Jutteletteko/laulatteko masuvauvalle koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikko

Vieras
Alkoi vaan mietityttään, kun kaikissa vauvaoppaissa jauhetaan koko ajan sitä, että sikiölle pitäisi koko ajan olla posmeltamassa ja laulamassa tuutulauluja. Itse odotan tässä esikoista syntyväksi kesällä, ja henk. koht. en koe luontevaksi höpöttää ja laulaa mahalle koko ajan. Silittelen kyllä mahaa koko ajan :D, ja välillä tietysti jutellaan hellästi vauvalle varsinkin miehen kanssa, kun seurataan vauvan möyrimistä ja potkimista yhdessä. Vauvahan oppii jo mahassa tunnistamaan äidin ja isänkin äänet, mutta ei kai sille mitään monologeja tarvitse pitää? :) Ja tämä ei missään nimessä ole kritiikkiä niille, jotka puolestaan tuntevat luontevaksi jutella ja laulaa sikiölle, se on ihana asia ja meitä kun on niin erilaisia ihmisiä. Kiinnostaa vaan muiden kokemukset tästä aiheesta.

En ole laulanut.. Kuopuksen loppuraskaudessa tosin laitoin aina illalla "autot"-satu CD:n kuulumaan ja siihen se rauhoittui. Saman tein kun hän oli vastasyntynyt/vauva ja aina nukahti :heart:

En yhtään jutellut tai laulanut, tuntui niin hölmöltä.

Mistä se vauva tietää juttelenko mä sille vai isälleen tai jollekin koiranpennulle.

Ihan on kiintymyssuhde silti onnistunut :D

Yhtä laulua tuli laulettua aina välillä... ja sitten öisin mä sille juttelin, kun villiintyi vessareissujen johdostaaina potkimaan, että meillä on sitten tapana nukkua öisin, ettäs tiedät kun tulet :D.

Muutenkin se kuuli varmasti ihan riittävästi mun ääntä, kun opena pölötin töissä kaiket päivät. Enkä mä muutenkaan mikään tuppisuu ole.

Joskus saatoin laulella, lähinnä hyräilin. Jos vaikka ajelin autolla tmv. Mun piti kyllä vähän opettelemalla opetella juttelemaan sit kun vauva tuli taloon. Aika pöllöltä tuntui ensin höpötellä niitänäitä sellaiselle pallopäälle :) Mä olen aina viihtynyt hirmu hyvin itsekseni enkä ole koskaan esim. puhunut itsekseni.

Ja kaikesta huolimatta meillä on ylikorrektein täydellisin lausein taukoamatta höpöttävä kolmevuotias :)

Yhteistyössä