K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joksujen pitää vaan päättää mikä on se heidän päämarkkina johon panostetaan eniten, ja sitten muut siihen päälle ekstrana, eikä säntäilä liian holtittomasti. Oli se sit Britit, tai Slovenia, tai Balkanit laajemmin. Sillein että vähintään puoli vuotta panostetaan aina siihen päämarkkinaan, niin että fanitkin ymmärtää että tämä on se missä bändi on ns kotonaan, ja sitten loput ajat pistokeikkoja ja eri pituisia kiertueita muualle. Eikä sitä päämarkkinaa voi mennä muuttelemaan joka toinen vuosi, kun ei fanien uskollisuus ja paikallismedian kiinnostus toimi sillä tavalla.
No ehkä se saavat tehdä, mitä itselle on parhaaksi? Onhan heillä kiertueet painottunut niin, että Balkan erikseen muu Eurooppa erikseen.
 
vierailija
SYS kiertueella muut paitsi lontoo oli loppuunmyytyjä ja viime kesänä kaikki keikat myi loppuun heti. Olikos niin että joku paikkakin vaihtui isompaan? Instan kuvien perusteella SYS kiertueen Lontoon keikkakin myi varsin hyvin, ei siellä mitenkään tyhjältä näytä. En todellakaan pidä tuota huonona saavutuksena.
 
vierailija
Joksujen pitää vaan päättää mikä on se heidän päämarkkina johon panostetaan eniten, ja sitten muut siihen päälle ekstrana, eikä säntäilä liian holtittomasti. Oli se sit Britit, tai Slovenia, tai Balkanit laajemmin. Sillein että vähintään puoli vuotta panostetaan aina siihen päämarkkinaan, niin että fanitkin ymmärtää että tämä on se missä bändi on ns kotonaan, ja sitten loput ajat pistokeikkoja ja eri pituisia kiertueita muualle. Eikä sitä päämarkkinaa voi mennä muuttelemaan joka toinen vuosi, kun ei fanien uskollisuus ja paikallismedian kiinnostus toimi sillä tavalla.
Minä taas en pitäisi tuota järkevänä, parempi kierrellä heidän kuuntelijamaita kuitenkin kuin jäädä esim. vaan Balkanille.
 
vierailija
No ehkä se saavat tehdä, mitä itselle on parhaaksi? Onhan heillä kiertueet painottunut niin, että Balkan erikseen muu Eurooppa erikseen.
"Ehkä saavat tehdä mitä itselle on parhaaksi" Että mua ärsyttää nää tollaset tyhjänpäiväiset kommentit! Totta h**metissä saa tehdä ihan mitä lystää, ei täällä kukaan niitä komenna, kunhan pohditaan.
 
vierailija
Riittäisiköhän rahat koko vuodeksi? Hehän yllättyivät paljon siitä miten harvoin pienet bändit pääsee siellä keikkailemaan niin mitään tuloja heillä ei olisi ja joutuisivat varmaan hanttihommiin musiikin ohella. Olisi kyllä hauska seurata tuollaisia vlogeja.
Hanttihommiin vaan! :D Aina se pojista jota ei tarvita just silloin "studiossa" (eli jossain kunnon brittiläisessä autotallissa" lähetettäisiin siksi päiväksi tienaamaan ruokarahat. Lontoosta löytyy pöydän alta maksettavia töitä rivakoille nuorille miehille. :) Tulisi jo melkein tosi-tv:n veroinen vlogisarja, osan siitä vois julkaista promomielessä heidän youtubeen ja osan maksumuurin taakse faneille. Jos edes 100 joksufania ois valmiita maksamaan vaikka ton 40 egee kuukaudessa vlogijaksoista, kuin Kärtsän fanit OF:ästä, niin se ois jo 4000 e kuussa. Kyllä tuolla maksais yhteisen vuokrakämpän ja pakun, loput menot katettais sit niillä itse keikoilla.
 
vierailija
Jos edes 100 joksufania ois valmiita maksamaan vaikka ton 40 egee kuukaudessa vlogijaksoista,

