Jyväskylässä asuvat/hiljattain asuneet

Kertokaa kokemuksia
-millanen kaupunki
-lapsiystävälliset kaupunginosat
-palvelut
-harrastusmahdollisuudet

Tarkoituksena hakea sinne opiskelemaan täältä Savosta, niin tuntuu niin kauhean vieraalle vielä koko kaupunki. Sitten JOS yliopistoon pääsisin, ois kiva tietää mistä asuntoa alkas katselemaan....
 
Jyväskylä on mukava kaupunki. Itse pienestä kaupungista tänne muuttanut ja viihtynyt kyllä hyvin. Alueista Pupuhuhta, Sulku, Keltinmäki on sellaisia joihin en ainakaan lasten kanssa muuttaisi. Itse olen asunut Voionmaalla, keskustassa, Lutakossa janyt Halssilanrinteellä. Lutakossa oli kiva asua ilman lapsia, mutta nyt lasten kanssa arvostan Halssilanrinteen lähimetsiä. Jyväskylä on vilkas opiskelijakaupunki, eli harrastusmahdollisuuksia ja kaikenmaailman rientoja kyllä löytyy!
 
Kiva paikkahan tää on, sekaan vaan :wave:
Harrastusmahdollisuuksia tosiaan löytyy ihan joka lähtöön.

Mitä haluat asuinpaikaltasi? Pitääkö sen olla lähellä yliopistoa vai käykö kauempaakin? Mä en tältä istumalta lähde mollaamaan mitään kaupunginosaa, koska kaikista ei ole itselläkään kokemusta asumisen suhteen (huhupuheitahan riittää ) . Pupuhuhdan huipulla asuneena voin jopa sanoa viihtyneeni siellä :saint: Sulku taas, se on Huhtasuon yksi rauhallisimmista alueista :p

Itse asun Jyskässä ja tää on juuri sopivan matkan päässä kaikesta, upeat ulkoilumaastot.
 
Tämä kaupunki on kammottava, pahin kaikista.
Täällä tyttöjen pitää palata kotiin ajoissa
Ei täällä mitkään naiset ikinä voi meitä haluta,
tää on niin paska kaupunki.

Pete ei, Pete ei millään lopeta,
se saattaa houkutella jäämään kadulle vaikka satais nauloja.
Sitten notkutaan ja käydään samat paikat kolmeen kertaan.
Oo - paska kaupunki.

Ikävää, typerää, tyhjänpäiväistä.
Vois tämän ajan käyttää paljon paremmin, ja viritellä
jotain systeemiä, että pääsis helvettiin täältä.
Oo, paska kaupunki,
paska kaupunki.

kertosäe:
Heeei mies, ei tänään mitään tapahdu!
Heeei mies, ei tänään mitään tapahdu,
ei voi, mennään pois!

Pete tietää yhden kivan tyttösen mulle.
Jos mä kosken siihen se on ikään kuin paha enne:
se on tyhmä, se on ruma, ei sen jutun jälkeen
voi olla minkäänlaista unelmaa.

Tytöistä, hyvistä enkeleistä
ei ole enää mitään unelmaa, ei millään väliä.
Nyt ruopataan pohjamutaa tosi syvältä.
Oo, paska kaupunki, paska kaupunki.

kertosäe

Se ämmä kiristää multa lupauksen tulla uudestaan.
Mun tekis mieli mennä heti suihkuun, tai palaa tulessa,
mutta mikään ei voi pestä pois pahaa minusta.
Oo, paska kaupunki.

Rautatie, rautatie menee etelään.
Jos pelaat keskinkertaisuuden säännöillä et voi kuin hävitä,
ja jos häviät et muuta voi kuin häipyä täältä.
Oo, paska kaupunki,
paska kaupunki.

kertosäe
 
Mitä lähellä sä haluat asua?
Hyviä ja mukavia alueita on paljon ja eri puolilla kaupunkia, enemmän kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä haluaa lähelleen.

Itse kaupunki on kiva, mukavan kokoinen, monipuoliset palvelut ja paljon harrastusmahdollisuuksia niin lapsille kuin aikuisillekin.
Monesta alueesta on kertynyt kokemuksia neljännesvuosisadan aikana.
 
JanuLiitus
Alkuperäinen kirjoittaja Muumikuono:
Jyväskylä on mukava kaupunki. Itse pienestä kaupungista tänne muuttanut ja viihtynyt kyllä hyvin. Alueista Pupuhuhta, Sulku, Keltinmäki on sellaisia joihin en ainakaan lasten kanssa muuttaisi. Itse olen asunut Voionmaalla, keskustassa, Lutakossa janyt Halssilanrinteellä. Lutakossa oli kiva asua ilman lapsia, mutta nyt lasten kanssa arvostan Halssilanrinteen lähimetsiä. Jyväskylä on vilkas opiskelijakaupunki, eli harrastusmahdollisuuksia ja kaikenmaailman rientoja kyllä löytyy!
Mikä vika sulussa on? :) Itse asustelen kahden lapsen ja miehen kanssa sulussa ja rauhallinen mukava paikka on... =) Pupuhuhta ja keltinmäki on kyl sellaisia mihin en lasten kanssa muuttaisi, enkä kyllä enää ilman lapsiakaan.

Jyväskylä muutenkin kiva paikka asua, ei liian iso eikä liian pieni :) Puistoja löytyy joissa mukava käydä lasten kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Mitä lähellä sä haluat asua?
Hyviä ja mukavia alueita on paljon ja eri puolilla kaupunkia, enemmän kannattaa kiinnittää huomiota siihen, mitä haluaa lähelleen.

