Juurihoidon hoitovälit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun aloitetaan juurihoito, niin kuinka pitkä väli tulee, ennenkuin sitä hoitoa jatketaan? Mulla siis etuhampaaseen aloitettu juurihoito, yksi ja ainoa juuri puhdistettiin, laitettiin lääkeaine jne. seuraava on kai juuren täyttö...mutta koska?

Juurihoito aloitettiin jo kuukausi sitten.

Etkö saannut uutta aikaa???? Yleensä kun aloitetaan juurihoito niin käyntejä tulee 1-3 käyntiä. Riippuu miten on vaikuttanut ekan kerran jälkeen. Yleensä annetaan uusi aika ja se on paristakin viikosta kuukauteen ja poikkeuksiakin on. Lääkepaikka vaikuttaa jonkin aikaa. Itse olen kunnalisella töissä ja aina annetaan uusi aika juurihoidon jatkoon...

Alkuperäinen kirjoittaja mary:
Etkö saannut uutta aikaa???? Yleensä kun aloitetaan juurihoito niin käyntejä tulee 1-3 käyntiä. Riippuu miten on vaikuttanut ekan kerran jälkeen. Yleensä annetaan uusi aika ja se on paristakin viikosta kuukauteen ja poikkeuksiakin on. Lääkepaikka vaikuttaa jonkin aikaa. Itse olen kunnalisella töissä ja aina annetaan uusi aika juurihoidon jatkoon...

Mulla on uus aika vasta 29.7 ja juurihoito aloitettu kesäkuun alussa.

No mulla tehtiin viikossa hammas valmiiksi. Ensin pistettiin lääkepaikka, kolmen päivän päästä tehtiin jotain ja siitä muutaman päivän kuluttua oli hammas valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
No mulla tehtiin viikossa hammas valmiiksi. Ensin pistettiin lääkepaikka, kolmen päivän päästä tehtiin jotain ja siitä muutaman päivän kuluttua oli hammas valmis.

Miksköhän mulle annettiin seuraava aika noin pitkälle ja onkohan se haitallista?
Mulla on kuiteski muutakin paikattavaa suussa, yks keskeneränen paikattava ja yks reikä, sit on yks paikattu hammas, joka kipuilee. Millon ne tän kaiken hoitaa kun seuraava aika on vasta kuukauden päästä.

Tän kipuilevan hampaan takia joudun varmaan menemään päivystykseen, saa vaikka repiä sen irti, kun on takahammas.

Siis kipuileeko nimenomaan se hammas, johon on juurihoito aloitettu? Mä en ole muuten koskaan kuullut, että vaan osa juurista puhdistettais ja täytettäis, kyllä mulla on kaikki juurihoidetut hampaat tehty niin, että juuria ei ole enää lainkaan.

Tuskin se haitallista on, jos se lääkepaikka siellä vaan paikoillaan pysyy, mutta jos se on kipeä lääkkeestä huolimatta, niin tulehdushan siellä sitten vielä on. Onko kyse muuten kunnallisesta...? Niillä nuo välit tuppaa usein olemaan aika pitkät :/ .

Siis kipuileeko nimenomaan se hammas, johon on juurihoito aloitettu? Mä en ole muuten koskaan kuullut, että vaan osa juurista puhdistettais ja täytettäis, kyllä mulla on kaikki juurihoidetut hampaat tehty niin, että juuria ei ole enää lainkaan.

Tuskin se haitallista on, jos se lääkepaikka siellä vaan paikoillaan pysyy, mutta jos se on kipeä lääkkeestä huolimatta, niin tulehdushan siellä sitten vielä on. Onko kyse muuten kunnallisesta...? Niillä nuo välit tuppaa usein olemaan aika pitkät :/ .

Juurihoidettu hammas ei kipuile enää mitenkään, ei ole tuntunut miltään sen jälkeen kun hoito siihen aloitettiin. Tuo kipuileva hammas on viimeinen poskihammas ylhäällä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juurihoidettu hammas ei kipuile enää mitenkään, ei ole tuntunut miltään sen jälkeen kun hoito siihen aloitettiin. Tuo kipuileva hammas on viimeinen poskihammas ylhäällä.

ja kyse on tosiaan kunnallisesta, alkoi ihan huolestuttamaan että onko tää liian pitkä väli juurihoidossa, ei kai hammas voi tippua tms?

Kyse nimittäin etuhampaasta

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Turussa menee kesäkuussa aloitetut juurihoitoajat lokakuulle kunnallisella...

No just... että on meillä nopeaa toimintaa taas.

Ja lomautukset viel henkilökunnalle :/

Ei kyllä hyvä juttu ollenkaan, mullakaan ei oo varaa mennä ylksityiselle, niin on pakko vaan jonottaa kunnalliselle, sama vaikka hampaat mätänis suuhun sillä aikaa.

Tosin oma vika että hampaat on tässä kunnossa. Kärsin hirveestä hammaslääkärikammosta, enkä käyny moneen vuoteen hamppilääkärillä...vasta kun alkoi tulehtunut hammas oireilla, oli pakko mennä.

