Juurihoidettu hammas särkee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hampaani juurihoidettiin muutama vuosi sitten ja on kipuillut sen jälkeen jonkin verran. Olen käynyt lukuisia kertoja hammaslääkärissä sen takia ja on otettu röntgenkuvat mutta mitään ei kuulemma näy. Onko kellään muulla ollut samanlaista? Kyseessä on siis vieläpä etuhammas joka sai tärähdyksen monta vuotta sitten jonka takia juurihoidettiin.
Olen myös kuullut että juurihoidettu hammas saattaa lohjeta myöhemmin kun on tullut ikänsä päähän onkohan tämä totta?

Hampaani juurihoidettiin muutama vuosi sitten ja on kipuillut sen jälkeen jonkin verran. Olen käynyt lukuisia kertoja hammaslääkärissä sen takia ja on otettu röntgenkuvat mutta mitään ei kuulemma näy. Onko kellään muulla ollut samanlaista? Kyseessä on siis vieläpä etuhammas joka sai tärähdyksen monta vuotta sitten jonka takia juurihoidettiin.
Olen myös kuullut että juurihoidettu hammas saattaa lohjeta myöhemmin kun on tullut ikänsä päähän onkohan tämä totta?

Heippa!
Itselläni kävi niin, että vuosien jälkeen juurihoidettu hammas alkoi kettuilemaan, ja ensin tuntui vaan kummaa "painetta" kasvoissa ko.hampaan kohdalla. Kun menin päivystykseen ja asiaa tutkuttiin, niin selvisi, että juurihoidettu hammas olikin aiheuttanut tulehduksen suussa. Muuta vaihtoehtoa ei ollut, kuin hampaan poisto, ja itku pääsi siinä kohtaa. Hammas poistettiin, ja vielä sain lisäksi tulehduksen muutaman päivän jälkeen, jolloin jouduin myös lääkekuurille.. Tsemppiä! Hammasvaivat on tosi ikäviä...

Juurihoitohan ei oikeasti ole mitään hoitoa, vaan siinä tapetaan elävä hammas. Tuollainen kuollut hammas haurastuu ajan myötä. Voi kestääkin muutamia vuosia.

Yhteistyössä