K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No eihän se Gerin lähtö tullut täysin yllätyksenä. Lehdistö oli kirjoitellut hänestä jo aiemmin ja hän ei osallistunut pariin konserttiin ennen lähtöään. Ja myöhemmin Geri kertoi että oli ollut täysin uupunut.

Eikö Joksujen lomailu juuri ennaltaehkäise ylläolevan kaltaisia tilanteita tapahtumasta?
Just niin, on hyvä että ymmärtävät ladata akkuja ajoissa.
 
vierailija
No ne keikkamäärät on netissä ihan lukuina vertailtavissa, ei tarvi mutuilla. Nehän tunnetusti liioittelee asioita haastatteluissa, mutta ei se tahti kovin kiivaalta lukujen valossa näytä.
Mutta kun kahden artistin keikkamääriä vertaamalla ei voi sanoa kumman työ on kuormittavampaa. Esim. Joksuilla oli se Euroopan kiertue marraskuussa jonka tekivät lentäen. Keikan jälkeen mentiin hotelliin nukkumaan pariksi tunniksi ja sitten aamuyöllä kamojen roudaus kentälle ja lento seuraavaan maahan jossa roudausta ja soundcheck ennen keikkaa ja taas parin tunnin yöunilla lento seuraavaan maahan. Ihan vaikka viisi keikkaa tuolla tavalla voi olla kuormittavampaa kuin 10 keikkaa keikkabussilla ja tuo on nyt vain yksi esimerkki. Keikkailun lisäksi artistilla on muita hommia ja tilanteet on erilaiset, ei noita voi vertailla mitenkään.
 
vierailija
Ihan osuvasti se kommentti oli kirjoitettu. Mikset voi vaan myöntää, ettet kestä pieninkään kritiikkiä Joksuista. Sen kuitenkin näkee näistä kaikista kommenteista, että sitä asiallista pohdintaa ei siedetä yhtään, vaan se otetaan heti negailuna.
Ei vaan täällä ei jotkut siedä positiivista puhetta Jokereista ollenkaan. Kun noita vääriä väitteitä yrittää korjata perustellen ja asiallisesti, alkaa valitus siitä. Kun pettyneiden pitäisi saada vaan valittaa. Oikeaa keskustelua ei synny.
 
vierailija
Kiitos vastauksesta. Onneksi sä ymmärsit mitä ajoin takaa. Tarkoitin juuri sitä, että julkkisten haastatteluja jne. tutkitaan kuin piru raamattua, mutta kukaan ei oikeasti tiedä, että mitä kulissien takana tapahtuu. Voidaan tsempata siinä haastattelu tilanteessa, vaikka oikeasti se ihminen saattaa olla murtumispisteessä. Joskus ollaan myös sovittu bändin, taustatiimin jne. kanssa että mitä siinä haastattelu tilanteessa saa sanoa. Mun tarkoitus oli lähinnä herättää keskustelua tästä aiheesta.
Sori nyt vaan, mutta kyllä mä uskon ennemmin asiaa minkä ne itse tuo esiin moneen otteeseen ja sen voi nähdä itsekin, esim. hyvä henki bändin sisällä, kuin jonkun palstalla kirjoittelevan mielipidettä siitä että hajoamisen partaalla ovat. Mikä kärki on edes seurata bändiä jos rintauinnin vertaa usko niiden sanomisiin.
 
vierailija
Mutta kun kahden artistin keikkamääriä vertaamalla ei voi sanoa kumman työ on kuormittavampaa. Esim. Joksuilla oli se Euroopan kiertue marraskuussa jonka tekivät lentäen. Keikan jälkeen mentiin hotelliin nukkumaan pariksi tunniksi ja sitten aamuyöllä kamojen roudaus kentälle ja lento seuraavaan maahan jossa roudausta ja soundcheck ennen keikkaa ja taas parin tunnin yöunilla lento seuraavaan maahan. Ihan vaikka viisi keikkaa tuolla tavalla voi olla kuormittavampaa kuin 10 keikkaa keikkabussilla ja tuo on nyt vain yksi esimerkki. Keikkailun lisäksi artistilla on muita hommia ja tilanteet on erilaiset, ei noita voi vertailla mitenkään.
👍
 
vierailija
Sori nyt vaan, mutta kyllä mä uskon ennemmin asiaa minkä ne itse tuo esiin moneen otteeseen ja sen voi nähdä itsekin, esim. hyvä henki bändin sisällä, kuin jonkun palstalla kirjoittelevan mielipidettä siitä että hajoamisen partaalla ovat. Mikä kärki on edes seurata bändiä jos rintauinnin vertaa usko niiden sanomisiin.
Puhelin päätti näköjään että rintauinnista puhutaan. Korjataanpa koko lause: Mikä järki on seurata bändiä, jos ei tuonkaan vertaa usko niiden sanomisiin?
 
