JUUSTO vinkkejä jouluksi?!

  • Viestiketjun aloittaja ÄitiMinä
  • Ensimmäinen viesti
ÄitiMinä
Mistä ja mitä? Hyvää juustoa jouluksi haluaisin...
Mitä sit kokeilis?
Mä olen ihan hukassa siinä marketin juutohyllyllä:(

Miten teillä niitä tarjoillaan sitten?
 
hei
Homejuusto ja piparit on ihan must. :D

Meillä on yleensä valko- sekä sinihomejuustoa, cheddaria (kantsii hakea juustotiskiltä, jos mahdollista) ja joskus jotain pippurituorejuustoa. Lisäksi meillä on mummin tekemää kotijuustoa (piimäjuustoa). Joskus on ollut sellasta norjalaista jälkkärijuustoakin, jos joku on sattunu sitä tuomaan, mut sitä ei vissiin saa Suomesta...

Mut piimäjuustoa on ruoan kanssa, noita muita tarjotaan kahvin kera. Juustot nätisti tarjottimelle ja keksejä (sekä pipareita että juustokeksejä) sekä viinirypäleitä tarjolle.
 
Kuttucheddar Waldemar, Kreivi, homejuusto (sininen tai valkoinen) ja joku tuorejuusto tai vaikka mustapekka pippurijuusto esimerkiksi.

Ja liskukkeeksi viinirypäleitä, suolakeksejä ja pipareita.

Ja makeaa väkevää viiniä, sherryä tai madeiraa tai portviiniä tai kaikista parasta olisi Marsala-likööri... :p
 
hei
Aa, jos tykkäät selleristä, juustoja voi tarjota myös selleristä leikattujen "tikkujen" kera. :) Mut mä en tykkää sellerin mausta, niin me ei käytetä tätä.

Niin ja piti vielä sanomani tuo mustapekka kanssa (se on aika miedon makuinen, menee pienemmillekin..), mut Tölli ehti eka. :D
 
Vieras
me saatiin ennen miehen työnkautta paljon juustoja,mut nyt vahto hommia niin ei saa enään. Ja ei saada valion myymälästäkään ostaa enään.
Pitää siskolikalle sanoa et lähtee tuottajana mukaan niin saadaan tuoreet juustot :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaanaama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaanaama:
Omatekoinen juusto :p :p :p
Heippatirallaa...vinkkiä.Miten teet?

No tiivistettynä 3L maitoo, 1L piimää, 3-4 kananmunaa ja ripaus suolaa.
:eek: eikö tuosta tule järkky iso annos?

Ei, kun pelkkä massa käytetään itse juustoon
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaanaama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaanaama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaanaama:
Omatekoinen juusto :p :p :p
Heippatirallaa...vinkkiä.Miten teet?

No tiivistettynä 3L maitoo, 1L piimää, 3-4 kananmunaa ja ripaus suolaa.
:eek: eikö tuosta tule järkky iso annos?

Ei, kun pelkkä massa käytetään itse juustoon

Ok. Pitää mennä anopin oppiin ku tekee uunijuustoa...tässä tulee ihan himo ja ku ei ole etes sinihomejuustoa kaapissa.
 

Yhteistyössä