jyrkkää alamäkiä mennään taloudellisesti..laskuja on kertyny aika hurjasti :(

• Viestiketjun aloittaja rahaton köyhä paska :(
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mulla meni vuosi selvitellessä sotkuja mitä tuli kun työt loppui ja sairastuin.
Viime kuussa sain kaikki maksuun,loputkin mitä oli.Eiköhän sitten pamahtanut tietokone ja pyörä varastettiin joten se siitä ajatuksesta että joskus pääsis vähän helpommalla.
Kahdet uudet lääkkeet pitäis hakee itelle ja pojalle ei vielä tiedä mitä sille joutuu hakeen.
Ei tarvi taas miettiä mihin lapsilisät laittaa kun ne ensviikolla tulee eikä riitä edes laskuihin.
Semmosta se on,ainaista vitutusta kun koskaan ei jää latiakaan säästöön.
:( aivan niin. ei tarvi miettiä mihin lapsilisät menee.

harmi
siis 1400e 4kk ajalle! minusta ihan järkevä summa. kuinka paljon pitäisi saada? moni kotiäiti saa jatkuvasti vähemmän kuin tuon ja silti on pärjättävä. Ei millään pahalla, mutta ihmettelen vaan ettei tuo summa ja lapsilisät ja muut tuet päälle riitä lyhyeksi ajaksi. Luulisi että sen 4kk jaksaa kituuttaa ja syödä makaroonia ja keittoa jos sen jälkeen taas rahaa on käytössä reilummin...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmi:
siis 1400e 4kk ajalle! minusta ihan järkevä summa. kuinka paljon pitäisi saada? moni kotiäiti saa jatkuvasti vähemmän kuin tuon ja silti on pärjättävä. Ei millään pahalla, mutta ihmettelen vaan ettei tuo summa ja lapsilisät ja muut tuet päälle riitä lyhyeksi ajaksi. Luulisi että sen 4kk jaksaa kituuttaa ja syödä makaroonia ja keittoa jos sen jälkeen taas rahaa on käytössä reilummin...
joo ollaan kitkutettu, mutta eipä tuo summa riittäny meiän menoihin. ollaan syöty keittoja ja makarooneja niin että korvista tulee. ja olishan tuo summa auttanu paljonki jos eivät olis ottaneet sitä liiton rahoista takasin..

sossun asiakas
Ihmettelen kans kovasti, jollei tuet riitä!!
Meillä 5 henkinen perhe ja rahaa jää vuokran jälkeen käytettäväksi sossun perusosan verran (tulot koostuu miehen palkasta, mun vanh.rahasta, lapsilisistä, yhdestä elarista ja toimeentulotuesta) eli n 1436,02, jolla maksetaan ruuat, vaatteet, netti, kännykät ym.
Ja kovasti piisaa!! Välillä tuntuu et eletään herroiksi kun aiemmin oli maksettavana vielä pankkilaina, jota sossu ei hyväksyny menoksi ja se piti maksaa tuosta perusosasta. Joten nyt jää enemmän kuussa käyttöön, voi jopa viedä lapset parturiin!!! Eikä aina tarvi nirhata ite.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei ilmeisesti ole täälä semmosta. mielessä on käynyt. onko kokemuksia kellään??
Oletko kysynyt, onko? Mä suosittelen myös velkaneuvojaa. Kenties teillä olisi myös mahdollisuus saada sellanen...mikä se nyt olikaan....sosiaalinen luotto?

pinkkinen
Juu suomessahan kaikki hyvä on huijausta... Mä itse sain mahdollisuuden ja hyvän sainkin. Voithan jatkaa samaa rataa tai sit voit kuunnella mikä vaihtoehto mulla on... voin sanoo ett kuuntelu ei vahingoita ketään =)

Voi meitä ihania suomalaisia kun me ollaan niin epäluuloisia ;D

Mut mä ite taidan olla melko ennakkoluuloton ja hetkeen heittäytyvä ja oli siitä onnee koska nyt tiedän jotain enemmän kun muut ;)

Kiitos vaan sinulle joka annoit mulle mahdollisuuden =)

m
pinkkinen: no kerro nyt ihan suoraan tuosta mahdollisuudesta, sillä suurin osa tosiaan lullee että kyseessä on joku ternimaito / maustepussi/ siivousvälin verkostomarkkinointi sumutus.

hahhahhaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja pinkkinen:
Juu suomessahan kaikki hyvä on huijausta... Mä itse sain mahdollisuuden ja hyvän sainkin. Voithan jatkaa samaa rataa tai sit voit kuunnella mikä vaihtoehto mulla on... voin sanoo ett kuuntelu ei vahingoita ketään =)

Voi meitä ihania suomalaisia kun me ollaan niin epäluuloisia ;D

Mut mä ite taidan olla melko ennakkoluuloton ja hetkeen heittäytyvä ja oli siitä onnee koska nyt tiedän jotain enemmän kun muut ;)

Kiitos vaan sinulle joka annoit mulle mahdollisuuden =)
toi suomen ja suomalaisuuden alentava suhtautuminen viittaa nigerialaiskirjeisiin.........:D:D:D

pinkkinen
Niin varmaan luulee ja mitäs mä muitten luuloilla =)

Se on jokaisen oma päätös mitä on mieltä. Täällä en kerro, mainostus kieletty ja muutenkin.