Itse kaupunki on kiva, mukavan kokoinen, monipuoliset palvelut ja paljon harrastusmahdollisuuksia niin lapsille kuin aikuisillekin.
Monesta alueesta on kertynyt kokemuksia neljännesvuosisadan aikana.
No siis haen kielitieelliseen, eli sen kampuksen (Seminaarinkatu 15) lähellä ois tietty kiva asua, ja koulu, hoitopaikka lapsille lähellä...

Kiinnostaa myös asuntojen hintataso? Sekä omistus- että vuokra..
 
jadal
palokka on sellainen alue, että oon tykännyt asua siellä tosipaljon.
täältä löytyy kaikki tarpeellinen, ja kaupunkiin on tosi hyvät kulkuyhteydet.
harrastuksista en osaa sanoa omakohtaista kokemusta, kun meillä ei kukaan harrasta mitään, mutta käsittääkseni jyväskylän alueella on tosi laajat harrastus mahdollisuudet kaiken ikäisille.
 
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=3vpqO4X1sOwQTKjXo8olo531uUZ1IDwYIJE6cXE2&itemcmd=move19&listSize=272&doListClickStat=false&itemgroup_id=50.1&item_id=41.1180839

No ei mikään mahoton hintataso, suht siisti asunto kuiteskin. Hirveen paljo näköjään tarjotaan Jkl:ssä noita asumisoikeusasuntoja, liekköhän niissä mitään järkeä??Joskus kuullu jonkun puhuneen, et aika kalliiks tulis asuminen niissä..
 
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=u8gGLEIwdLdu9o2BRfBJkRRhLTxm3yD15GtZSZP3&itemcmd=move3&listSize=10&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1111042


Tää ois meille sopiva :) Ja edullinen vissiin..Mites toi Kuoppalan alue, onko ok aluetta? keskustaan ei taida mikään mahoton matka olla, pari kilsaa?
 
Ruuru
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=u8gGLEIwdLdu9o2BRfBJkRRhLTxm3yD15GtZSZP3&itemcmd=move3&listSize=10&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1111042


Tää ois meille sopiva :) Ja edullinen vissiin..Mites toi Kuoppalan alue, onko ok aluetta? keskustaan ei taida mikään mahoton matka olla, pari kilsaa?
Tarkoitatko siis Kuokkalaa? En muuttaisi sinne...tai varmaan sieltäkin löytyy rauhallista aluette, mutta muuten itselläni on kyseisestä alueesta aika huono kuva piirtynyt päähän:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=u8gGLEIwdLdu9o2BRfBJkRRhLTxm3yD15GtZSZP3&itemcmd=move3&listSize=10&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1111042


Tää ois meille sopiva :) Ja edullinen vissiin..Mites toi Kuoppalan alue, onko ok aluetta? keskustaan ei taida mikään mahoton matka olla, pari kilsaa?
Kuokkala on sellasta peruslähiötä. Ainahan niistä puhutaan, että on huonomaineista..
Kuokkalassa asuu paljon opiskeljiota ja maahanmuuttajia myös.

Keskustaan on tosiaan kiva matka. =)
 
Kuokkala on aika tiheään rakennettua aluetta. Sen takia meidän perhe ei siellä viihtyisi. Alueella asuu kyllä paljon lapsiperheitä ja tiedän, että monet haluaa nimenomaan asua kuokkalassa. :) Joku vuosi sitten oli väkivaltaisimman kaupunginosan maineessa, mikä selittyy melko pitkälti kaupunginosan nuoruudella..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:
Kertokaa kokemuksia
-millanen kaupunki
-lapsiystävälliset kaupunginosat
-palvelut
-harrastusmahdollisuudet

Tarkoituksena hakea sinne opiskelemaan täältä Savosta, niin tuntuu niin kauhean vieraalle vielä koko kaupunki. Sitten JOS yliopistoon pääsisin, ois kiva tietää mistä asuntoa alkas katselemaan....
Kaupungissa olen viihtynyt miltei koko elämäni ajan.. Palasin tänne takaisin pienen kierroksen kautta. :)

Lasten kanssa en itse muuttaisi mistään hinnasta Pupuhuhdan, kangasvuoren tai edes sinne suunnalle. Itse tykätään asua aika lähellä kampusta ja keskustaa. Mäki-matista löytyy perhepuisto, joka on lasten kanssa huippupaikka. Sen reunamilta ja ympäristöstä löytyy meidän suosikkikaupunginosat.. :)

Harrastusmahdollsuuksia löytyy ja varsinkin jos opiskelet yliopistossa kannattaa ehdottomasti hyödyntää yliopiston liikuntatarjonta! Joka päivälle löytyy hyvin valinnanvaraa erilaisista tunneista ja on hurjan halpaakin. :)
 
nanna
vuokra-asuntoja kannattaa katsoa www.koas.fi
hyvin edullisia opiskelijoille tarkoitettuja vuokrakämppiä ja hyvässä kunnossakin. Löytyy myös ihan perheasuntoja. vesi, sähkö ja netti kuuluu vuokraan ja vuokra muutenkin on jo halvempi ku yksityisillä. nyt asutaan keskustassa ja tykätään, mutta muutetaan isompaan KOASin kämppään tuohon parin kilsan päähän kun lapsi syntyy :)
 

Yhteistyössä