Jytiseekö muualla ukkonen?

vieras
Meillä kävi kerran maalla vieras kapungista, joka rakasti ukkosta. No, kovasti odotteli ukkosen tuloa ja tulihan se kunnon myräkkä. Istukin sitte vain naama valkeena viimesimmässä nurkassa eikä enää mitäään puhunu ukkosen ihanuudesta. Kyllähän se maalla on ihan erilaista kuin kaupungissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kävi kerran maalla vieras kapungista, joka rakasti ukkosta. No, kovasti odotteli ukkosen tuloa ja tulihan se kunnon myräkkä. Istukin sitte vain naama valkeena viimesimmässä nurkassa eikä enää mitäään puhunu ukkosen ihanuudesta. Kyllähän se maalla on ihan erilaista kuin kaupungissa.
Siis se ukkonen.

 
ei oo
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Devil or Angel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te varmaan asutte kaupungissa kun tykkäätte ukkosesta.
En asu. Oon lapsesta asti tykännyt ukkosesta, tietyllä kunnioituksella.
Myöskään en asu kaupungissa! Ukkonen on vaan niin mahtava luonnonilmiö! :D
No ei oo, kun sähkörasiat sihisee ja tulee kipinöitä. Ja pallosalamat menee sähkölankoja pitkin. Kyllä siitä on ihanuus kaukana. Lapset pelkää ja ite pitäs olla naama peruslukemilla vaikka pelottaa hitosti.

 
Kuuluu tulevan ukkonen :|


Eka ukkonen nyt tässä asuessa ja mua pelottaa :ashamed:


Mä olen aina tuudittautunu siihen että muissa asunnoissa (kerrostalo ja rivari) on ollu ukkosenjohdattimet mutta nyt asutaan omakotitalossa ja eihän tässä oo semmosia :/ joten ny hirvittää :snotty:

Toivon ettei tuu ihan päälle ukkonen ja ettei muksut herää etten mä joudu vakuuttelemaan ettei oo mitään hätää ku itekkii oon ihan et mitäs ny :whistle:


Pitääkö mun ny sitte sammuttaa kaikki sähköjutut? Ja joo-o ... oon asunu koko lapsuuden omakotitalossa enkä oo pelänny vaan isin kanssa kateltu hienoja salamoita ja kuunneltu mahtavia jyrinöitä mut nyt on jotenki semmonen olo että sais jäädä tulematta koko jytinä :|
 
Ennen yhtätoista kuulu yks jyrähdys ja näin hienon salaman. Olin jo ihan intoo piukassa, mutta siihen loppu :/ Äsken näkyi Tampereen eteläpuolella kaukana kaukana välähdys, mutta mitään ei kuulu.. TAHTOO KUNNON MYRÄKÄN JA PAUKKEEN TÄNNE JA HETI!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melisalle:
Joo, töpselit kannattas irrotella ettei laitteet hajoa, jos ukkonen tulee lähelle.
Ja muuten, ok-taloonkin voi asentaa ukkosmaadotuksen, ilmeisesti myös jälkikäteen. Meille asennettiin ekaan taloon ja tulee uuteenkin. :wave: Ja tietty sittenkin kannattaa irrottaa johdot pistorasioista.
 

Yhteistyössä