JYVÄSKYLÄ HUOM! (koiran katoamisilmoitus kuvan kera) *KOIRA LÖYTYNYT*

ihmettelen
Siis onko tosissaan ap ostanu jostain tieasmistä, jonkun tiesminkälaisen koiran ja nyt itketään, ku ei kaikki oo kunnossa....

LUULIS, että ihmiset jo tietää, ettei niitä koiria niinvaan ostella.

MINÄ en edes pidä koirista mutta senverran olen mediasta poiminut, että koirahankinnan suhteen pitää olla TODELLA tarkka, just papereiden ja sirujen suhteen.

HUHHUH!!!
 
juupa
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Siis onko tosissaan ap ostanu jostain tieasmistä, jonkun tiesminkälaisen koiran ja nyt itketään, ku ei kaikki oo kunnossa....

LUULIS, että ihmiset jo tietää, ettei niitä koiria niinvaan ostella.

MINÄ en edes pidä koirista mutta senverran olen mediasta poiminut, että koirahankinnan suhteen pitää olla TODELLA tarkka, just papereiden ja sirujen suhteen.

HUHHUH!!!
Keskity sinä vaan jatkossakin siihen mediaan, äläkä ihmettele tällaisia
asioita jotka ei sinua kiinnosta ja jos koiria kerta vihaat tokihan kaikki
paperittomat pitäisi piikille pistää, just joo!!!

Ja ap:lle kovasti voimia, rakasta ja helli Rietua nyt niinpaljon kuin vaan
ennätät, jos kävisikin niin että yhteinen aika jäisi lyhyeksi*halaus*

 
justjoooooo
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Siis onko tosissaan ap ostanu jostain tieasmistä, jonkun tiesminkälaisen koiran ja nyt itketään, ku ei kaikki oo kunnossa....

LUULIS, että ihmiset jo tietää, ettei niitä koiria niinvaan ostella.

MINÄ en edes pidä koirista mutta senverran olen mediasta poiminut, että koirahankinnan suhteen pitää olla TODELLA tarkka, just papereiden ja sirujen suhteen.

HUHHUH!!!
Keskity sinä vaan jatkossakin siihen mediaan, äläkä ihmettele tällaisia
asioita jotka ei sinua kiinnosta ja jos koiria kerta vihaat tokihan kaikki
paperittomat pitäisi piikille pistää, just joo!!!

Ja ap:lle kovasti voimia, rakasta ja helli Rietua nyt niinpaljon kuin vaan
ennätät, jos kävisikin niin että yhteinen aika jäisi lyhyeksi*halaus*
Justjoojustjoo, ei se paperittomien koirien ostaminen ole niiden pelastamista se on bisneksen tukemista. Justjoo vaan sullekin.

Taitaap olla sulla joku pipo kiristäny liikaa ku alat heti viemään koiria piikille. Se, että ei koirista pidä, ei tarkota sitä että haluaisi tappaa ne kaikki.

 
juupa
Alkuperäinen kirjoittaja justjoooooo:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Siis onko tosissaan ap ostanu jostain tieasmistä, jonkun tiesminkälaisen koiran ja nyt itketään, ku ei kaikki oo kunnossa....

LUULIS, että ihmiset jo tietää, ettei niitä koiria niinvaan ostella.

MINÄ en edes pidä koirista mutta senverran olen mediasta poiminut, että koirahankinnan suhteen pitää olla TODELLA tarkka, just papereiden ja sirujen suhteen.

HUHHUH!!!
Keskity sinä vaan jatkossakin siihen mediaan, äläkä ihmettele tällaisia
asioita jotka ei sinua kiinnosta ja jos koiria kerta vihaat tokihan kaikki
paperittomat pitäisi piikille pistää, just joo!!!

Ja ap:lle kovasti voimia, rakasta ja helli Rietua nyt niinpaljon kuin vaan
ennätät, jos kävisikin niin että yhteinen aika jäisi lyhyeksi*halaus*
Justjoojustjoo, ei se paperittomien koirien ostaminen ole niiden pelastamista se on bisneksen tukemista. Justjoo vaan sullekin.

Taitaap olla sulla joku pipo kiristäny liikaa ku alat heti viemään koiria piikille. Se, että ei koirista pidä, ei tarkota sitä että haluaisi tappaa ne kaikki.
Jos ei kerta saa koiraa ostaa jolla ei ole papereita, mitä niille
sitten pitää tehdä?!?
Ja meillä itsellään on koira jolla on siru ja paperit, kyseistä rotua
kun ei paljon yksityisiltä markkinoilta saa...
Ja ei se minusta koirasta huonompaa tee jos sillä ei papereita ole,
yhtälailla se on perheenjäsen silloinkin!



 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Siis onko tosissaan ap ostanu jostain tieasmistä, jonkun tiesminkälaisen koiran ja nyt itketään, ku ei kaikki oo kunnossa....

LUULIS, että ihmiset jo tietää, ettei niitä koiria niinvaan ostella.

