Jyväskyläläiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jyväskylä on kaunis pikkukaupunki, vaikka siitä ollaankin nyt kuntaliitosten avulla leipomassa "isoa". Palvelut on vähän kehnot, niissä säästetään liikaa. Meidän perhe asui Jyväskylässä, mutta muutettiin tänne "Keski-Suomen Kauniaisiin", Muurameen eikä pois lähdetä, ikinä. :)

Sanotaanko Muuramesta tosiaankin niin ihan yleisesti ? Sepäs mielenkiintoista. Onko niin, että Lohikoski ja Lutakko ovat arvostettuja alueita ? Lutakossa asunnot ainakin maksavat paljon. Entä Mannila ja uusi alue Mustalampi, ovatko ne ns. arvostteuja alueita ?

Olen kotoisin Jyväskylästä. En asu enää siellä, mutta elämäni ekat 27 vuotta asuin lukuunottamatta paria vuotta tuosta ajasta muualla. Nykyisin Treella.

Antakaa anteeksi, mutta minun on hyvä olla pois Jkl:sta. Tretta ja Jkl:ää ei voi verrata, Jkl on makuuni hieman pieni. Sen verran pieni, että ihmiset "kyylää". Tämä on pikkukaupunkien ongelma, isommissa sitä ei tapahdu. Kun vertaan jkl:äisiä ja pirkanmaalaisia niin eron huomaa siinä, että Jyväskylässä ollaan tylympiä. tämä omakohtainen ja muutaman muun jkl:ssä asuneen mielipide. suurin osa tietenkin oikein mukavia, mutta noin yleisellä tasolla fiilis on erilainen.

Nykyisin kaupunkiin panostettu paljon. Mm. valaistus keskustassa todella hieno ja kävelykatu kiva. Se on iso plussa, että kaupat on todella lähellä toisiaan, esim. Treeseen verrattuna kiva shoppailla kun ei tarvitse kävellä pitkiä matkoja.

Kaiken kaikkiaan kiva kaupunki, sinne vaan. Minulle riittää kun käyn isovanhempien luona ja pääsen sitten taas pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sompa:
Sanotaanko Muuramesta tosiaankin niin ihan yleisesti ? Sepäs mielenkiintoista. Onko niin, että Lohikoski ja Lutakko ovat arvostettuja alueita ? Lutakossa asunnot ainakin maksavat paljon. Entä Mannila ja uusi alue Mustalampi, ovatko ne ns. arvostteuja alueita ?

Lutakko on arvostettu, sehän on ihan uusi. Lohikoski on ok alue, mutta vähän kaukana ja siellä on vähän vanhempaa asuntokantaa. Ei kuitenkaan kovin paljon mitään vuokra-asuntoja, joten siinä mielessä hyvä. Mannilasta en osaa sanoa, se on ihan tavallinen alue. Mun mielestä Mustalampi ei oo kivaa aluetta, en oikein tiiä miks...

Muurame on kyllä arvostettu paikka, mut en mä nyt ihan Kauniaisiin vertais :D

Jyväskylässä on kiva asua, täällä on joissain paikoin tosi halpojakin asuntoja, esim. meidän iso kolmio on vaan 480 e, ja ruoka täällä on monissa vertailuissa todettu tosi edulliseksi. Bensakilpailu on myös kovaa, eli jos ei Nesteeltä osta, niin ihan ok hinnat. Paikallisliikenne on törkeän kallista, 2,70 kertalippu.

Kunnallispolitiikka on perseestä, eli koulut on homeessa ja ryhmäkoot isoja, kesällä ei saa neuvolapalveluja ja kunnan terveydenhuolto on huonosti resursoitua. Jos on kirppariharrastaja, niin tää on tosi hyvä paikka, tarjonta on runsasta ja laatu hyvää, ja hinnat halvemmat kuin muualla Suomessa. Liikuntaharrastajalle tosi hyvä paikkakunta mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Lutakko on arvostettu, sehän on ihan uusi. Lohikoski on ok alue, mutta vähän kaukana ja siellä on vähän vanhempaa asuntokantaa. Ei kuitenkaan kovin paljon mitään vuokra-asuntoja, joten siinä mielessä hyvä. Mannilasta en osaa sanoa, se on ihan tavallinen alue. Mun mielestä Mustalampi ei oo kivaa aluetta, en oikein tiiä miks...

