K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä oon siis itsekin yöihminen, eikä mua ole haitannut edes nuo keskellä viikkoa olevien keikkojen ajat muuten kuin siksi että se oli lähinnä tylsää kun joutui aina odottelemaan jonnekin puolen yön tietämille. Aloitusaikoja ei siis aina ilmoitettu etukäteen. Mun mielestä tähän tuli muutos varmaan joskus 5-10 vuotta sitten, mutta en muista oliko kyseessä ihan vaan tietoinen keikkakulttuurin muuttaminen vai tuliko jossain vaiheessa just jotain kaupunkien melurajoituksia tms joihin keikkapaikkojen on pitänyt reagoida. Kesäloma ja Joker Out sopi siis mullekin mainiosti Ainoa ikävä puoli tossa viimeisen bändin katsomisessa on se että koko alue lähtee tyhjentymään samaan aikaan, mikä on vähän rasittavaa vaikkei olisikaan kiirettä mihinkään.
Muistan hämärästi jonkun keskustelun siitä, miten häiritsevä Ruissi on siinä lähistöllä asuville ja (elämille?).

vierailija
Muistan hämärästi jonkun keskustelun siitä, miten häiritsevä Ruissi on siinä lähistöllä asuville ja (elämille?).
Joo nää luontokeskustelut on mun mielestä olleet pinnalla lähivuosina. Mut ihan siis arkena olevat klubikeikat on aikaistuneet ja Tavastia taisi olla siinä olennainen suunnannäyttäjä. Mutta onko siis jotain sääntöjä ja rajoituksia bändien soittoajoille, koska joksujen yhteydessä ainakin moneen kertaan puhuttiin siitä että eivät soittaneet pitkiä settejä kun piti lopettaa niin aikaisin?

vierailija
Joo nää luontokeskustelut on mun mielestä olleet pinnalla lähivuosina. Mut ihan siis arkena olevat klubikeikat on aikaistuneet ja Tavastia taisi olla siinä olennainen suunnannäyttäjä. Mutta onko siis jotain sääntöjä ja rajoituksia bändien soittoajoille, koska joksujen yhteydessä ainakin moneen kertaan puhuttiin siitä että eivät soittaneet pitkiä settejä kun piti lopettaa niin aikaisin?
Monelta klubikeikat alkoi sitten aiemmin? Mä kävin n. 15-18 vuotta sitten tosi paljon keikoilla, enkä muista, että ne olisi alkaneet paljon myöhemmin kuin nykyään. Mutta mun muisti saattaa hyvin pettää. 😂

vierailija
No ensinnäkin mä vastasin lähinnä siihen, kun joku kommentoi, että on pakko olla 20 v. jos jaksaa yöllä valvoa.
Ja toisekseen kesäfestareista puhuttaessa klo 4 aamuyöstä on kyllä mun mielestä normaali aika ihan kelle tahansa. Tai siis ainakin pitäisi olla, jos sinne festareille haluaa.
Mä en myöskään oo 20v eikä mitään ongelmaa valvoa vaikka aamuun asti, jos siihen on hyvä syy. Ja on tosiaan normaalia, että festarit kestää reilusti yli puolenyön, joten on mahdollista, että menee aamuyöhön ennen kuin sieltä pääsee lähtemään kotiin. Jos ei se sovi itselle, niin sitten pitää jättää festarikeikat väliin.

vierailija
Mä en valitettavasti pikaisella googlauksella löydä mitään virallista tietoa, lähinnä keskustelua alkoholipolitiikasta, yökerhojen/keikkapaikkojen aukiolosta ja esiintyvien artistien oikeuksista inhimilliseen työaikaan.

vierailija
Mä uskon, että Joksuilla oli NT:llä ja SYS-kiertueella lyhyempi setti, koska ne oli molemmat tosi vaativia ja raskaita kiertueita. NT:llä oli kuusi keikkaa viiden päivän aikana ja jokaisena päivänä matkustusta, ja SYS-kiertue taas oli tosi pitkä eikä siinäkään juuri välipäiviä pidetty, niin varmasti halusivat pitää huolta jaksamisestaan ja säästää B:n ääntä mahdollisimman paljon.

Eikä noi siltikään mitään erityisen lyhyitä settilistoja olleet, muilla kiertueilla vaan on ollut vähän pidempiä.

vierailija
Mä uskon, että Joksuilla oli NT:llä ja SYS-kiertueella lyhyempi setti, koska ne oli molemmat tosi vaativia ja raskaita kiertueita. NT:llä oli kuusi keikkaa viiden päivän aikana ja jokaisena päivänä matkustusta, ja SYS-kiertue taas oli tosi pitkä eikä siinäkään juuri välipäiviä pidetty, niin varmasti halusivat pitää huolta jaksamisestaan ja säästää B:n ääntä mahdollisimman paljon.

Eikä noi siltikään mitään erityisen lyhyitä settilistoja olleet, muilla kiertueilla vaan on ollut vähän pidempiä.
Joksuillahan oli kevään kiertueella Suomessa pidempi setti kuin muissa maissa, kun saatiin ylimääräinen encore.

vierailija
Monelta klubikeikat alkoi sitten aiemmin? Mä kävin n. 15-18 vuotta sitten tosi paljon keikoilla, enkä muista, että ne olisi alkaneet paljon myöhemmin kuin nykyään. Mutta mun muisti saattaa hyvin pettää. 😂
Mun ex oli yhessä bändissä ja se kirosi näitä aikoja aina. Heille saatettiin antaa alkamisaika mutta aikaa ei yleensä ilmoitettu yleisölle, ja pitkin iltaa sitä hilattiin eteenpäin jos odotettiin että tulee lisää porukkaa tai haluttiin juomamyynti enemmän. Tää oli siis vuosien 2005-2014 aikana. Kävin silloin itsekin aika paljon keikoilla ja mietin just että oliko ne sit kauheasti myöhemmin, mutta en taida nykyään käydä niin usein että osaisin vertailla. Mut puolilta öin oli kuitenkin ihan normi joskus muinoin. Mun kokemus on että nykyään alkaa aikaisemmin mutta käynkö sit vaan sellasilla keikoilla joiden yleisöprofiili on jo vähän väsähtänyttä 😁 Näin äkkiseltään tulee mieleen Rebekka Holin keikka joka alkoi muistaakseni yhdeksän aikaan ja sitä ennen ehti esiintyä jo Elsa Brotherus, eli on ne lopettaneetkin jo reilusti ennen puolta yötä. Tää oli siis kesällä Tavastialla.

Yhteistyössä