V
vierailija
Vieras
Eli koitan lyhyesti selittää, koska takana pitkä ja raskas päivä. Eilen illalla alkoi hammassärky, jonka luulin johtuvan siitä, että olen ehkä purrut hampaita yöllä yhteen. Töissä tänään kipu yltyi niin hirvittäväksi, että jouduin varaamaan ajan yksityiselle hammaslääkärille. Kunnalliselle olisi päässyt vasta huomisaamuna. Lääkäri sitten löysikin hampaan juursta ison tulehduksen. Vaihtoehtoina juurihoito tai hampaan poisto. Juurihoito kuulosti järkyttävän suurelta operaatiolta ja koska tulehdus oli suuri, ei takeita, että juurihoito edes auttaisi. Koska kyseessä takahammas, päädyin poistattamaan hampaan.
Nyt ihmettelen sitä, että olen viime vuodet käynyt hyvin säännöllisesti hammaslääkärissä ja suuhygienistillä. Röntgenkuviakin on otettu. Miten tätä tulehdusta ei ole huomattu?? Tuskin ihan äkkiä tuollainen noin suureksi kasvaa. Tämä ko. hammas on sitä paitsi oireillut monta vuotta, välillä enemmän, välillä vähemmän, vihlontaa yms. Usein on sanottu, että hammas on paikattu "niin matalalle" et oireet johtuvat siitä. Tänään lekuri sanoi, että tämä tulehdus johtui siitä, että hammas on haljennut tai sitten se on paikattu niin lähelle hampaan ydintä. :O :O
Nyt ihmettelen sitä, että olen viime vuodet käynyt hyvin säännöllisesti hammaslääkärissä ja suuhygienistillä. Röntgenkuviakin on otettu. Miten tätä tulehdusta ei ole huomattu?? Tuskin ihan äkkiä tuollainen noin suureksi kasvaa. Tämä ko. hammas on sitä paitsi oireillut monta vuotta, välillä enemmän, välillä vähemmän, vihlontaa yms. Usein on sanottu, että hammas on paikattu "niin matalalle" et oireet johtuvat siitä. Tänään lekuri sanoi, että tämä tulehdus johtui siitä, että hammas on haljennut tai sitten se on paikattu niin lähelle hampaan ydintä. :O :O