Jyväskylän kuntalisä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen kotihoidontuella nuorimmaisesta lapsestamme ja hoidan vanhempaa 3v kanssa kotona joka toinen viikko ja joka toinen se on isällään joka käyttää eri kunnan päivähoito palveluita, jyväskylä ei ole suostunut maksamaan sitä vaan lapsen isän kunta suostui kustantamaan päivähoidon.

Ja vuoden alusta meiltä sitten paloi kuntalisä, koska lapsi on joka toinen viikko isällään ja siellä hoitopaikassa..

Eli me saadaan maksaa isän käyttämästä hoidosta 160?/kk sisältäen kuntalisän ja sisarkorotuksen, vaikka ei käytetä edes koko palveluita...

Täytyy sanoa että olishan se aika epäreilua jos saisit kuntalisää koska lapsi kuitenkin on sen puolikkaan kuukauden hoidossa. Ei muutkaan saa, jos lapsi on osapäivähoidossa...

Vuoroasumisen yleistyessä tuollaisiin asioihin tulee varmaan muutoksia,mutta tällä hetkellä sitä ei viranomaistahot oikein ymmärrä.Kummalla lapsi on kirjoilla?Jos sinulla,niin onhan se ihan ymmärrettävää,että kuntalisään ainakaan kokonaan ei ole oikeutta.Jos taas isällä,niin silloinhan asia olisi sinäänsä helppo.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Vuoroasumisen yleistyessä tuollaisiin asioihin tulee varmaan muutoksia,mutta tällä hetkellä sitä ei viranomaistahot oikein ymmärrä.Kummalla lapsi on kirjoilla?Jos sinulla,niin onhan se ihan ymmärrettävää,että kuntalisään ainakaan kokonaan ei ole oikeutta.Jos taas isällä,niin silloinhan asia olisi sinäänsä helppo.

Lapsi on meillä kirjoilla ja me ei todellakaan lasta viedä päivähoitoon kun minä olen kotona hoitamassa...

Yhteistyössä