Just, pojan kummitäti ei sit voikaan osallistua joululahjaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Must on ylipäätään ihanaa, että kummi muistaa kummilastaan jouluna ja synttäreinä. Kuitenkin vielä ihanampaa on, jos kummi käy lasta tapaamassa ja on muuten kiinnostunut siitä, mitä lapselle kuuluu. Ei ne lahjat vaan henkilökohtainen suhde kummilapseen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Et halua pojalle "turhaa krääsää". No kyllä musta käsikonsoli on JUURI sitä tarpeetonta roinaa :xmas:
Seinäkalenteri on aina fiksumpi vaihtoehto!

en halua sellaista millä poika EI TEE MITÄÄN. Tapanina se kalenteri lojuu jossain huoneen lattialla jo

No opeta lasta arvostamaan lahjoja ja käyttämään niitä!
Toisaalta ei kai nykylapset mitään opi jos niille pienestä pitäen täytyy ostaa käsikonsoleita.

Pienestä pitäen? :D

No kyllä 8-v on vielä sen verta pieni että ei tarvitse lahjaksi mitään pelikonsoleita. Ostaisit mielummin vaikka jääkiekon ja mailan.

Alkuperäinen kirjoittaja joojoo:
Must on ylipäätään ihanaa, että kummi muistaa kummilastaan jouluna ja synttäreinä. Kuitenkin vielä ihanampaa on, jos kummi käy lasta tapaamassa ja on muuten kiinnostunut siitä, mitä lapselle kuuluu. Ei ne lahjat vaan henkilökohtainen suhde kummilapseen!

Just näin! Ei se tavara ja varsinkaan se raha.... Lapsille opetetaan nykyisin jo pienestä pitäen että rahalla saa ja hepalla pääsee. Tuon ikäiselle seinäkalenteri on mieluisa lahja, kun vanhemmat sitä kehuu ja muistavat kertoa kuinka sitä käytetään ja mitä siihen merkitään, eivätkä vaan istu naama vääränä, kun ei tullut 60 euroa rahaa.

Itse osallistuin viime vuonna kummipojalleni ostettavan telkkarin kustannuksiin muistaakseni 30 eurolla. Kysyin lahjatoivetta ja sanottiin, että tarvitsee uuden telkkarin ja minusta se oli vaan helpotus kun ei tarvinnut alkaa miettimään mitä ostaisi ja sain osallistua ihan sillä summalla kuin halusin.

Itsekkin kumina mietin et onpa ikävää jos ei saa itse lahjaansa päättää...Minusta kalenteri on hieno lahja.Kertoo lapselle et hän on jo taas hiukan isompi ja voi tehdä isompien juttuja.Kyllä 8vuotiaan pitää ymmärtää ajan kulu ja kuukaudet.
Ja onpa outoo jos pelikoneen hankinta on kummin osuudesta kiinni.Ei kannata vanhempien luvata sellaisia lahjoja joihin itsellä ei oikeesti ole varaa!!!

Et halua pojalle "turhaa krääsää". No kyllä musta käsikonsoli on JUURI sitä tarpeetonta roinaa :xmas:
Seinäkalenteri on aina fiksumpi vaihtoehto!

Joo, kahdeksan vuotias poika ihan varmasti ajattelee myös noin :D
Eks sen lahjan pitäs ilahduttaa saajaansa? Tosi vaikee kuvitella mihin ton ikänen poika tarttee kalenteria..ei vois tylsempää olla.

meidän 14v poika saa kuulemma nintendo dsi:n. sanoin kummitädille että maksan puolet siitä, mutta ei suostunut siihen. Sanoi että haluaa maksaa kokonaan sen. Ite sit ostin pojalle käytetyn dsi-pelin liikkeestä ( silloin siinä on toimivuustakuu tai rahat takaisin) muiden kummit ei sit muista ollenkaan, mutta sillehän mä en mitään voi. Pojan kummi on mun sisko. ja siis sanoin että että sitä ei tarvitse ostaa,jos ei halua että ostetaan vaikka yhdessä sitten lahjakortti peliliikkeeseen,sisko sanoi että hän HALUAA sen ostaa ja MAKSAA ITSE kokonaan. Asiasta ei kuulemma neuvotella.
Sisko olis ihan yhtä rakas, vaikka ei ostais mitään.

Kyllä mä ymmärrän, että mieluummin lahja josta on iloa ja tekemistä. Keneltä se on pois? Nyt pitää ajatella sitä lastakin, ollaanhan mekin oltu joskus pieniä...

No mä nyt hämmennän soppaa omalla kauhalla, mutta mulla on kyllä tapana esittää sukulaisille (siis "kummit ja mummit") pyyntö tai "vaatimus"siitä mitä ostaisivat. Usein kyllä itsekin sitä kysyvät. Meillä on pienet tilat, enkä todellakaan ole iloinen, jos lapsi saa jonkun kauhean suurikokoisen tai muuten epäkäytännöllisen lahjan.
Hinnalla ei ole mulle mitään väliä, siis en vaadi kallista tai merkkituotteita.

meillä laitettu 13? per pää kummilapsille, niitä on 5kpl. jos ei lasten vanhemmille kelpaa nini ei voi mitään, ajatuksella ostettu tarpeellista kaikille, ei mitään rojua.

Meillä ollaan iloisia ihan mistä vaan. Vielä ei ole sattunut yhtään semmoista lahjaa, josta olisi suunnattomasti ollut haittaa, vaan kaikilla on leikitty edes hetki. Tietenkin jos joku kummeista kysyy, mitä lapselle ostais, niin autan ja neuvon, lähinnä kertomalla mitä lapsi tekee mielellään ja minkälaisia leikkejä leikkii.