40 euroa kuukaudessa? eihän mikään suoratoistokaan (jossa voi katsoa satoja ohjelmia/jaksoja) maksa varmaan noin paljoa :D Älä vaan sano, että joku makssa k:n of:sta noin paljon? tyhmiltä rahat pois :D
 
vierailija
Minä taas en pitäisi tuota järkevänä, parempi kierrellä heidän kuuntelijamaita kuitenkin kuin jäädä esim. vaan Balkanille.
Jos kiertelee vaan päämäärättömästi eri kuuntelijaaita ilman kunnon päämarkkinaa niin silloin hupenee pikkuhiljaa ylimääräiset varat. Silloin ei voi koskaan panostaa vaikka 200t hienoon musavideoon tai isoihin levyjulkkaripromoihin, kun jatkuvat kiertueet sinne tänne tuottaa vaan tarpeeksi että saadaan kulut katettua ja keskitason elanto maksettua bändin jäsenille. Ei tule koskaan niitä investointeja joilla nostetaan bändi seuraavalle tasolle.

Se nähtin viime vuotena. JO kiersivät suunnilleen kaikki ulkomaat kahteen kertaan, ennemin kuin keikkailivat yhtään siellä missä saisivat kunnon tulot. Lopputuloksena ollaan aika lailla siinä pisteessä missä aloitettiin. Musavideoihin ei ole enempää budjettia kuin ennen, ei markkinointiinkaan. Julkaisuissa käytetään fanien tuottamaa taidetta ennemin kuin ammattilaisten palkkaamista. Onko levyn markkinointiin saatu säästettyä kunnon budjettia?
 
vierailija
Joksujen pitää vaan päättää mikä on se heidän päämarkkina johon panostetaan eniten, ja sitten muut siihen päälle ekstrana, eikä säntäilä liian holtittomasti. Oli se sit Britit, tai Slovenia, tai Balkanit laajemmin. Sillein että vähintään puoli vuotta panostetaan aina siihen päämarkkinaan, niin että fanitkin ymmärtää että tämä on se missä bändi on ns kotonaan, ja sitten loput ajat pistokeikkoja ja eri pituisia kiertueita muualle. Eikä sitä päämarkkinaa voi mennä muuttelemaan joka toinen vuosi, kun ei fanien uskollisuus ja paikallismedian kiinnostus toimi sillä tavalla.
samaa mieltä. Oon yllättynyt jos jatkavat kuten nytkin. Tai siis että tekevät samanlaisen tourin vaan. Jos tyhjillään oli suurin osa nii miten nyt? toki osaavat sitten varmaan pienempiä paikkoja ottaa.
 
vierailija
samaa mieltä. Oon yllättynyt jos jatkavat kuten nytkin. Tai siis että tekevät samanlaisen tourin vaan. Jos tyhjillään oli suurin osa nii miten nyt? toki osaavat sitten varmaan pienempiä paikkoja ottaa.
Ainakin nyt Balkanin kiertueella on kuulemma pienempiä keikkapaikkoja. Ja nythän ne käyttää sitä openstagea kiertueiden suunnitteluun, joten varmaan sen mukaan katsovat, mitkä paikat olisi sopivia Euroopan kiertueelle
 
vierailija
Jos kiertelee vaan päämäärättömästi eri kuuntelijaaita ilman kunnon päämarkkinaa niin silloin hupenee pikkuhiljaa ylimääräiset varat. Silloin ei voi koskaan panostaa vaikka 200t hienoon musavideoon tai isoihin levyjulkkaripromoihin, kun jatkuvat kiertueet sinne tänne tuottaa vaan tarpeeksi että saadaan kulut katettua ja keskitason elanto maksettua bändin jäsenille. Ei tule koskaan niitä investointeja joilla nostetaan bändi seuraavalle tasolle.

Se nähtin viime vuotena. JO kiersivät suunnilleen kaikki ulkomaat kahteen kertaan, ennemin kuin keikkailivat yhtään siellä missä saisivat kunnon tulot. Lopputuloksena ollaan aika lailla siinä pisteessä missä aloitettiin. Musavideoihin ei ole enempää budjettia kuin ennen, ei markkinointiinkaan. Julkaisuissa käytetään fanien tuottamaa taidetta ennemin kuin ammattilaisten palkkaamista. Onko levyn markkinointiin saatu säästettyä kunnon budjettia?
Kyllä ne niille kansitaiteilijoille maksaa vaikka ne faneja onkin. Niillä on varaa pitää esim mark studioineen kuvaamassa bändin häröilyä, niin ei ne nyt ihan persaukisia taida olla.
 
