K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Positiiviselta kantilta: jos biisi menestyy niin se on jee jee! Jos se ei menesty niin ehkä K pääse vähän eteenpäin ja sisäistää viimein että viisuhuumat ym on olleet ohi tosi pitkään. Musantekokin voi helpottua kun tuosta paineesta päästää irti.
 
vierailija
Odotan vielä tosi kiinnostuneena mitä muuta levyllä tulee. Mutta ymmärrän myös että "toisen levyn kirous" on todellinen juttu, niin pidän myös odotukseni hieman kurissa.
Varsinkin kun tämän levyn teema on selkeästi K:n viisujen aikainen ja sitä seuraannut elämä, eli se on oikeasti levy joka niiden nyt vaan on pakko saada ulos ennen kuin viisuista on kulunut jo kaksi vuotta ja koko teema vanhenee käyttökelvottomaksi.
 
vierailija
Onko se levyjen menestys näkypäivänä edes niin tärkeää, varsinkaan Suomessa? Pääasia että on tarpeeksi faneja että keikoista saa tuloja, ja tarpeeksi nimitunnettavuutta että festarit jatkaa buukkailemista.
 
vierailija
Ruoskasta kuuli heti, että tämä iskee myös muihinkin kun k faneihin.

Nyt olen kuunnellut ton uuden pari kertaa ja että en tiedä vielä. Kertosäe on kyllä korvamato. Se toimii ainakaan tiktokissa. :D Saa nähdä miten käy.
 
vierailija
Ruoskasta kuuli heti, että tämä iskee myös muihinkin kun k faneihin.

Nyt olen kuunnellut ton uuden pari kertaa ja että en tiedä vielä. Kertosäe on kyllä korvamato. Se toimii ainakaan tiktokissa. Saa nähdä miten käy.
Sama ensireaktio mulla. Ruoskassa oli sama ensireaktio kuin CCC:n kanssa, eli heti kuuli että tämä toimii laajalla kentällä. Viisuredditissäkin ihmiset oli sitä mieltä että Ruoska oli heittämällä parempi kuin UMK:n kilpailevat biisit.

Mutta jos yritän kuvitella tilanteen että tämä olisi esitetty UMK:ssa, vaikkapa kilpailevana ehdokkaana... äääh, vaikea. Tulee vähän sama tunne kuin No Rulesin kanssa että ihmiset vois periaatteessa äänestää hyvän mielen vitsinä jos ei ole muita oikeasti hyviä biisejä ehdokkaana, mutta sitten viisuissa saisi yleisöltä sen 20 pinnaa yhteensä. Ja listoillekaan ei välttämättä jäisi edes meemi-biisinä.
 
vierailija
Haistakaa jo home. Discordissa ei kukaan ole rajoittanut mitään keskustelua. En ole ollut tietoinen edes noista isistä, Kärtsän kaverin xmiehen oon nähnyt. Discordissa on selkeät säännöt keskustelulle ja modet. Ei siellä ole mitään rajoitettu. Plus siellä on myös +18-kanava, jonne ei ole kaikilla pääsyä (mm. of-keskustelu siellä). Modet ei taida sinne kaikkia päästä, eikä sinne ole tainnut suku edes yrittää.
En ole niin väittänytkään vaan kirjoitin "fanipalstojen keskusteluista". Aemmin väitettiin että eräs sukulainen oli rajoittanut keskustelua eräässä toisessa ryhmässä.

Ja mitä nyt luin nuo nm väitetyt viesti niin onhan noissa nyt vähän sellaista muistuttelun makua. Ei sillä että tällä erää uskoisin että kyseessä on hän. Olisi sen verran outoa pöllähtää ykskaks omalla nimellään ja vielä kuvallaan keskusteluihin.
 
vierailija
Sama ensireaktio mulla. Ruoskassa oli sama ensireaktio kuin CCC:n kanssa, eli heti kuuli että tämä toimii laajalla kentällä. Viisuredditissäkin ihmiset oli sitä mieltä että Ruoska oli heittämällä parempi kuin UMK:n kilpailevat biisit.