Ihan hävettää :( Tästä lähin pitää käydä säännöllisesti, ettei tule tällasia yllätyksiä) Nyt olis vaikka mitä duunattavaa suussa, vaan ei aikoja hammaslääkärille saa.

ja kyse on tosiaan kunnallisesta, alkoi ihan huolestuttamaan että onko tää liian pitkä väli juurihoidossa, ei kai hammas voi tippua tms?

Älä pelkää se ei todellakaan tipu. Kunnalisella puolella ajat menee pitkälle. Niinku aiksemmin sanoin tapauksia voi olla et menee pitempi aika kuin tuo kk. Jos se ei vaivaa niin odottele rauhassa sinne koska aika on.
Poskihampaasta sen verran et taitaa olla sinnekin juurihoidon paikka. Jos hammas on elävä niin ei sitä lähetä kiskomaan irti välttämättä. Mutta jos et halua useampia käyntejä niin tietenki se poistetaan...
Jos tuosta väliaiksesta lähtee paikka niin sitten vaan päivystykseen tietenki.. Kun on etuhampaasta kyse siinä on varmaan fujia ja kyllä se kestää... Mutta tilanteita on monia ja tekotapoja niinku on lääkäreitäkin. Itse kunnallisella puolella työskentelvänä on tullut kaikkea vastaan..

Alkuperäinen kirjoittaja mary:

Älä pelkää se ei todellakaan tipu. Kunnalisella puolella ajat menee pitkälle. Niinku aiksemmin sanoin tapauksia voi olla et menee pitempi aika kuin tuo kk. Jos se ei vaivaa niin odottele rauhassa sinne koska aika on.
Poskihampaasta sen verran et taitaa olla sinnekin juurihoidon paikka. Jos hammas on elävä niin ei sitä lähetä kiskomaan irti välttämättä. Mutta jos et halua useampia käyntejä niin tietenki se poistetaan...
Jos tuosta väliaiksesta lähtee paikka niin sitten vaan päivystykseen tietenki.. Kun on etuhampaasta kyse siinä on varmaan fujia ja kyllä se kestää... Mutta tilanteita on monia ja tekotapoja niinku on lääkäreitäkin. Itse kunnallisella puolella työskentelvänä on tullut kaikkea vastaan..

Itse asiassa mulle jo kerran ehdotettiin sen poskihampaan poistamista, jo sen vuoksi että sillä ei ole alapuolella vastakappaletta ja on alkanut valua kuopastaan. Koskaan se hammas ei ole muuten vaivannut ja ikää 29v. Se hammas on kuulemma tavallaan turha, eikä sillä tee mitään ja jos nyt vielä ilmenee että siinä on tulehdus, niin parempi se sitten on poistaa kuin aloittaa juurihoito.

Ajattelin huomenna soittaa jos sais särkyajan tiistaille.

Toinen juttu mikä huolestuttaa on se että mulla on yhdessä hampaassa väliaikainen paikka, sitä ei saatu hoidettua kunnolla, koska puudutukset ei tehonneet. Reikä on kuulemma syvä, mutta tulehdusta ei röntgen kuvassa näkynyt. Tarkoittaako se sitä että siihenkin hampaaseen on pakko tehdä juurihoito, koska reikä on niin syvä?

Ja miten siihen voidaan tehdä juurihoito tai mitään muutakaan, jos se ei puudu.

mulla juurihoidettu takahammasta joka lohkes niin nyt vuosi eikä loppua näy paitsi jos se poistetaan. mut 2viikon väli ja väliin 2kk eli riippuu mitä sille tehty. 2viikkoa kun on laitettu tyrmäystippa sit 2viikon päästä lääkepaikka siittä n.2kk täyttö jos kunnossa

Mulla alotettiin juurihoito n2..-3kk sitten. Sain uuden ajan kyllä reilun kk päähän, jonne toki unohdin ajan, koska en ollut paikakunnalla. Noh soittelin aikoja ei löydy kun kuukausien päähän.
No hammas on täs alottanut säryn, mutta toisella puolella siuta oli välillä kipeämpi kuin juurihoito hammas. Se hoidettiinki kipuakalla koska se oli silloin kipeämpi. Kipuaikaakin jouduin soittaa parikertaa. Ekalla kerralla ei ollut kipuaikojakaan ja olisi pitänyt matkustaa 200km päähän jos et kestä kipua tai mennä yksityiselle. (kyllä en omista autoa saati kortti ja jo Opiskeliana ei ole varaa kyllä yksityiseen!" no se siitä puhelusta. Seuraavaksi sain jopa kipuajan muutaman yöttömän yön ja hermosäryn jälkeen. No kipuajalla sain juurihoidon jatkamista varten uuden ajan... 5kk päähän!? No ei se mitään. Vatsa ei vaan taida kestää enää särkylääkkeitä ja koita opiskella kun hermoja sahataan.
Terv.Hermosärky.

Yhteistyössä