Muurame on kyllä arvostettu paikka, mut en mä nyt ihan Kauniaisiin vertais :D

Jyväskylässä on kiva asua, täällä on joissain paikoin tosi halpojakin asuntoja, esim. meidän iso kolmio on vaan 480 e, ja ruoka täällä on monissa vertailuissa todettu tosi edulliseksi. Bensakilpailu on myös kovaa, eli jos ei Nesteeltä osta, niin ihan ok hinnat. Paikallisliikenne on törkeän kallista, 2,70 kertalippu.

Kunnallispolitiikka on perseestä, eli koulut on homeessa ja ryhmäkoot isoja, kesällä ei saa neuvolapalveluja ja kunnan terveydenhuolto on huonosti resursoitua. Jos on kirppariharrastaja, niin tää on tosi hyvä paikka, tarjonta on runsasta ja laatu hyvää, ja hinnat halvemmat kuin muualla Suomessa. Liikuntaharrastajalle tosi hyvä paikkakunta mun mielestä.

Tianna kommentoi tyhjentävästi :). Tervetuloa vaan Jyväskylään!

Kiitos kommenteista, kiva kuulla. Olemme muuttamassa piakkoin ja tulen ensi kertaa Jkl:ään. Olen asunut sitä ennen vaikka missä, myös Euroopan metropoleissa, joten eiköhän luulisi minulta suhteellisuudentajua löytyvän. Ne Jlk:set jotka tiedän ja tunnen ovat todella mukavan tuntuisia ihmisiä, joten toiveet ovat korkealla ihmisten ystävällisyydestä. Kunnallispolitiikasta oli erittäin mukava kuulla, vaikkakin on kurja, jos palvelut eivät pelaa asukkaiden toivomalla tavalla ja lakien mukaan.

Aluieina Kangaslampi, Kangasvuori suunta on Jkl:n huonointa. Paljon, paljon vuokra-asuntoja ja meno railakasta. En muuttaisi, enkä arvosta alueina.

Lutakko ja Ainolanranta tosi kivoja kerrostaloalueita. Kuokkalanpelto myös mukava, olen asunut itse ja tykkäsin!

Harjun takana hyvä fiilis.

Omakotitaloalueista Nenäinniemi (tosin kaukana) hyvä, Kuokkalanpelto myös.

Uusista alueista Mustalampi perseestä.

Kiitos kommenteista, kiva kuulla. Olemme muuttamassa piakkoin ja tulen ensi kertaa Jkl:ään. Olen asunut sitä ennen vaikka missä, myös Euroopan metropoleissa, joten eiköhän luulisi minulta suhteellisuudentajua löytyvän. Ne Jlk:set jotka tiedän ja tunnen ovat todella mukavan tuntuisia ihmisiä, joten toiveet ovat korkealla ihmisten ystävällisyydestä. Kunnallispolitiikasta oli erittäin mukava kuulla, vaikkakin on kurja, jos palvelut eivät pelaa asukkaiden toivomalla tavalla ja lakien mukaan.

Olette siis muuttamassa Jyväskylään? Saakos kysellä että minne päin?

Mannilassa on kyllä aikamoisia ökytaloja eli minä miellän sen "paremmaksi" alueeksi. Itse asun maalaiskunnanpuolella Palokassa (pian sekin tosin osa Jkl:ää) ja tykkään kovasti koko kaupungista.

