K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Reilu kaks päivää niin kuullaan onko SM hittiainesta vai huti, ja tartteeko levyn menestyksestä olla "huolissaan" sen perusteella. Kyllähän sen ylensä kuulee heti onko yhtään mahiksia menestyä laajemmin vai ei. Kuten Ruoskasta ja CCC:stä tiesi ensikuuntelulla, ja samoin kuuli Kotkotista toisin päin että se jää fanikunnan sisäiseksi.
Jos se lällättely- Auto Jää-mäinen "seksi seksi män"- on iso osa biisiä, eikä ole jotain muuta oikeaa kunnon kertsiä, niin en vaan näe tuolle mitään mahiksia menestyä fanikunnan ulkopuolella. Se on vaan rasittavan kuuloinen kohta, eikä normi ihmiset jaksa kuunnella biisejä joissa on liikaa rasittavia kohtia vaikka loput 70% biisistä ois muuten hyvä.
 
vierailija
Mä ainakin hyvillä mielin odotan tuota K:n tulevaa levyä. Uskon että hyvin se tulee menestymään hyvin tai vähintään kohtalaisesti. Ei ole oikein syytä uskoa muuta. Ainakin kuvittelisin, että kaikkia potentiaalisia hittejä ei ole heti julkaistu, vaan säästelty joitakin, että levy sitten saa huomiota ja pääsee listoille uusilla hyvillä biiseillä.
 
vierailija
Robin on erittäin hyvännäköinen ja hänellä on persoonallinen soundi. Silloin kun hän oli vielä lapsi/teini artisti, niin hänessä oli karismaa ja vetovoimaa. Kappaleet olivat myös hänen silloiseen imagoon sopivia ja niistähän moni oli tarttuva hitti. Se paketti toimi silloin. Mulle on vieläkin mysteeri se, että minne katosi se lavakarisma? Se valo hänessä edelleen palaa, mutta se ei näy silloin kuin pitäisi eli siellä lavalla. Lapsena hän antoi itsensä ns. loistaa, mutta ihan kuin hän nykyään himmailisi tai olisi lukossa. Potentiaali olisi kyllä rutkasti.
Ootko sä käyny sen keikoilla 😅? Ei kyllä mitään himmaile, kyllä ne keikat on aikamoista menoa alusta loppuun ja saa yleisön hienosti messiin.
Lavakarismaa minä kyllä näen edelleen, se on vaan erilaista kuin ennen.
 
vierailija
Jos se lällättely- Auto Jää-mäinen "seksi seksi män"- on iso osa biisiä, eikä ole jotain muuta oikeaa kunnon kertsiä, niin en vaan näe tuolle mitään mahiksia menestyä fanikunnan ulkopuolella. Se on vaan rasittavan kuuloinen kohta, eikä normi ihmiset jaksa kuunnella biisejä joissa on liikaa rasittavia kohtia vaikka loput 70% biisistä ois muuten hyvä.
Mun delulu, johon en tiedä uskonko edes: toi pätkä biisiä onkin todella pieni osa kokonaisutta, ja se valittiin somepätkäksi harhautuksena. Tulossa on oikeasti jotain todella hyvää ja jytäävää, johon K ja levy-yhtiö uskoo täysillä. Sen takia myös levy-yhtiö on kieltänyt K:ta esittämästä biisiä etukäteen tällä kertaa, jotta fanitkin kokee sen yllätyksenä ekaa kertaa perjantaina.
(Mutta pessimisti ei pety puoleni on myös varautunut että kertsit on oikeasti tuommoisia...)
 
vierailija
Ootko sä käyny sen keikoilla ? Ei kyllä mitään himmaile, kyllä ne keikat on aikamoista menoa alusta loppuun ja saa yleisön hienosti messiin.
Lavakarismaa minä kyllä näen edelleen, se on vaan erilaista kuin ennen.
Olen käynyt useasti ja monesti nähnyt hänet livenä myös muissa tilanteissa. Sun täytyy muistaa se, että nämä on jokaisen henkilökohtaisia mielipiteitä täällä. En ole silti ainoa, joka on sitä mieltä, että Robinin englanninkieliset biisit oli tylsiä sekä tasapaksuja ja että hän on kadottanut palapelistä palan, minkä myötä osa lavakarismasta on kadonnut. Robin on hyvännäköinen samalla tavalla kuin Bojan, mutta hänestä uupuu se Bojanin seksikkyys. Luulen että se on yksi syy siihen, miksi niin moni näkee Robinin vähän tylsänä hahmona. Robin on kuitenkin nuori ja ura voi lähteä nousukiitoon tästä.
 
vierailija
Mä ainakin hyvillä mielin odotan tuota K:n tulevaa levyä. Uskon että hyvin se tulee menestymään hyvin tai vähintään kohtalaisesti. Ei ole oikein syytä uskoa muuta. Ainakin kuvittelisin, että kaikkia potentiaalisia hittejä ei ole heti julkaistu, vaan säästelty joitakin, että levy sitten saa huomiota ja pääsee listoille uusilla hyvillä biiseillä.
Mä kans, ihan varmana edes pari niistä viidestä julkaisemattomasta osuu mun musasuoneen, ja se riittää mulle. Ja K:n oma fanikunta on tarpeeksi iso et kyl se ihan kohtalaisesti kuunteluita saa vaikka ei saisikaan yhtään sitä enempää tulta alleen.

