K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiinnostava ketju JO kritiikkiä tumpusta. En tunne näitä kirjoittajia ja olen näiden puolella, jotka puolustavat JO ja sanovat, etteivät he ole kellekään mitään velkaa.
Kiinnostavaa kuitenkin vilkaista muitakin näkemyksiä, että niitäkin tosiaan on. Oon niin eri mieltä tuosta, että JO olisi jotain velkaa fandomin kontenttitekijöille, mikseivät tee vain sellaista, millä ilahduttavat itseään, ihmeellistä selittää, että näiden fanien elämä on jollain pausella, kun eivät tiedä mitä bändi seuraavaksi aikoo.

vierailija
Repeilen just discording viisulankakeskustelua lukiessani :D Kerrankin hupaa settiä siellä. Varsinkin, kun eräs laukaisee, kun moitittiin jonkun Vain elämää -suorituksia varmaan sarjan historian huonoimmiksi, siihen vastaukseksi, että "Ne Neumannin oli aika huonoja" : DDDDDD (ne todellakin oli, legendaariselta 1-kaudelta! 😂 )

vierailija
Kiinnostava ketju JO kritiikkiä tumpusta. En tunne näitä kirjoittajia ja olen näiden puolella, jotka puolustavat JO ja sanovat, etteivät he ole kellekään mitään velkaa.
Kiinnostavaa kuitenkin vilkaista muitakin näkemyksiä, että niitäkin tosiaan on. Oon niin eri mieltä tuosta, että JO olisi jotain velkaa fandomin kontenttitekijöille, mikseivät tee vain sellaista, millä ilahduttavat itseään, ihmeellistä selittää, että näiden fanien elämä on jollain pausella, kun eivät tiedä mitä bändi seuraavaksi aikoo.
Eihän ne velkaa ole, mutta täydellisen typeräähän tuo ilmaisen ja varsin tehokkaan kontenttikoneiston käyttämättä jättäminen on, joka tuottaa hypeä tyhjästä ja pitää bändin relevanttina faneille, kun eivät itse kerran osaa.

vierailija
Ois paljonkin sanottavaa moneen kommenttiin, mutta ihan nyt kyselen että onko tuossa mitään perää, että joksut talk constantly about collaborations (esp with käärijä)? En ole itse tällaista huomannut, vaikka muistan kyllä että heiltä joskus aiemmin sellaista useinkin kyseltiin. Mielestäni he eivät oikeastaan ikinä sanoneet mitään sellaista että ainakaan K:n kanssa olisi tulossa yhteistyötä, mutta ihan positiiviseen sävyyn toki jatkoivat että olisihan se varmasti hauskaa jne. Muistelen että Jan jopa melkein tyrmäsi ajatukset collabeista. Eipä tule onko ne muittenkaan artistien kanssa mitään yhteisbiisejä lupailleet tai vihjailleet.

vierailija
Se matej sanoi josubsin kääntämässä haastattelussa jotenkin, että joksujen täytyy oppia pitämään bändiä työnä. Tää ei ollut koko asia jonka se siinä sanoi, vain sivulause, mutta musta se oli aika olennainen juttu ja saattoi paljastaa tauon syistä jotakin. Kun bändi aiemmin on ollut pikemminkin vakava harrastus, asia jota he tekivät päätoimisten opiskelujen ohessa, vaikkakin ihan tavoitteellisesti, siihen on voinut suhtautua intohimolla ja joka keikalle on lähetty innoissaan jne. Vielä viisujen aikaankin heillä oli bändin rinnalle muitakin suunnitelmia (esim Kris oli vielä ryhtymässä maisteriopintoihin ihan uudelle alalle vuonna 2023 syksyllä, vaikka ne taisi jäädä ennen kuin ehtivät edes alkaa). Kun bändistä sitten tuli se ainoa työ, siitä on epäilemättä jossain vaiheessa kadonnut jonkinlainen hohto. Sen tunteen on hyvinkin saattanut sekoittaa kyllästymiseen tai turtumiseen tms. vaikka kyse on ihan vaan siitä, että leipätyö on leipätyötä silloinkin, kun se lähtökohtaisesti on aika paljon coolimpaa kuin useimpien muiden.

En usko että niillä oli mitään kummempaa kriisiä tai hajoamispohdintoja, mutta selvästi tarvitsivat etäisyyttä ainakin siihen työhön, ei siis välttämättä toisiinsa. Ja koska se oli just Matej joka siitä puhui, voisin kuvitella että hän on mahdollisesti ollut osa niitä keskusteluja ja ehkä ehdottanutkin paussin pitämistä. Ja viikkokirjeessähän he sit sanoivatkin että breikki tuli tarpeeseen.

vierailija
Oikeat gayt ovat lähteneet pois ja paikan on vallanneet Anna-Liisat ja ennustajat.
Äläs ny. Annaliisoilla ja gayilla on pitkälti sama maku. Kunnon annaliisakontentti houkuttaa myös gaylajitovereita. On se Kärtsä ja hänen haareminsa semmonen hunajapurkki.....💋🥰 Jahka ansioitunut nimimerkkimetsästys ja muut junat välillä jäävät pauselle.

vierailija
Se matej sanoi josubsin kääntämässä haastattelussa jotenkin, että joksujen täytyy oppia pitämään bändiä työnä. Tää ei ollut koko asia jonka se siinä sanoi, vain sivulause, mutta musta se oli aika olennainen juttu ja saattoi paljastaa tauon syistä jotakin. Kun bändi aiemmin on ollut pikemminkin vakava harrastus, asia jota he tekivät päätoimisten opiskelujen ohessa, vaikkakin ihan tavoitteellisesti, siihen on voinut suhtautua intohimolla ja joka keikalle on lähetty innoissaan jne. Vielä viisujen aikaankin heillä oli bändin rinnalle muitakin suunnitelmia (esim Kris oli vielä ryhtymässä maisteriopintoihin ihan uudelle alalle vuonna 2023 syksyllä, vaikka ne taisi jäädä ennen kuin ehtivät edes alkaa). Kun bändistä sitten tuli se ainoa työ, siitä on epäilemättä jossain vaiheessa kadonnut jonkinlainen hohto. Sen tunteen on hyvinkin saattanut sekoittaa kyllästymiseen tai turtumiseen tms. vaikka kyse on ihan vaan siitä, että leipätyö on leipätyötä silloinkin, kun se lähtökohtaisesti on aika paljon coolimpaa kuin useimpien muiden.

En usko että niillä oli mitään kummempaa kriisiä tai hajoamispohdintoja, mutta selvästi tarvitsivat etäisyyttä ainakin siihen työhön, ei siis välttämättä toisiinsa. Ja koska se oli just Matej joka siitä puhui, voisin kuvitella että hän on mahdollisesti ollut osa niitä keskusteluja ja ehkä ehdottanutkin paussin pitämistä. Ja viikkokirjeessähän he sit sanoivatkin että breikki tuli tarpeeseen.
Kiinnitin huomiota samaan siinä haastattelussa. Mua ihmetyttää toi kiukuttelu bändiä kohtaan. Ne jopa kertoivat jäävänsä 2 kk tauolle, vaikka olisivat voineet vaan ghostata koko fandomin. On siis ok haluta keikkoja ja haastatteluja jne mutta tollanen vihinen syyttely mitä tuolla muutama harrastaa on jo pikkasen outoa.

Yhteistyössä