vierailija
Ei vaan täällä ei jotkut siedä positiivista puhetta Jokereista ollenkaan. Kun noita vääriä väitteitä yrittää korjata perustellen ja asiallisesti, alkaa valitus siitä. Kun pettyneiden pitäisi saada vaan valittaa. Oikeaa keskustelua ei synny.
Esim. yksi mun kommentti täällä oli hyvin asiallinen, eikä liittynyt Joksuihin mitenkään. Silti sain kuulla, miten taas haukun Joksuja. Jotenkin tuo sana taas ärsytti siinä vielä enemmän. Siinä tehdään olettamus, että kaikki kommentit on jonkun tietyn ja saman tyypin kirjoittamia.
 
vierailija
Esim. yksi mun kommentti täällä oli hyvin asiallinen, eikä liittynyt Joksuihin mitenkään. Silti sain kuulla, miten taas haukun Joksuja. Jotenkin tuo sana taas ärsytti siinä vielä enemmän. Siinä tehdään olettamus, että kaikki kommentit on jonkun tietyn ja saman tyypin kirjoittamia.
Ehkä ei kannata tarttua liikaa yksittäisiin kommentteihin. Tässä on nyt monessa viestissä perusteltu mitä tarkoitetaan, mutta ne ohitetaan kokonaan.
 
vierailija
Mikä mua vaivaa vauvan ja plussan kejuissa on se ärhäkkä vastaus tapa toisille ihmisille ja se että heti ollaan puolustuskannalla. Näissä kaikissa ketjuissa pyörii esim. näitä ns. epäilijöitä. Sen sijaan että lähdetään vastaamaan näille epäilijöille tökeröön sävyyn ja ruvetaan nokittelemaan heidän kanssaan, niin joskus voisi vaan pysähtyä ja kysyä esim. että mikä saa sut epäilemään näitä asioita.
 
vierailija
Ehkä ei kannata tarttua liikaa yksittäisiin kommentteihin. Tässä on nyt monessa viestissä perusteltu mitä tarkoitetaan, mutta ne ohitetaan kokonaan.
Mutta sitten kun ne toistuu, niin ei ole enää kivaa. Jos vaan annettaisiin muiden rauhassa pohtia, että mikä Joksujen some viestinnässä on heidän mielestään vikana, eikä heti syytettäisi negailijoiksi. Toivon että sä kuuntelisit myös vastapuolta, etkä noin herkästi tarttuisi niihin.
 
vierailija
Ei vaan täällä ei jotkut siedä positiivista puhetta Jokereista ollenkaan. Kun noita vääriä väitteitä yrittää korjata perustellen ja asiallisesti, alkaa valitus siitä. Kun pettyneiden pitäisi saada vaan valittaa. Oikeaa keskustelua ei synny.
Mä taas en käsitä, että miksi lähdet korjaamaan selviä trollien kommentteja. Siinä samalla sitten sohit myös asiallisesti kirjoittavia.
 
vierailija
Mikä mua vaivaa vauvan ja plussan kejuissa on se ärhäkkä vastaus tapa toisille ihmisille ja se että heti ollaan puolustuskannalla. Näissä kaikissa ketjuissa pyörii esim. näitä ns. epäilijöitä. Sen sijaan että lähdetään vastaamaan näille epäilijöille tökeröön sävyyn ja ruvetaan nokittelemaan heidän kanssaan, niin joskus voisi vaan pysähtyä ja kysyä esim. että mikä saa sut epäilemään näitä asioita.
Tätä kun lukee tarpeeksi kauan, näkee että osa tekee sen tahallaan, eikä edes halua keskustella rakentavasti. Se on vähän sama kuin yrittäisi keskustella koulukiusaajan kanssa tyyliin ”Niin, Martilla on todella hieman harvat hampaat, mistä syystä se häiritsee sinua niin kovin?” Rakentava kritiikki bändistä tykkäävien kesken on ihan eri asia, itse ainakin tykkään suorasta keskustelusta, mutta ystävällisessä sävyssä. Väliin sopii toki sellaisenkin henkilön kommentti joka ei bändistä välitä, mutta kun se sama toistuu 30 kertaa ja mitään oikeaa keskusteluyhteyttä ei saa, en mä ainakaan jaksa enää lukea sellaista. Kaikki ei tietenkään ole tällaisia, eli niiden ei kannata ottaa itseensä jotka ei itseään tuosta tunnista.
 

Yhteistyössä