Jutteletteko iltaisin sängyssä?

Olikohan Kodin Kuvalehden pääkirjoituksessa juttua pariskuntien juttelusta iltaisin ennen nukkumaan menoa sängyssä. Kuulemma uusioperheen pariskunnat pitävät erityisen tärkeänä asioiden selvittämistä ennen nukkumaan menoa. Mites teillä? Onko teillä tapana keskustella päivän tapahtumista tai ehkäpä jostain muusta sängyssä?

Meillä ei. Kumpikin menemme nukkumaankin eri aikaan. Riidat tms sovitaan silloin kun niitä ilmaantuu, ei niitä sänkyyn viedä. Joskus olen testausmielessä aloittanut sängyssä juttellun miehen siinä vierellä lukiessa kirjaa. Hän vähän aikaa kuunteli ja sitten tuumi, että alahan jo nukkumaan ;)
 
Aikaisemmin meillä oli tapana jutella sängyssä, mutta ei enää kun poika nukkuu ihan vieressä pinnasängyssä. Nykyisin sänkykeskustelut on korvattu sohvakeskusteluilla sitten kun poika on laitettu nukkumaan ja istutaan iltaa yhdessä. Parhaat keskustelut meillä on silti aina käyty saunassa ja käydään edelleen. =)
 
Meillä on kyllä vähän niin, että se itse nukkuminen on niin kallisarvoista varsinkin mulle, etten edes jutteluun haluaisi tuhrata aikaa yöunista :saint: Joskus jotain pientä päivällä unohtunutta voidaan jutella sängyssä, mutta yleensä puhepuoli hoidetaan sohvalla.
 
Me mennään niin eri aikoihin nukkumaan, minä 23 kieppeillä ja avokki reilusti puolen yön jälkeen, ettei siinä vaiheessa juttelemisesta tule enään yhtään mitään.
Tässä nyt miettiessäni täytyy todeta ettemme ole koskaan jutelleet sängyssä.
Yritämme jutella asioista heti kun avokki tulee töistä; ennenkuin itse menen sänkyyn tai aamulla ennen hänen töihin lähtöä.
 
triplamama
heh, kerrankin meillä tehdään jotain uusioperhemäistä! eli, me jutellaan varmaan joka ilta ja mennään yhdessä nukkumaan. aiheet voi olla mitä vaan, ei meillä ole mitään konfliktejä, joista pitäs porista. päivän mittaan toki puhutaan heti kaikki asiat, mutta illalla on mukavaa vaikka suunnitella lomamatkoja, muistella mukavia tai ihmetellä maailman menoa. sitten on ihanaa nukahtaa saman peiton alle, ihot vastakkain.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 18:03 triplamama kirjoitti:
heh, kerrankin meillä tehdään jotain uusioperhemäistä! eli, me jutellaan varmaan joka ilta ja mennään yhdessä nukkumaan. aiheet voi olla mitä vaan, ei meillä ole mitään konfliktejä, joista pitäs porista. päivän mittaan toki puhutaan heti kaikki asiat, mutta illalla on mukavaa vaikka suunnitella lomamatkoja, muistella mukavia tai ihmetellä maailman menoa. sitten on ihanaa nukahtaa saman peiton alle, ihot vastakkain.
Kuulostaapa ihanalta =)
 
Kyll me jutellaan paljonkin sängyssä päivän asioita, silloin on mukava rauhallinen aika ilman ylimääräisiä korvia jutella.
Kyllä me muutenkin jutellaan kuin sängyssä, mutt miehen työ päivinä se melkeimpä on se sänky, muuten olis puhelin :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 18:03 triplamama kirjoitti:
heh, kerrankin meillä tehdään jotain uusioperhemäistä! eli, me jutellaan varmaan joka ilta ja mennään yhdessä nukkumaan. aiheet voi olla mitä vaan, ei meillä ole mitään konfliktejä, joista pitäs porista. päivän mittaan toki puhutaan heti kaikki asiat, mutta illalla on mukavaa vaikka suunnitella lomamatkoja, muistella mukavia tai ihmetellä maailman menoa. sitten on ihanaa nukahtaa saman peiton alle, ihot vastakkain.
just näinpä se aina käy :D
 
Aina joskus tulee höpöteltyä, mies tosin tuppaa iltaisin oleen niin naatti, että parhaat keskustelut meillä käydään perjantai tai lauantai-iltaisin keittiön pöydän ääressä. Usein on niin että kaffepannu viereen ja aletaan höpötellä kaiken maailman juttuja. Jos on oikein messevä keskustelu menossa, niin sitä saatetaan jatkaa vaikka petin puolellakin.
Mitään riitoja ei selvitellä punkassa, vaikka meillä onkin sanaton sopimus, että riitaisena ja vihaisena ei lähdetä kotoa tai mennä nukkumaan.
Ja onkohan joku sukuvika, että kun pitäs mennä peiton alle ja ruveta nukkumaan, niin meikäläisillä aina silloin löytyis kauheesti asiaa... :LOL: johon mies sitten toteaa tyynesti, et hyvää yötä ja jatketaan aamulla :ashamed: Puheripuli iskee iltaisin... ;)
 
SuburanTrubra
no mä oon ollu pienestä pitäen sellanen,et haluun jutella ennen nukkumaanmenoa.siskon kanssa ku nukuttiin samassa huoneessa,ni aina toinen kysy "jutellaanko?" ja joskus kävi niin,et nukahdettiin heti ton kysymyksen jälkeen...se vaan piti aina kysyä.

nyt taas miehelle uni on niin tärkeetä,et se ei haluu tuhlaa uniaikaa jutteluun...yleensä me pelataan muutama peli korttia ja aletaan nukkuu.siinä tietty samalla jutellaan jos on juttuja :)

mut monet kerrat oon alkanu vähä möksää ku mies ei suostu juttelee...se saattaa vaan sanoo,et "juttele sä,ni mä kuuntelen" ja sit menee sekunti ni se kuorsaa... :kieh:
 
Joskus jutellaankin, aika useasti ei jakseta. Musta olisi joskus kiva keskustella ehkä enemmänkin joskus ennen nukkumaan menoa. Yleensä jutellaan enemmän ennen nukkumaan menoa, sit kun lapset on unten mailla. Kun ne on hereillä ei kovin pitkiin jutteluihin ole aikaa, keskustelupoliisit eli keskeyttäjät ovat hyvin pian paikalla... :LOL:
 
Kyllä me ollaan aina juteltu. Sekä silloin, kun perhepedistä löytyi 3 lasta meidän lisäksi että nyt, kun jaamme sängyn tällä hetkellä kahdestaan. Lapset olivat yleensä niin syvässä unessa, että eivät havahtuneet meidän juttelustamme.

Kuuntelemme usein myös vaimeaa musiikkia. Silittelyä, läheisyyttä, tärkeitä sanoja ja höpsöjä sanoja, hymyä. Emme varmaankaan olisi naimisissa edes ilman yhteisiä, onnellisia iltahetkiä.

Piika-äiti
 

Yhteistyössä