vierailija
Jos edes 100 joksufania ois valmiita maksamaan vaikka ton 40 egee kuukaudessa vlogijaksoista,

40 euroa kuukaudessa? eihän mikään suoratoistokaan (jossa voi katsoa satoja ohjelmia/jaksoja) maksa varmaan noin paljoa Älä vaan sano, että joku makssa k:n of:sta noin paljon? tyhmiltä rahat pois
Monet maksaa. Ja monet maksaisi Joksujenkin maksumuurikontsasta, jos se ois hyvää ja heille sopivaa, jost jotain kunnolla tehtyjä vlogeja. Ihan kuten sadat fanit on valmiita maksamaan yli 100 euroa festarilipuista siitä että näkevät Joksut eikä muut artistit kiinnosta. Vähän kuten ne 80 euron vip-liput myös. Ei niitä superfaneja tartte olle kuin sata että pääsee hyville lisätienesteille tommosilla.
 
vierailija
Jos kiertelee vaan päämäärättömästi eri kuuntelijaaita ilman kunnon päämarkkinaa niin silloin hupenee pikkuhiljaa ylimääräiset varat. Silloin ei voi koskaan panostaa vaikka 200t hienoon musavideoon tai isoihin levyjulkkaripromoihin, kun jatkuvat kiertueet sinne tänne tuottaa vaan tarpeeksi että saadaan kulut katettua ja keskitason elanto maksettua bändin jäsenille. Ei tule koskaan niitä investointeja joilla nostetaan bändi seuraavalle tasolle.

Se nähtin viime vuotena. JO kiersivät suunnilleen kaikki ulkomaat kahteen kertaan, ennemin kuin keikkailivat yhtään siellä missä saisivat kunnon tulot. Lopputuloksena ollaan aika lailla siinä pisteessä missä aloitettiin. Musavideoihin ei ole enempää budjettia kuin ennen, ei markkinointiinkaan. Julkaisuissa käytetään fanien tuottamaa taidetta ennemin kuin ammattilaisten palkkaamista. Onko levyn markkinointiin saatu säästettyä kunnon budjettia?
Just näin. Jos tuo tän hetkinen spottarikuuntelut pitää paikkaansa niin ei hyvältä näytä kun laskua tapahtuu tosi rajusti. Noin viikko? sitten puhuttiin täällä ettei se 150 000 kuuntelijaa nyt niin nopeasti tule niin tulee nopeammin kuin aateltiin tätä menoa.

Välillä tuntuu, että jotkut pitävät itsestäänselvyytenä, että kuuntelijat vaan säilyvät ja keikoille tulee porukkaa vaikka molemmista on nähty jo sitä huonompaa puolta. Joku sanoi, että ei häntä kiinnosta, hän menee keikalle vaikka yksin. Sehän onkin tosi realistista, että sitä keikkaa järkätään tossa tilanteessa :D
 
vierailija
Jos kiertelee vaan päämäärättömästi eri kuuntelijaaita ilman kunnon päämarkkinaa niin silloin hupenee pikkuhiljaa ylimääräiset varat. Silloin ei voi koskaan panostaa vaikka 200t hienoon musavideoon tai isoihin levyjulkkaripromoihin, kun jatkuvat kiertueet sinne tänne tuottaa vaan tarpeeksi että saadaan kulut katettua ja keskitason elanto maksettua bändin jäsenille. Ei tule koskaan niitä investointeja joilla nostetaan bändi seuraavalle tasolle.

Se nähtin viime vuotena. JO kiersivät suunnilleen kaikki ulkomaat kahteen kertaan, ennemin kuin keikkailivat yhtään siellä missä saisivat kunnon tulot. Lopputuloksena ollaan aika lailla siinä pisteessä missä aloitettiin. Musavideoihin ei ole enempää budjettia kuin ennen, ei markkinointiinkaan. Julkaisuissa käytetään fanien tuottamaa taidetta ennemin kuin ammattilaisten palkkaamista. Onko levyn markkinointiin saatu säästettyä kunnon budjettia?
Eli siis mikä on se paikka mistä saavat ne kunnon tulot?
 

Yhteistyössä