Tietenkin sitä voi kysäistä toivomuksia, minkälaista lahjaa laitetaan, jos on perhe vähän nirsompi, eikä mikä tahansa kelpaa. Mulla on periaate, että jos lapsi mielestäni jotain todella tarvitsee, hankin sen hänelle itse.

Ymmärrän kyllä, että voi olla hieman tilan puutetta, mutta ennen joulua siivousta tehdessä voi niitä leluja joilla ei enää leikitä, pistää kirpputorille ja muutenkin osan leluista voi laittaa hetkeksi sivuun, vaikka varastoon ja vaihtaa leluja välillä.

Kukin tietenkin tyylillään. Olenkohan ollut huono kummi, kun en aina ole älynnyt kysäistä, mitä saan ostaa. Nykyään kyselen hieman, kun isommilla lapsilla tahtoo olla kaikkea, jottei lapsi saa useampaa samaa lahjaa tai omista sitä jo.

Mulla on oman lapsen lisäksi viisi kummilasta joita haluan muistaa aina jouluna ja synttäreinä. Kyllä siinä tulee tarkkaan mietittyä paljonko voi lahjoihin laittaa. Esimerkiksi 50?/lahja on ihan utopiaa. Luulen, että kummi koki sen kurjaksi että olisi voinut osallistua lahjaan niin pienellä osuudella verrattuna toisiin kummeihin. Ja onhan hän saattanut ostaa lahjan jo etukäteen, monethan ostelee lahjoja valmiiksi pitkin vuotta.

Mulle kaikki kummilapset on rakkaita, mutta yhden äiti on kyllä hyvin tarkka toiveissaan joka vuosi ja silloin koen että siitä on antamisen ilo kaukana. Tänä vuonna toive oli rahaa tai lahjakortti, vaikka en kyllä tajua mitä 2-v poika tekee muka lahjakortilla tai rahalla.

Oikeasti mä en ymmärrä tällä palstalla vallitsevaa käsitystä, että jouluna ei saa toivoa tai vinkata yhtään mitään. Ja sitten ostetaan jotain ihan älytöntä, jotta varmasti ei tee niinkuin toinen toivoo. Valitettavasti kaikilla ihmisillä ei ole kyky olla luova ja hankkia jotain mistä LAHJANSAAJA pitää, vaan he hankkivat jotain mistä LAHJANANTAJA pitää. Jos pitää rimpsuista ja toinen on askeetikko, niin voi voi, mutta mikä järki sitä rimpsua sitten on edes antaa toiselle lahjaksi. Kaikki tavara ei muutu mukavaksi, vain siksi että joku sen ostaa ja paketoi.

Tässäkään tapauksessa ei ollut se raha se juttu.

Nyt kummi osallistui mielummin turhan tavaran hankkimiseen, kun perheessä oli sovittu, että vain yksi lahja. Menkää ja täyttäkää maailma krääsällä. Sitähän se seinäkalenterikin on. Kuka sellaista edes käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suunnittelin, et oltais ostettu kimpassa pojalle PSPgo-käsikonsoli, mikä maksaa halvimmillaan sen 250 ?. Nytpä pojan kummitäti sit löi liinat kiinni ja sano ettei se osallistu noin kalliiseen lahjaan. Että se on jo ostanut jonkun seinäkalenterin tms. eikä aio ostaa muuta lahjaa. Just joo. Kun en haluis pojalle turhaa krääsää, vaan sovittiin että saa toivoo yhden lahjan joka sit ostetaan, ja se oli sit tää konsoli. Tää kummitäti sit vissiin haluu et poika muistaa sen jostain seinäkalenterista mikä on jo vuoden päästä roskiksessa??

Olen todella toiveikas sen suhteen, että tämä on provo :D

Mutta meitä vanhempian on moneen junaan ja koska joku on jäänyt asemallekin, niin kysyn...

Jos kummi olisi osallistunut tuohon hankintaan 10-20 ?:lla olisitko ollut tyytyväinen?

Mieluummin sekin kuin mitään turhaa krääsää jolla poika ei tee yhtään mitään. Ei se edes käytä kalentereita. Ei 8-vuotiaan pojan edes tarvitse tietää ulkoa mikä päivä milloinkin on.

täh. pojan ei tarvitse tietää mikä päivä on mutta pojan pitää pelata tappopelejä? hypeäällä sisällä ja kuluttaa sähköä kun ulkonakin voisi urheilla?

Suunnittelin, et oltais ostettu kimpassa pojalle PSPgo-käsikonsoli, mikä maksaa halvimmillaan sen 250 ?. Nytpä pojan kummitäti sit löi liinat kiinni ja sano ettei se osallistu noin kalliiseen lahjaan. Että se on jo ostanut jonkun seinäkalenterin tms. eikä aio ostaa muuta lahjaa. Just joo. Kun en haluis pojalle turhaa krääsää, vaan sovittiin että saa toivoo yhden lahjan joka sit ostetaan, ja se oli sit tää konsoli. Tää kummitäti sit vissiin haluu et poika muistaa sen jostain seinäkalenterista mikä on jo vuoden päästä roskiksessa??

Mä kummina en haluaisi osallistua kimppalahjoihin. Ja äitinä ostaisin lapselleni sen hiivatin konsolin itse. Ei tuo 250? nyt paljoa ole oman lapsen lahjasta, jos se vielä ainoa on.

Yhteistyössä