Mikä ei ole koskaan taattua. Esimerkiksi Kuumaa, tuo radioiden suurimpia suosikkeja, heidän tämän kevään albumilta ei lopulta noussut yhtäkään uutta sinkkua julkaisun jälkeen. Satama-biisi on ainoa isompi hitti levyltä, ja se julkaistiin jo puoli vuotta ennen levyä. Levyn johtosinkku Tuhoaisti oli hyvä, mutta ei ottanut tulta alleen kuten edellisen levyn isot hitit. Tässä vaiheessa levyn 12 biisistä vain kolmella on yli 6 miljoonaa striimiä, lopuilla vähemmän kuin KotKotilla. Ja tuo on ihan normaalia suomalaiselle levylle.
 
vierailija
Jos se lällättely- Auto Jää-mäinen "seksi seksi män"- on iso osa biisiä, eikä ole jotain muuta oikeaa kunnon kertsiä, niin en vaan näe tuolle mitään mahiksia menestyä fanikunnan ulkopuolella. Se on vaan rasittavan kuuloinen kohta, eikä normi ihmiset jaksa kuunnella biisejä joissa on liikaa rasittavia kohtia vaikka loput 70% biisistä ois muuten hyvä.
Mä en koskaan tee päätelmiä jostakin biisistä pelkän lyhyen pätkän perusteella. Odotan aina koko kappaleen julkaisua ennenkuin annan tuomioni.
 
vierailija
Olen käynyt useasti ja monesti nähnyt hänet livenä myös muissa tilanteissa. Sun täytyy muistaa se, että nämä on jokaisen henkilökohtaisia mielipiteitä täällä. En ole silti ainoa, joka on sitä mieltä, että Robinin englanninkieliset biisit oli tylsiä sekä tasapaksuja ja että hän on kadottanut palapelistä palan, minkä myötä osa lavakarismasta on kadonnut. Robin on hyvännäköinen samalla tavalla kuin Bojan, mutta hänestä uupuu se Bojanin seksikkyys. Luulen että se on yksi syy siihen, miksi niin moni näkee Robinin vähän tylsänä hahmona. Robin on kuitenkin nuori ja ura voi lähteä nousukiitoon tästä.
Sori, mut seksikkyys on katsojan silmissä. En koe Robinia omaan makuuni seksikkäänä, mutta Bojanin koen vielä vähemmän seksikkäänä, ja ei-karismaattisena. B näyttää hukassa olevalta pikkupojalta mun siömään.
 
vierailija
Olen käynyt useasti ja monesti nähnyt hänet livenä myös muissa tilanteissa. Sun täytyy muistaa se, että nämä on jokaisen henkilökohtaisia mielipiteitä täällä. En ole silti ainoa, joka on sitä mieltä, että Robinin englanninkieliset biisit oli tylsiä sekä tasapaksuja ja että hän on kadottanut palapelistä palan, minkä myötä osa lavakarismasta on kadonnut. Robin on hyvännäköinen samalla tavalla kuin Bojan, mutta hänestä uupuu se Bojanin seksikkyys. Luule että se on yksi syy siihen, miksi niin moni näkee Robinin vähän tylsänä hahmona. Robin on kuitenkin nuori ja ura voi lähteä nousukiitoon tästä.
Mä tykkäsin kovastikin Robinin Hard to love -biisistä. Siinä oli BC:n Alex Mattson fiittaamassa.
 
vierailija
Mä kans, ihan varmana edes pari niistä viidestä julkaisemattomasta osuu mun musasuoneen, ja se riittää mulle. Ja K:n oma fanikunta on tarpeeksi iso et kyl se ihan kohtalaisesti kuunteluita saa vaikka ei saisikaan yhtään sitä enempää tulta alleen.

Mikä ei ole koskaan taattua. Esimerkiksi Kuumaa, tuo radioiden suurimpia suosikkeja, heidän tämän kevään albumilta ei lopulta noussut yhtäkään uutta sinkkua julkaisun jälkeen. Satama-biisi on ainoa isompi hitti levyltä, ja se julkaistiin jo puoli vuotta ennen levyä. Levyn johtosinkku Tuhoaisti oli hyvä, mutta ei ottanut tulta alleen kuten edellisen levyn isot hitit. Tässä vaiheessa levyn 12 biisistä vain kolmella on yli 6 miljoonaa striimiä, lopuilla vähemmän kuin KotKotilla. Ja tuo on ihan normaalia suomalaiselle levylle.
Mä en esim. lämpene yhtään Sannin uusille biiseille. Haikeudella muistelen kuinka hyviä hänen noin vuonna 2012-2017 tehdyt biisit oli. Silti lähden mielelläni hänen keikoilleen niiden vanhojen hittien toivossa. Eikä siinä keikan tunnelmassa haittaa yhtään ne uudet biisit, samalla tavalla niitäkin tulee fillisteltyä siinä. Kuumaan ja Käärijän keikoilla käyn varmaan myös, vaikka uusista biiseistä ei hittejä tulisikaan.
 