Sen sanon että jokaisen oma asia kuinka kovaa etsii. Tarjosin vaihtoehdon ja se siitä jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä!! En mä tullu tänne ketään hyväks käyttään tai satuttaan, kuhan tykkään auttaa! Enkä missään vaiheessa sanonut että olis äkkirikastumista, mut meille apu hädän hetkellä ja en kadu =)

kerttuli

Se on jokaisen oma päätös mitä on mieltä. Täällä en kerro, mainostus kieletty ja muutenkin.

Sen sanon että jokaisen oma asia kuinka kovaa etsii. Tarjosin vaihtoehdon ja se siitä jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä!! En mä tullu tänne ketään hyväks käyttään tai satuttaan, kuhan tykkään auttaa! Enkä missään vaiheessa sanonut että olis äkkirikastumista, mut meille apu hädän hetkellä ja en kadu =)

Voitko kertoo ees sen verran, että pystyykö sitä tekemään, vaikka olisi lapsen kanssa kotona va vaatiiko päivähoitoon viemisen?

ihmeissään
Minun on jotenkin tosi vaikea käsittää, miten jotkut päästää talouden tohon jamaan. Eikö näitä tilanteita voi yhtään ennakoida? Ei kai se mies ihan heti lomautetuksi joutunut, kai siinä nyt joku kuukauden tai parin varoitusaika oli? Senkin ajan olis voinu pihistää ja jättää lähes kaiken ostamatta. Makaronia ja -50 % tuotteita kaupasta niin paljon kuin jaksaa kantaa. Auton olisin varmasti yrittäny myydä jo siinä vaiheessa. Ja oikeastaan alun perin oli varmaan ostettu liian kallis auto, jos pieni lomautus sotkee lainanlyhennyssuunnitelmat ihan totaalisesti. No, kuitenkin, jos olis ennakoinut edes vähän niin olis voinu säästää muutaman kympin/satasen ja ehkä ne luottotiedot ei ois heti menny.

Anteeksi tämä vastaukseni, ei tämä varmasti yhtään piristäny tai auttanu ap:ta, mutta mihin oikeasti on kadonnu säästäminen ja talouden ennakointi?

Itse olen kotiäiti ja pärjätään ihan hyvin, koska ennakoimme ja säästimme etukäteen hoitovapaata varten. Opiskeluajankin pärjäsin ilman lainoja, koska kesällä tein töitä aina hulluna ja säästin talvea varten. Kyllä nyt minusta vähän tuntuu, että ap:n perheessä on jossain vaiheessa eletty vähän yli varojen ja se nyt vähitellen kostautuu.

vieras

Joopa joo. Tämä on sellasta GNLD juttua jota meillekki mainostettiin just samalla tyylillä. Ei saa maninostaa mut tulkaa siellä on tilaisuus. joo'o.
Tosi tyhää sinulta tuollainen jos ei voi paljastaa yhtään mistä on kyse.
Nimittäin mä olen kuunnellu ihan liikaa kaikkea vastaavaa. Ihmiset suu vaahdossa jauhaa ja eivät itsekkää tiedä mitä sontaa suoltavat suusta.

vieras
ihan suomalaiset sukujuuret kiitti vaan, en vaan sattumoisin oo niin epäluuloinen ja skeptinen kun suurin osa suomalaisista =)
Ja mä en niin huijattava ja hyväuskoinen et lähden mihin tahasa juttuun matkaan.Terve ennakkoluulo on vaan ihmiselle hyväksi.

hili
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu, pistän s.postia sulle illemmalla kun kerkeän, nyt ruokahommia. velkaa on kaikkineen lainoineen paljon, melkeen 20000e..

Siinä sossun luotossa muistaakseni ei saanu se velka olla yli 10000 euroa, mutta sitten voisit kokeilla esim takuu-säätiöstä, eli takaisi sinulle lainan, jolla saisit maksettua kaikki kerralla pois. Siinä on tietty joitain ehtoja, mutta kandee käydä kattomassa takuu-saatio.fi

Yhteistyössä