Juu, pieni yllätys neuvolassa.

  • Viestiketjun aloittaja marceille
  • Ensimmäinen viesti
marceille
Menin ensimmäiselle äitiysneuvolakäynnille rv.9+4. Ultrattiin ja kävikin ilmi, että sikiö vastasiskin jo viikkoja 13+4. Olin ihan puulla päähän lyöty! Tuon alkuperäisen viikkomäärän olin laskenut edellisistä menkistani, jotka eivät siis ilmeisesti olleetkaan menkat. Ihan runsaat ja normaalit kylla silloin olivat. No, eipä tässä mitään, tammi-vauvaa ooteltiin ja joulu-vauva varmaan tullaankin saamaan :) Täysin oireeton raskaus ollu, joten niistäkään en ole mitään voinut päätellä.
 
mää
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Huh. Mties kävi, hyväksyikö Kela sut "asiakkaakseen"? Siis niissähän on jotkut rajat niissä avustuksissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Pistit paremmaks, mulla oli "vaan" 20... :D
 
iik
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Pistit paremmaks, mulla oli "vaan" 20... :D
Iik, teillä ei sit varmaan masu tullut esiin? Ko mun maha pullahti hurjaks palloks siinä 15-17 viikoilla
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Huh. Mties kävi, hyväksyikö Kela sut "asiakkaakseen"? Siis niissähän on jotkut rajat niissä avustuksissa.
Joo sen suhteen ei ollut ongelmaaa, riitti neuvolan todistus siitä, että mulla ei ollu menkat alkaneet edellisen synnytyksen jälkeen, joten ei oikeen ollu mitään mistä oisin voinu raskautta aavistella, kun ei tosiaan mitään oireita edes ollu. Ja koska olen vartaloltani kuitenkin vähän tukeva, ei edes raskausmahaa näkynyt, ja mulla ollutkin aina tosi pieni raskausmaha, kun kohtu taaksepäin kallellaan ja kaiken lisäks syntyneet vauvatkin olleet pieniä.

 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Huh. Mties kävi, hyväksyikö Kela sut "asiakkaakseen"? Siis niissähän on jotkut rajat niissä avustuksissa.

Btw, mä en ole koskaan kuullut kenestäkään joka oikeasti olis jäänyt ilman niitä tukia.. Onko se edes mahdollista? KAi sitä nyt aina jonkun syyn keksii miksei muka ollut huomannut raskautta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mulla kävikin niin, et olin tietämättäni raskaana, ei ollut MITÄÄN oireita. Ja vasta kun liikkeitä tuntu, tajusin raskauden, ja sen jälkeen ultrattiin ja olikin viikkoja jo 22. :D
Huh. Mties kävi, hyväksyikö Kela sut "asiakkaakseen"? Siis niissähän on jotkut rajat niissä avustuksissa.

Btw, mä en ole koskaan kuullut kenestäkään joka oikeasti olis jäänyt ilman niitä tukia.. Onko se edes mahdollista? KAi sitä nyt aina jonkun syyn keksii miksei muka ollut huomannut raskautta?
En minäkään ole kuullut. Eiköhän ne neuvolassa tee kaikkensa että sopiva todistus kirjoitetaan.
 
SweetestPoison hetken harmaana
itselläkin kävi niin, että laskettu aika hyppäsikin helmikuusta tammikuulle.. ei tuossa muuten mitään, mutta hiukan olen katkera siitä, että jäi kaikki synnytysvalmennukset & sairaalaan tutustumiset väliin tuon takia :( !
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SweetestPoison hetken harmaana:
itselläkin kävi niin, että laskettu aika hyppäsikin helmikuusta tammikuulle.. ei tuossa muuten mitään, mutta hiukan olen katkera siitä, että jäi kaikki synnytysvalmennukset & sairaalaan tutustumiset väliin tuon takia :( !
Hei soitapa sinne sairaalaan ja kysy, pääsettekö johonkin toiseen ryhmään mukaan. Me päästiin Kättärillä, kun oli joku miehen työmatkasäätö tai joku.

 

Yhteistyössä