vierailija
Joo, Kuumaan uudella levyllä ei tosiaan tullut yhtäkään uutta hittiä heille, Satama poislukien mutta se oli jo radion top listoilla ennen levyä. Mutta kun vertaa että edeltävällä levyllä oli peräti kolme läpimurtohittiä. Eli heilläkin oli vähän toi että isosta suosiosta tuli niin paljon keikkoja että se musanteko ja uuden levyn työstäminen jäi vähän jalkoihin. Iso fanikunta kannateli levyn kohtalaisesti, mutta mitään uutta ei yltänyt laajemman yleisön tietoisuuteen.
 
vierailija
Sori, mut seksikkyys on katsojan silmissä. En koe Robinia omaan makuuni seksikkäänä, mutta Bojanin koen vielä vähemmän seksikkäänä, ja ei-karismaattisena. B näyttää hukassa olevalta pikkupojalta mun siömään.
Niinkuin kirjoitin, niin nämä on ihmisten henkilökohtaisia mielipiteitä ja makuasioista ei voi kiistellä. Mitä tulee musiikkiin, niin suurin yleisö sen sitten päättää, että mistä tulee suosittua ja mistä ei. Ihmiset käy keikoilla tai sitten ei.
 
vierailija
Oi, mä olin ihan unohtanut Sannin hyvät biisit. Uutta levyä onkin pitkään lykännyt, mutta parempi niin jos ei materiaalia ole syntynyt julkaistavaksi. Evelinan olikohan debyyttialbumi oli kanssa yksi suosikeista, mutta enää ei pahemmin iske biisit.
 
vierailija
Sori, mut seksikkyys on katsojan silmissä. En koe Robinia omaan makuuni seksikkäänä, mutta Bojanin koen vielä vähemmän seksikkäänä, ja ei-karismaattisena. B näyttää hukassa olevalta pikkupojalta mun siömään.
Toi on jännä, miten ihmiset näkee eri tavalla nuo asiat. Mut hyvähän se vaan on, että makuja on monia. Musta taas Bojanista kuumempaa ei voi ollakaan. 😄
 
vierailija
Vaikka K:n levy flopahtaisi niin uskon että keikoilla ja festareilla tulee riittämään väkeä seuraavaan yritykseen saakka. K on tarpeesi hyvä esiintyjä että varsinkin festareilla ihmiset menee katsomaan ihan vaan sen takia kun K:lla on hyvän live-esiintyjän maine. Eikä se maine minnekään katoa jos jatkaa noin. Ja ydinfanikunta joka käy omilla klubikeikoilla ei tietenkään katoa vaikka levy ei menestyisi ulkopuolisesta näkökulmasta.
 
vierailija
Oon kohtuu nuori (alle 30) mutta pudonnut suomalaisesta musa-poppi kentästä totaalisesti. Vanhat hyvät ajat mulle on Jenni Vartiainen, Erin, Anna Puu, Antti Tuisku, Robin, Elastinen, Vesala, Cheek... moni onkin lopettanut tai jättäytynyt tauolle. Tahti senkun kiihtyy. BC jää tauolle seuraavaksi. Nykyään spottarin ykköspaikalla on sellaisia nimiä joista osa ei sano yhtään mitään. En tietenkään kielle etteikö sieltä joukosta löytyisi hyviä biisejä Viiviltä, Mirellalta ja Kuumaalta.
 
vierailija
Toi on jännä, miten ihmiset näkee eri tavalla nuo asiat. Mut hyvähän se vaan on, että makuja on monia. Musta taas Bojanista kuumempaa ei voi ollakaan.
Mäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä, et mitä te näette Bojanin ulkonäössä. Vaikuttaa fiksulta, sivistyneeltä ja huumorintajuiselta, mut hänen ulkonäön hehkutuksesta en saa mitään otetta. En mä silti alkaisi ikinä haukkumaan häntä, vaikka hän ei ulkonäön puolesta mun makuhermoja kutkuta. Onneksi Joksut ja Kärtsän crew muodostavat ison karkkihyllyn, josta jokainen voi poimia sen oman suosikin.😜
 
vierailija
Taitaa ulkopuolisilla olla suuremmat odotukset menestykselle kuin Kärpällä itellään. Suomen sisällä tulee olemaan pitkään menestystä ja keikat myisivätkin melkein täyteen, vaikka albumi ei olisikaan mikään jättimenestys. Yli vuodenkin jälkeen näyttää edelleen vetävän eurotourillakin salit lähes täyteen ja laulut osataan alusta loppuun. Mitään hätäpäivää ole. Tuskin mihinkään kansainväliseen suosioon tähtääkään musiikillaan.
 

Yhteistyössä