MINÄ en edes pidä koirista mutta senverran olen mediasta poiminut, että koirahankinnan suhteen pitää olla TODELLA tarkka, just papereiden ja sirujen suhteen.

HUHHUH!!!
Painu sinä sanonko mihin :kieh: :kieh:
Paperillisilla koirillakin voi olla vikoja, joten mikä on sun ongelma?
Että HUHHUH sulle vaan |O
 
sekaharmaa
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Painu sinä sanonko mihin :kieh: :kieh:
Paperillisilla koirillakin voi olla vikoja, joten mikä on sun ongelma?
Että HUHHUH sulle vaan |O
Paperikoirillahan ON eniten vikoja johtuen liiasta jalostuksesta. Puhtaat sekarotuiset ovat kaikista terveimpiä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja sekaharmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Painu sinä sanonko mihin :kieh: :kieh:
Paperillisilla koirillakin voi olla vikoja, joten mikä on sun ongelma?
Että HUHHUH sulle vaan |O
Paperikoirillahan ON eniten vikoja johtuen liiasta jalostuksesta. Puhtaat sekarotuiset ovat kaikista terveimpiä.
Ei kai tässä kyse ole koiran vioista, jokainen yksilö on tietysti yhtä arvokas vikoineen kaikkineen. Lähinna kyse on epämääräisen ja laittoman toiminnan tukemisesta sekä siitä, että ihmetellään kun ed omistaja ei auta / ota kantaa.

Tämän koiran tapauksessa tietty hyvä, että on päässyt hyvään kotiin, mutta isossa mittakaavassa "epämääräiset" tapaukset ja sellaisen toiminnan tukeminen ei liene hyvä juttu?
 
Ninni
Luulempa että koiruudella on akalailla kipuja tällähetkellä.Kysykää nyt eläinlääkärin mielipide millä avuilla kannattaa jatkaa jos kannattaa.Jos tuollainen lonkkavika ollut pidempään niin miten raukkaa sattunut tuolla lumihangessa tarpoa se kanssa.Eikai se vika ole voinut tulla siitä kuoppaan tippumisesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sekaharmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Painu sinä sanonko mihin :kieh: :kieh:
Paperillisilla koirillakin voi olla vikoja, joten mikä on sun ongelma?
Että HUHHUH sulle vaan |O
Paperikoirillahan ON eniten vikoja johtuen liiasta jalostuksesta. Puhtaat sekarotuiset ovat kaikista terveimpiä.
Mitkä ihmeen puhtaat sekarotuiset? Sekarotuisia vain luullaan terveemmiksi koska kuinka moni on sekarotuisensa tutkituttanut (nivelet, silmät)? Jos risteytetään saksanpaimenkoira ja kultainennoutaja, niin ei se sitä syntyvää pentua yhtään terveemmäksi tee- ihan yhtäläiset mahdollisuudet sillä sekarotuisella on saada vanhemmilta periytyvät huonot lonkat esim.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Luulempa että koiruudella on akalailla kipuja tällähetkellä.Kysykää nyt eläinlääkärin mielipide millä avuilla kannattaa jatkaa jos kannattaa.Jos tuollainen lonkkavika ollut pidempään niin miten raukkaa sattunut tuolla lumihangessa tarpoa se kanssa.Eikai se vika ole voinut tulla siitä kuoppaan tippumisesta?
Kuukauden verran pitää seurata, että jos noista lääkkeistä olisi jotain apua. Sitten soitan sinne uudestaan ja jutellaan enemmän mitä sille tehdään.
Vika ei tullut kuoppaan putoamisesta. Vika ollut jo pitkään ennen sitä.
 
sekaharmaa
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Mitkä ihmeen puhtaat sekarotuiset? Sekarotuisia vain luullaan terveemmiksi koska kuinka moni on sekarotuisensa tutkituttanut (nivelet, silmät)? Jos risteytetään saksanpaimenkoira ja kultainennoutaja, niin ei se sitä syntyvää pentua yhtään terveemmäksi tee- ihan yhtäläiset mahdollisuudet sillä sekarotuisella on saada vanhemmilta periytyvät huonot lonkat esim.
Puhtaat sekarotuiset: eri rotuisten ristisiitokset. Vastahan siitä oli telkkarissakin juttua miten huonot ominaisuudet kasaantuvat jalostettaessa, tulee liikaa sukusiitosta. Omassa ja tuttavapiirissä on kokemusta sekarotuisista, ne elävät terveenä 15-18 vuotiaiksi, harva paperikoira elää 10 v pitemmälle puhumattakaan terveenä.
 
pakko kommentoida, että se amputaatiohan tehdään niin, että koko jalka, myös lonkka poistetaan, ja koira pystyy elämään täysin normaalia elämää sen jälkeen. Tuo ei siis yksinään ole syy lopettaa koiraa! Koirat on uskomattoman kestäviä, ja sopeutuvat elämään kolmen jalan varassa nopeasti. Kannattaa kysyä ammattilaisilta/eläinlääkäriltä lisätietoja.

