta. Ja tämä on vain kansi, sisältö on tärkeämpää. :) Ehkä kun levyn kuulee kokonaisuutena, niin kansikin aukeaa eri tavalla.
 
vierailija
Eikös he sanoneet että levy kertoo siitä miten heidän elämänsä ja uransa muuttui viisujen myötä. Toi on mielenkiintoinen valinta kansikuvaksi viisuista. B on erillään muista eikä kasvot ole edes kameraan päin. Viittaakohan siihen miten paljon suuremmat paineet Bllä oli viisuissa kun muiden soitto tuli nauhalta ja hän on ehkä kokenut olevansa yksin.
Toisaalta tuo asetelma liittyi tähän viisupromoon, jossa B hoitaa vikan osuuden. Eli en tiedä onko sillä muuten sen ihmeempää merkitystä.

 
vierailija
Toisaalta tuo asetelma liittyi tähän viisupromoon, jossa B hoitaa vikan osuuden. Eli en tiedä onko sillä muuten sen ihmeempää merkitystä.

Siis joo, kuva on tuosta tilanteesta, mutta uskon, että kanteen on tietoisesti valittu heistä juuri tuo asetelma. Heistä on kuitenkin valtavasti kuvia viisujen ajoilta eri paikoista ja tilanteista, mutta valitsivat juuri tuon. Ehkä saadaan vielä kuulla tuosta lisää myöhemmin.
 
vierailija
Toisaalta tuo asetelma liittyi tähän viisupromoon, jossa B hoitaa vikan osuuden. Eli en tiedä onko sillä muuten sen ihmeempää merkitystä.

Musta tuo on kiva tilanne ja jollain lailla kuvaa ihan osuvasti tuota Joksujen keskinäistä läheisyyttä. Tuosta tulee lämpimämpi fiilis kuin esim. pelkästä perinteisestä poseerausasetelmasta tulisi.
 
vierailija
Musta tuo on kiva tilanne ja jollain lailla kuvaa ihan osuvasti tuota Joksujen keskinäistä läheisyyttä. Tuosta tulee lämpimämpi fiilis kuin esim. pelkästä perinteisestä poseerausasetelmasta tulisi.
Mua häiritsee kun Bojan on puhelimella siinä. 😁 Jotenkin outoa. Mut muuten ihana ja kotoisa kuva kyllä, samaa sarjaa sen SYS-kiertuepaidan kuvan kanssa.
 
vierailija
Sanopa rehellisesti kuinka monta ton luokan bändiä osaat nimetä eri maista edes :D
Mä oon eri mutta kuuntelen tosi paljon eri maalaisia (lähinnä kyllä eurooppalaisia) bändejä, mieluiten tollaista indiepop/rock tyyliä. En osaa sanoa kokoluokista kuitenkaan, koska jos sillä tarkoitetaan esim kuukausittaisia spotify kuuntelumääriä, niin niihin vaikuttaa hirveästi se minkä kokoisesta maasta ovat kotoisin (vaikka siis keikkailisivat joskus jossain muuallakin). Ja sitten taas joku vanhempi bändi saa valtavasti kuunteluita vaikkei olisi oikein mitenkään aktiivinen enää tai vaikkei uudet levyt ole saavuttaneet männävuosien kaltaista suurta suosiota tms. Esim siis vaikka joku ruotsalainen bändi on helposti kovemmissa lukemissa kuin vaikka liettualainen, vaikka jälkimmäisellä olisi valtavasti menestystä juuri nyt. Eli musta olisi kiva tietää millä tavoin kokoluokkaa määritellään, koska jos joku nimeää minkä tahansa itselleen tutun bändi vertailukohteeksi, joku löytää taatusti monta syytä sille miksi se ei missään tapauksessa ole verrattavissa Joksuihin.
 
vierailija
Olen eri mut se voi kuvata matkaa viisuista tähän asti. Musta tuo kansikuva on tosi hyvä, itse kiinnittäisin tuohon huomiota.
Minä en kyllä mitenkään hirveästi tykkää, edellisten levyjen kannet parempia, liian plliisu värimaailma ja postimerkkireunat oudot ja kuva saisi olla uudempi. Nimikin näin alkuun omituinen, ehkä se selittyy myöhemmin.
 
vierailija
On keskusteltu paljon siitä Bojanin haastattelusta, mutta musta siinä oli muutakin kiinnostavaa, mistä ei oo paljon ehditty puhua. Mä tykkäsin kun Siddhartan Tomi oli samassa haastattelussa, hänkin on kiinnostava tyyppi. Tomihan sanoi, että on suunnitellut jossain vaiheessa lähtevänsä kiertueelle vähän kuin groupieksi katsomaan muutaman keikan. Olispa hauska jos hän tulis Suomeen. 🤩 Ainakin Bojan kehui siinä haastattelussa Ruissia niin paljon, että ei varmasti jäänyt epäselväksi että Suomen keikoilla on ollut hyvä meno. 😄
 

Yhteistyössä