K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No mitä termiä sitten käytti? Onko jollain linkata sitä haastattelua? Fanfiktion sanaa vai?
Ai siis se Voicen haastattelu? Haastattelija kysyy Bojanilta tiesikö hän että heitä shipataan johon B vastaa kyllä. Ja kun asiasta kysytään hänen mielipidettään niin hän sanoo että jos ficcien kirjoittaminen tekee fanituksesta hauskempaa niin miksi ei.
 
vierailija
No mutta eipä oo sanonut mitään negatiivista ficcien suhteen, että älä sinäkään nyt tee oletuksia. Mikään ei osoita, että ficit häntä häiritsisivät. Ja niitähän on siis paljon muitakin kuin B+K, Btä on paritettu aika monelle
Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään juuri ficcejä vastaan, enkä ole asiaan koskaan ottanut kantaa suuntaan tai toiseen, koska en osaa sanoa mitä he itse ajattelisivat niistä. Ehkäpä ongelmaa ei olisi, jos kyse olisi vaan siitä, että ne olisi jollain alustalla ns. piilossa suuremmalta yleisöltä ja sieltä lukee vain ne jotka sinne tarkoituksella menee. Ficit on kuitenkin myös eräänlaista shippauksen polttoainetta ja siten myös omalta osaltaan pitävät sitä shippausta yllä. Mulla ei ole niistä kummempaa mielipidettä, mutta selvästi tuo shippauksen laajuus yleisesti on Bojania häirinnyt ja jokaisen pitäisi pohtia omaa käytöstään sen osalta, miten osallistuu sen ilmiön ylläpitämiseen.
 
vierailija
Kyllä varmaan käy tosi raskaaksi tollanen palstojen välisenä kantelupoliisina toimiminen. Ja sä et selvästikään ymmärrä edelleenkään edes mitä sana shippaus tarkoittaa.
Vastaan tähän nyt vielä uudestaan selventääkseni sitä, miks otin esiin ton, että Bojan ei mainitse shippaamista. Se oli mun mielestä siks huomion arvoista, koska haastattelija käyttää shippaus-sanaa. Eli vaikka sana on esillä, Bojan ei tartu siihen. Se ei sano, että shippaus ois ok. Eikä se ficeistäkään sano, että antaa palaa.

Hahmotan kyllä sen, että ficit on osa shippaamista. Jos siis sitä epäilit ja sen takia näit asiakses vastata tollei v*ttuillen.
 
vierailija
Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään juuri ficcejä vastaan, enkä ole asiaan koskaan ottanut kantaa suuntaan tai toiseen, koska en osaa sanoa mitä he itse ajattelisivat niistä. Ehkäpä ongelmaa ei olisi, jos kyse olisi vaan siitä, että ne olisi jollain alustalla ns. piilossa suuremmalta yleisöltä ja sieltä lukee vain ne jotka sinne tarkoituksella menee. Ficit on kuitenkin myös eräänlaista shippauksen polttoainetta ja siten myös omalta osaltaan pitävät sitä shippausta yllä. Mulla ei ole niistä kummempaa mielipidettä, mutta selvästi tuo shippauksen laajuus yleisesti on Bojania häirinnyt ja jokaisen pitäisi pohtia omaa käytöstään sen osalta, miten osallistuu sen ilmiön ylläpitämiseen.
Olen jälkikäteen miettinyt (jälkiviisaus on parasta viisautta😂), että ehkä nämä shippaukset eivät kuulu julkisille keskustelupalstoille. Itsekin olen aikoinaan innostuneena osallistunut keskusteluun ja kirjoittanut muutamia ficcejä. Nykyään hoidan shippaamisen tumpun puolella. Toisaalta nämä keskustelupalstat ovat ihmismielen kaatopaikkoja ja yksi shippi on pieni kärpäsen kakka näiden ketjujen joukossa.
 
vierailija
I don’t ship oli minun vastaus, Jan on vihjannut, ettei oikein tykkää.
Just piti tähänkin sitten tulla muka loukkaantumaan Janin puolesta? Sitä paitsi en tuonut tän kyselyn takia tänne vaan tuon ihanan kuvan, joka siinä oli. Eikä ollut edes shippausmielessä, vaikka heitä shippaakin. Tuo oli ihana kuva heidän ihanasta ja kauniista ystävyydestä
 
vierailija
Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään juuri ficcejä vastaan, enkä ole asiaan koskaan ottanut kantaa suuntaan tai toiseen, koska en osaa sanoa mitä he itse ajattelisivat niistä. Ehkäpä ongelmaa ei olisi, jos kyse olisi vaan siitä, että ne olisi jollain alustalla ns. piilossa suuremmalta yleisöltä ja sieltä lukee vain ne jotka sinne tarkoituksella menee. Ficit on kuitenkin myös eräänlaista shippauksen polttoainetta ja siten myös omalta osaltaan pitävät sitä shippausta yllä. Mulla ei ole niistä kummempaa mielipidettä, mutta selvästi tuo shippauksen laajuus yleisesti on Bojania häirinnyt ja jokaisen pitäisi pohtia omaa käytöstään sen osalta, miten osallistuu sen ilmiön ylläpitämiseen.
Ficceja on niin monenlaisia. Suurin osa menee oman sietokyvyn yli.
 
vierailija
Monennettakos päivää täällä vatvotaan ja veivataan tätä samaa edestakaisin. Bojan on näköjään ympäripyöreästi puhuja. Mutta jos jutut suoristetaan, hän selvästi sanoo, että koittakaa fanit käyttäyäytyä ihmisiksi somessa, älkää puhuko p*skaa, älkääkä tägäilkö ihmisiä niin pskajuttuihin +älkää tunkeutuko yksityisen elämän puolelle. Älkää levittäkö valheita ja juoruja.

Hän siis pyytää ihan peruskäytöstapoja. Rajoja kunnioittavan käytöksen pitäisi olla itsestäänselvää: ei tungeta DM täyteen tunkeilevaa ja ilkeää juttua, käyttäydytään kunnioittavasti artistia ja hänen lähipiiriään kohtaan.

Lapsellista käydä noitavainoon shippareita kohtaan, kun sitä harrastetaan muutenkin todella yleisesti fandomeissa. Yleensä on oikeasti harmitonta hassuttelua, kunhan pysytään henkilöiden yksityiselämää kunniottavassa käytöksessä ja muutenkaan ei mennä asioita totena esittämään ko henkilöille.

Olisko aika siirtyä puhumaan mieluumin K:n ja B:n /JO:n tulevista musiikkijulkaisuista. Jos kerta faneja ollaan, luulis että näistä intoiltaisiin enemmän kuin että jumitetaan tässä älyttömässäjankkauksessa.
Mitäs lottootte, mistä nää artistit haluaisi teidän puhuvan ja intoilevan? Nii?

t. se joka ei ole ikinä shipannut, mutta saa näppyjä parasosiaalisisesta käytöksestä fadomeissa
 
vierailija
minä en loppujen lopuksi edes hämmästyisi vaikka olisikin Jeren kynästä, se oli samoihin aikoihin kun B puhui että olivat Jeren kanssa jutelleet niistå ja jopa luulen että J ei välttämättä ollut tiennyt tommosten olemassaolosta ja sitten päätti itekin kynäillä. Ne vastaukset kommentteihinkin on ihan Jeren suusta
No ei todellakaan ole Jere, oletko vähän tyhmä.
 

Yhteistyössä