Toinen juttu on nuo paperittomat ROTUkoirat. Itse aikanani ajattelin, että kun saa halvemmalla ja "pelastan" koiran sieltä vanhasta kodista, se on ok. MUTTA sitten törmäsin Kalevi-pappa nimiseen mulkeroon, joka mainostaa pienirotuisten koirien pentuja lähinnä keltaisen pörssin sivuilla. Googletin huvikseni sen yhteyspuhelinnumeron kun ilmoitus kuulosti tutulta, vaikka kyseessä eri rotu kun ennen, ja kappas, samalla äijällä olikin kymmeniä ilmoituksia. Ukko asuu Espoon Leppävaarassa Virolaisen vaimonsa kanssa, ja pentutehdas on Virossa. Koirat elää ihan järkyttävissä olosuhteissa, ja niitä tulee ja menee ja kuolee uusien omistajien käsiin koko ajan enemmän. Tästä äijästä on ollut juttua jo VUOSIKAUDET mutta niin vaan toiminta jatkuu, ja jatkuu ja jatkuu... Arvatkaa miksi?
Koska yhä useampi ihminen ajattelee, että ei sillä ole väliä onko koiralla paperit, yhtä rakas se on silti, jne... Mutta juuri se arvokas työ mitä kasvattajat (tai suurin osa) tekevät pitämällä huolta, että vain terveitä koiria jalostetaan, ja että sukusiittoisuus pysyy kurissa, on näiltä mulkuilta kadoksissa. Sairasta, ja pistää mun veren kiehumaan.

Kaikista kamalinta on se, että tämä äijä se vaan jatkaa bisnestään, vaikka se on eläinsuojeluviranomaisten, läänin eläinlääkärin, ym tiedossa, mutta koska tehdas on Virossa, niin uudet pennut on myynnissä jo heti kun edelliset on haettu pois. Nämä pienet penturaukat on tosiaan niin sairaita jo syntyessään, että niitä ei kenenkään rahat pelasta.

Sori vaan tämä romaani, mutta halusin vaan kertoa oman kokemukseni pentutehtailijoista, ja ihmiset hyvät, pitäkää huoli, että jos ostatte rotukoiran, sillä on paperit, jos taas sekarotuisen, niin katsokaa mistä se tulee, älkää sopiko luovutusta esim. huoltoaseman pihalle, tms. vaan vaatikaa nähdä joko emo tai isä, ja paikka missä kasvanut.

Kiitos hei..... :kieh:
 
vieras
Voisiko kysyä toisen lääkärin mielipidettä?Tai ehkä sanoisi samat jutut.
Mun vanhempien tutun koiralla on 3 jalkaa.En muista mikä jalka puuttuu.Hyvin kuulemma pärjää.

Ap,joko olit yhteydessä entisiin omistajiin?
 
jeeesss
Mitenkään en pahalla tätä sano, mutta juuri tämänkin tarinan vuoksi kannattaisi koira ostaa kasvattajalta, rekisteröitynä (jos rotukoiran haluaa)... kaikenlaisia Kusettaja-koiranmyyjiä on liikkeellä, ja kun niiltä koiran ostaa, tulee niille pian vaan uudet koirat myyntiin tilalle... Ikävää koirien kannalta. Tuo Viron pentutehdas oli oiva esimerkki asiasta.

Surullinen, harmillinen juttu kaikkiaan... Jospa lääkkeet kuitenkin koiruliinia auttaisivat. Itse miettisin kyllä koiran jalan amputaatiota todella tarkkaan, vaikka koira varmaan toimeen kolmella jalalla tulisi, haluaisinko sitä elämää sille kuitenkaan. Toivon kaikkea hyvää pienelle koiralle ja teille.

Omille kasvateille laitan aina kauppakirjaan etuosto-oikeuden itselleni. Eli pentu ei lähde uudesta perheestä kiertoon, laillisen kaupan kautta ainakaan. Yksikään ei vielä ole palautunut minulle. Ostajat käyvät meillä aina "syynissä" ennen pennunostoa. Kaikille halukkaille en ole pentua myynyt... ja uusien omistajien kanssa taidetaan kaikkien kanssa pitää yhteyttä jollain tasolla.

Rietu-pikkuiselle rapsutuksia.
 
Eilen emme viitsineet lähteä niin myöhään sinne ent. omistajien luo ku piti hakea apteekista rietulle lääkettä ja eläinkaupasta käytiin ostaa sille valjaat. Tänään olis tarkoitus lähteä vähän jututtaa. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.
 
Toivotan kans onnea matkaan, toivottavasti jotain selkeyttä asiaan saatais :hug: Pitäkää Rietupetteriä hyvänä, mulla on sitä kaamea ikävä :heart: Ja jotenkin tekis mieli lähteä lenkkeilemään kangaslammelle, tai grillaamaan :whistle: :snotty: ;)
 

Yhteistyössä