Laajavuori-Kortepohja-Kortesuo-Haukkala aluetta suosittelen. Tosi kiva ympäristö lapsille, lyhyt matka keskustaan, liikuntapaikat ja luonto lähellä. Kuvaa vaan hyvin tätä Jkl:n kunnallispolitiikkaa että lapsiperheiden suosimalta kasvavalta alueelta vietiin neuvolapalvelut kaupunkiin saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Aluieina Kangaslampi, Kangasvuori suunta on Jkl:n huonointa. Paljon, paljon vuokra-asuntoja ja meno railakasta. En muuttaisi, enkä arvosta alueina.

Lutakko ja Ainolanranta tosi kivoja kerrostaloalueita. Kuokkalanpelto myös mukava, olen asunut itse ja tykkäsin!

Harjun takana hyvä fiilis.

Omakotitaloalueista Nenäinniemi (tosin kaukana) hyvä, Kuokkalanpelto myös.

Uusista alueista Mustalampi perseestä.

Tätä peesailen, Pupuhuhta ja Huhtaharju lisäksi tuohon Kangaslampeen ja Kangasvuoreen. Ihan järkkyä aluetta, se on kuin ulkomailla olisi. Siellä koulussa ja meno on aivan villiä. :o :laugh:

Jos Harjun taakse pääsee, on kyllä unelmapaikalla. Samoin se ihana "Kirkkokaupunginosa" joka on Taulumäen ja keskustan välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja A-Kuppi:
Mä oon asunut Jyväskylässä Lutakossa, onhan se sellanen betoni viidakko nykyään :( Ennemmin asusin jossain vähän syrjemmässä. Mukavia koteja siellä kyllä on.

Jos haluut luontoa, niin Kypärämäki-Kortepohja-Laajavuori-akseli on yliveto. Ei oo betoniviidakkoo :D

Me asutaan Ainolanrannassa (Kuokkala), ja ihan OK aluetta on, vaikka maahanmuuttajia asuu näillä seuduilla paljon ja koti löytyy kaupungin vuokratalosta. Järvimaisema on komea; sellaista ei saa joka paikasta edes suurella rahalla. Mieli olis silti Tikka-Kekkola-Ristikivi -suuntaan muuttaa, koska haluaisin ylipäätään pois kerrostalosta rivariin/ok-taloon.

Minäkin hehkutan tuota Kypärämäen seutua. Tosin maalaiskunnassa on vielä asiat joissakin asioissa paremmin mut ei oo kauaa :/ . Terveyspalvelut toimii minusta hyvin, olen huomannut sen nyt kun olen joutunut lasten kanssa ramppaamaan Palokassa, kiitos vaan omalle lääkärillemme.

Tähän uuteen Jyväskylään maalaiskuntalaiset kelpaavat maksajiksi, päälliköiden paikkoja ei kovin herunut paikkajaossa. :kieh: =)

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Minäkin hehkutan tuota Kypärämäen seutua. Tosin maalaiskunnassa on vielä asiat joissakin asioissa paremmin mut ei oo kauaa :/ . Terveyspalvelut toimii minusta hyvin, olen huomannut sen nyt kun olen joutunut lasten kanssa ramppaamaan Palokassa, kiitos vaan omalle lääkärillemme.

Tähän uuteen Jyväskylään maalaiskuntalaiset kelpaavat maksajiksi, päälliköiden paikkoja ei kovin herunut paikkajaossa. :kieh: =)

Eipä ei, ja lakkautetaan pari kouluakin heti kun päästään päättämään. :headwall:

Niinpä. Mitähän muuta on tulossa. Maalaiskunnan terveyskeskuksissa on omalääkäripalvelu ja keikkalääkäreitä ei ole palkkalistoilla ja virat täynnä, kaupungissa sen sijaan on keikkalääkäreitä ja paljon täyttämättä olevia virkoja.... Missä lie vika :headwall: . |O

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Joo kyllä meni minultakin aamukahvit väärään kurkkuun, kuin lehdestä Palokan ja Vaajakosken lukioiden lakkauttamisaikeista... Mitähän seuraavaksi?

On niin lyhyt matka, että kyllähän sieltä kulkee keskustaan lääkäriin... :whistle: Eiks niin?