Mutta jos yritän kuvitella tilanteen että tämä olisi esitetty UMK:ssa, vaikkapa kilpailevana ehdokkaana... äääh, vaikea. Tulee vähän sama tunne kuin No Rulesin kanssa että ihmiset vois periaatteessa äänestää hyvän mielen vitsinä jos ei ole muita oikeasti hyviä biisejä ehdokkaana, mutta sitten viisuissa saisi yleisöltä sen 20 pinnaa yhteensä. Ja listoillekaan ei välttämättä jäisi edes meemi-biisinä.
Ruoskan pärjääminen sattumaa, ei voi verrata Ccc, joka oikeasti hyvä.
 
vierailija
Onko se levyjen menestys näkypäivänä edes niin tärkeää, varsinkaan Suomessa? Pääasia että on tarpeeksi faneja että keikoista saa tuloja, ja tarpeeksi nimitunnettavuutta että festarit jatkaa buukkailemista.
Ja eikö levytkin ole nykyään aika lailla fanien juttu? Miten monella näin tiktok-aikakaudella on jaksamista kuunnella jonkun artistin koko levy jos ei ole ennestään fani? Ehkä vaan projisoin, mutta itselläni ei meinaa aina edes riittää motivaatio kuunnella edes koko levyä läpi artisteilta joita fanitan, vaan skippailen usein biisejä läpi ja etsin löytyykö jotain uusia lemppareita seasta.
 
vierailija
Tässä olisi kyllä ollut radiohittiainesta mutta kertosäe on vähän sellainen että tuleeko kuitenkaan paljoa soittoja.

Mullakin muuten samat ajatukset että päähän jää soimaan, on ihan kuunneltava ja sinänsä tykkään mutta noh, en tiedä. Ehkä sitten kun livenä näkee niin tietää paremmin. Omalla asteikolla parempi kuin HHH mutta ei yllä Ruoskaan.
 
vierailija
Tässä olisi kyllä ollut radiohittiainesta mutta kertosäe on vähän sellainen että tuleeko kuitenkaan paljoa soittoja.

Mullakin muuten samat ajatukset että päähän jää soimaan, on ihan kuunneltava ja sinänsä tykkään mutta noh, en tiedä. Ehkä sitten kun livenä näkee niin tietää paremmin. Omalla asteikolla parempi kuin HHH mutta ei yllä Ruoskaan.
Minulla menee molempien ohi helposti.
 
vierailija
Mä en oikein välitä tämmösestä discopopista tai miksi ikinä tätä voikaan kutsua. Kertosäe on yllättävän tarttuva, mutta muu ei toimi.
Itselleni toimii usein diskopoppikin, mutta tässä on vähän liian lapselliset ja lorumaiset melodiat. Omasta mielestäni juuri nuo osuudet ovat K-tiimin heikkous biisinkirjoituksessa yleensäkin, ja ne toimivat vain silloin kun ympärillä on tukena tarpeeksi paljon erikoisia metalli/räppi/d&b osuuksia. Kun liian iso osa biisistä nojaa tähän soundiin niin heikot melodiat korostuu.

Selkeästi diskopoppi on heillä lähellä sydäntä, niin toivottavasti he panostavat siinä kehittymisessä niin että tällaisetkin kappaleet olisivat vähän vahvempia sävellyksiä.
 
vierailija
K:n uralle ei onneksi taida olla hirveän iso tarve että levy menestyisi fanikunnan ulkopuolella. K:n juttu on erikoiset ja kivat live-keikat, ja se tienaa varsinkin festareista hyvin. Niillä tienesteillä se voi tehdä hyviä ja hauskoja/hienoja musavideoita, jotka ylläpitää keikkojen ohella K:sta mainetta kiinnostavana artistina. Siitä saa taas festaribuukkauksia joista saa rahaa ja kehä kiertää.

Joillain toisilla artisteila se päätulo voi olla radiosoitot, mutta ei niinkään live-esiintymiset, niin silloin levyjen ym menestys on tärkeämpää.
 
vierailija
Onpas tälle palstalle osunut useita, joille Kn uusi biisi ei uppoa. Kummallista, kun twitter ja Discord on pelkkää hehkutusta ja se mitä olen tumpusta nähnyt. No on näillä palstoilla ennenkin ollut sama meininki. Jospahan katsellaan....
 
vierailija
Onpas tälle palstalle osunut useita, joille Kn uusi biisi ei uppoa. Kummallista, kun twitter ja Discord on pelkkää hehkutusta ja se mitä olen tumpusta nähnyt. No on näillä palstoilla ennenkin ollut sama meininki. Jospahan katsellaan....
Tämä ketjun ihan eri, jos et ole vielä huomannut, täällä on monia jotka ei tykkää ollenkaan K ja jopa haukkujia, nytkin näyttää, että osa odottaisi jotain K floppaa, että en nyt tästä vielä huolestuisi kuitenkaan.
 

Yhteistyössä