No eipä ole käynyt mielessä, että ihmiset saisivat musta huonon kuvan kun olen ollut kihloissa "turhaan", ihan näin aikuisiällä ja oikeen kahteen otteeseen ... kaikkea sitä kuuleekinOisin varmaan, että jaahas.
En ottaisi tosissani koko touhua ja tekisin sen myös lapselleni selväksi.
Minulle kihlaus merkitsee lupausta avioliitosta ja pyytäisin kyllä
lapselta hyvät perusteet kihlautumiselle.
Tosin sehän on selvää, että hyviä perusteita ei tuossa tapauksessa voi olla.
Mutta siis, mitään haloota en asiasta tekisi,
antaisin olla ja toivoisin,
että lapsi itse tajuaa kuinka huonon kuvan hänestä saa tuleivaisuudessakin
jos on ollut kihloissa "turhaan".
Tarkoitin tuolla lähinnä,No eipä ole käynyt mielessä, että ihmiset saisivat musta huonon kuvan kun olen ollut kihloissa "turhaan", ihan näin aikuisiällä ja oikeen kahteen otteeseen ... kaikkea sitä kuuleekin
Juuri näin.Alkuperäinen kirjoittaja Äidiltä äidille;24464143:Lapset, niinkun me aikuisetkin teemme virheitä elämässä, mutta jotkut asiat on opittava kantapään kautta. Älä suotta huoli, älä tee mitään. Älä onnittele, älä noteraa. Parempi kun annat nuoren itse tehdä johtopäätöksensä sinun tai muiden painostuksesta huolimatta. Kyllä lapsetkin osaavat lukea rivien välistä ja eipä tule sitten koskaan sanomaan että sinä olisit painostanut suuntaan tai toiseen. Ole vain tukena
Eikä sormuksia tarvita lainkaan...Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24464142:kihlat saa parilla kympilläkin. kai nyt nuorilla on sen verran rahaa itsekin.
Sä et voi olla tosissasi??? Mä itse tiedostan myös kihlauksen merkityksen mutta, että huono kuva ihmisestä kuka on ollut kihloissa aiemmin. Nyt olis syytä avartaa vähän katsetta... jonain päivänä nimittäin voit olla tilanteessa missä suurimmalla osalla tapaamistasi miehistä on takanaan parisuhteita kihlauksineen, avioliittoineen ja lapsineen... nykyään kuin vain aniharva suhde kestää hamaan hautaan saakkaTarkoitin tuolla lähinnä,
että mahdolliset uudet kumppanit voi saada huonon kuvan.
Itse en ainakaan voisi edes miettiä seurustelevani miehen kanssa,
joka olisi ollut kihloissa ennen mua.
Tiedän kyllä, että kaikki eivät ajattele näin ja suotakoon heille se.
Peesaan tätä ihan kympillä,olen ollut kihloissa ennen aviomiestäni ja mä olin rakastunut tähän kyseiseen ihmiseen ja yhdessä oltiin 9 vuotta,sitten mies otti ja lähti.Onneksi nykyinen aviomieheni ei arkaillut aloittaa suhdetta minun kanssa "turhan" kihlautumisen takia.Sä et voi olla tosissasi??? Mä itse tiedostan myös kihlauksen merkityksen mutta, että huono kuva ihmisestä kuka on ollut kihloissa aiemmin. Nyt olis syytä avartaa vähän katsetta... jonain päivänä nimittäin voit olla tilanteessa missä suurimmalla osalla tapaamistasi miehistä on takanaan parisuhteita kihlauksineen, avioliittoineen ja lapsineen... nykyään kuin vain aniharva suhde kestää hamaan hautaan saakka