Jutellaanko lasten valokuvauksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutistunut

Vieras
Lähinnä tarkoitan näitä, että lapsi viedään valokuvausliikkeeseen kuvattavaksi. (toki koulukuvauksistakin saa jutella)
Mimmosia kokemuksia teillä on? Kaikki kelpaa, hyvät ja huonot kokemukset =)

Mä kävin tänään kuvauttaan ton meidän 2vuotiaan. Jotenkin ajattelin, että se on semmonen max puolen tunnin homma :ashamed:
Mutta juu, ei ollut.
Ensimmäinen puolen tuntia meni ihan kivasti, tyttö hiukan jännitti mutta hyviä kuvia kuvaaja silti sai.
Sitten kun aikaa oli mennyt 45min, niin ipana alkoi hermostumaan, ei pysynyt paikoillaan ja itkeskeli.

Kuvaaja vaan vaihtoi rekvisiittaa ja sanoi että voitais jatkaa kuvauksia. Silloin mä sanoin, että hyviä kuvia on varmasti riittävästi, että voisimme lähteä kotiin koska lapsukaista ei olisi vähempää enää voinut kiinnostaa.
No kuvaaja sanoi ottavansa vielä muutaman kuvan..Mahtavaa koittaa saada itkevä lapsi kuvattavaksi :headwall:
Mä olin hermostunut, lapsi oli hermostunut ja kuvaaja myös.
No, enenpää kuvia ei saatu otettua.

Meillä meni tuolla tunti ja vartti. Pitkä aika pienelle (mun mielestä )

Ja jotenkin sekin jäi harmittamaan, että kuvaaja ei ottanut mitään kontaktia lapseen. Ja en nyt tarkoita, että kuvaajan pitäisi olla pellenä, mutta jotenkin edes olisi voinut koittaa saada lasta hymyilemään tai katsomaan kameraan.

Jep, siinä mun vuodatus. Sun vuoro =)

Esikoisen 2-vuotiskuvaus, poika jännitti mutta meni ihan ok. Sitten kuvaaja huomasi, että oli unohtanut kamerasta filmin :D luulin että se on joku niitten vakiovitsi mutta ei...Toinen kuvaus menikin sitten paljon paremmin, lapsi oli vapautunut ja tuli hyvät kuvat :)

Meillä kävi tyttö 4kk kuvauksissa ja oikein hyvin meni. Naurua riitti. Just kun saatiin kuvat otettua ja alettiin viimeistä kuvaa napsimaan, niin neiti puklasi oikein kunnolla. No, eipä siinä mitään, mahtavat kuvat kuitenkin saatiin ja tyttö jatkoi vaunuissa päiväuniaan. Onneksi oli varavaatteet mukana.. :)

Meni ihan kivasti. Sanoin varatessani vähän minkälaista haluan ja millaiset vaatteet. Sit mentiin sinne ja tyttö suostui kivasti poseeraamaan, kuvat saatiin räpsittyä 15-20 minuutissa :)

No kiva, että Teillä muilla on mennyt hyvin =)
Vai oonko mä sitten vähän hankala asiakas, kun mun mielestä tuo kuvaus ei ollut kenestäkään kivaa?

Kuvaaja on kyllä hyvä hommassaan. Sama tyyppi oli yksissä hautajaisissa kuvaajana, ja hyviä kuvat olivat.

Meillä oli yksi tosi mukava kuvaussessio: aikaa meni muutama tunti, kuvaaja sai monta sataa hyvää otosta, joista sitten valitsimme parhaat. Lapset olivat luonnollisia : juoksivat, liikkuivat, kutittelivat toisiaan, makoilivat maassa jne., eivätkä istuneet jäykästi pyntättyinä paikoillaan. Onnistuneet kuvat tuli !

No joo, tuolla olis suurinpiirtein pitänyt jököttää paikallaan. Tosi helppoa pienelle lapselle...

Ja jotenkin jäi semmonen tuntu, että kuvaaja ei osaa työskennellä (pienten) lasten kanssa.
Eikö ammatissa kuin ammatissa pitäisi tulla toimeen kaikenlaisten ja -ikäisten kanssa?

Meillä lapset on kuvattu 2-vuotiaana. Kuvaajasta on tosi paljon kiinni, miten onnistuu. Esikoisen kanssa sattui huonompi kuvaaja ja vähän oli lapsi itku silmässä, vaikka kuvia ei niin paljoa otettukaan. Kaksoset kuvautettiin kuvaajalla, jota oli kehuttu meille. Kuvaus sujui hienosti, vaikka kaksosten kuvaus on varmasti hankalampaa. Jos olisimme käyneet samalla kuvaajalla kuin esikoisen kanssa, niin ei olisi varmaan tullut mitään koko kuvauksesta.

Mua jäi se ihmetyttämään, että jos kuvaaja huomaa (mahtoiko tuo huomata), että lapsi ei enää jaksa istua paikoillaan ja itkee, niin silti pitäisi vielä saada kuvia räpsittyä.
Tosiaan kysyi, että enkö saa lasta rauhoittumaan?
Onneksi älysin sanoa, että kuvaukset oli nyt tässä.