Jyväskyläläiset! Tuliko Kelasta postia? Liittyy kuntalisään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

p

Vieras
Kyselen tällästä, koska haluaisin tietää olenko ainoa vai onko tää nyt ihan yleinen juttu..

Mulle tuli eilen Kelasta uusi päätös lastenhoidon tuesta. Esikoisesta saan siis hoitolisää ja tähän asti olen saanut kuntalisää, sitähän pitäis saada jos on oikeutettu hoitolisään.

Mutta tuli tosiaan päätös että 1.1 alkaen KUNTALISÄ on 0euroa?!
Siis miksi ihmeessä?

Onko muut saaneet saman päätöksen? Mahtaako olla kunta kaikista lupauksista poiketen olla päättänyt jättää koko lisän maksamatta?

Päätöksen oli muuten allekirjoittanut joku vakuutusjohtaja.. Eikä sama tätä mikä asiaani on ennen hoitanut.. mahtaako liittyä jotenkin tähän asiaan?

Hmm... no onkohan mahtanut kyseinen vakuutusjohtaja tehdä sitten mokan, kelasta kyllä kyselin mutta kun puhelimella en päässyt läpi niin laitoin kysymyksen netin kautta. Vastausta ei ole vielä kuulunut joten ajattelin kysellä miten muilla.

Kyllähän se mullekin kuuluu, kerta hoitolisääkin saan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko äitiyslomalla? Eikös silloin tuissa ole jotain eri juttuja

Olen, mutta sehän vaikuttaa niin että en saa sitä itse hoitirahaa, vaan nimenomaan hoitolisän+kuntalisän.
Niin se on tähän asti ollut (olen ollut ä-lomalla toukokuusta asti).

Allaoleva teksti löytyi Jyväskylän kaupungin sivuilta.
Lasten kotihoidon tuen kuntalisä
Kotihoidon tuen kuntalisää maksetaan kustakin alle 2-vuotiaasta lapsesta 100 ?/kk. Tästä eteenpäin maksetaan hoitolisään oikeutetuille lapsille 90 ?/kk siihen asti, kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Kotihoidon tuen kuntalisän maksamisen edellytyksenä on, että perheen kaikki alle kouluikäiset lapset hoidetaan kotona.

Kotihoidon tuen kuntalisää maksetaan kustakin alle 2-vuotiaasta lapsesta 100 ?/kk. Tästä eteenpäin maksetaan hoitolisään oikeutetuille lapsille 90 ?/kk siihen asti, kunnes lapsi täyttää 3 vuotta. Kotihoidon tuen kuntalisän maksamisen edellytyksenä on, että perheen kaikki alle kouluikäiset lapset hoidetaan kotona.

Oliskos ap:llä sitten niin että nuorimmasta oot äippälomalla ja seuraava ehti jo täyttää 3v silloinhan sitä ei makseta tuon mukaan

Noniin, tämän mukaan sitä pitäis saada vaikkei sais edes hoitolisää.
Mut eipä sitä tuossa päätöksessä ollut.

Oliskos ap:llä sitten niin että nuorimmasta oot äippälomalla ja seuraava ehti jo täyttää 3v silloinhan sitä ei makseta tuon mukaan

Esikoinen täyttää kesällä vasta 2v.

Onnea vaan selvittelyyn!
T. Yksityisen hoidon tuen korotuksia selvitellyt ja
Kelan kanssa hermonsa menettänyt

Kiitosta vaan..
Eihän tässä kyllä mitään epäselvää pitäis olla, mutta Kelasta kun ei koskaan tiedä..:/

En muutenkaan ymmärrä miks joku vakuutusjohtaja on mun asiaa käsitellyt :o

Yhteistyössä