Just nyt toivon, että olisin opiskellut yläasteella konekirjoitusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli yläasteella konekirjoitus valinnaisaineena ja hups en silti koskaan osannut kymmensormijärjestelmää. Kun on tottunut tähän "omatyyliseen" näppäinkirjoittamiseen ennen niitä konekirjoitus tunteja (tökin miten sattuu, suunilleen muistan sormimuistilla missä on jokainen kirjain eikä tarvitse katsoa näppäimiin, mutta virheitä tulee jonkin verran) niin on vaikea oppia uusi tekniikka eli se kymmensormi.

En valinnut ja jonkunverran kaduttaa mutta olen opetellut jonkilaisen tekniikan.. Eli osaan käyttää suht sujuvasti kahta kättä ja AINAKIN molemmissa 3-4 sormea:) Opettelin näppiksen numeroid4n käytön koulun jälkeen ja se on ollut hyvä taito! Tarvinnut todella monta kertaa ja nopeuttanut töitä.

osaan. vaikka kävin yläasteella konekirjoituksen, niin vasta myöhemmin opin käyttämään sitä sujuvasti. taisin saada numeroksi 7 ja se oli tosi huono, kun kyse kuitenkin valinnaisesta aineesta. Mutta siis periaatteen opin siellä ja ihan tyytyväinen olen loppujen lopuksi.

Jos osaa soittaa pianoa, niin siitä on etua. on sormien motoriikka ja voima hallussa.

Meidän konekirjoituksen opettaja sanoi, että kun käy kurssin, voi mennä konekirjoittajaksi kesätöihin. :D ei taida enää olla sellaisia virkoja haettavana.

kirjotain ysisormi järjestelmällä...

ennen pientä tapaturmaa kirjoitin kympillä... mutta yhden sormen tunto on pois pelistä niin kirjotellaan ysillä...

ja hei kymppiä voi opiskella kotonakin netistä ladattavista ohjelmista... antaa hyvin tarkat ohjeet ja harjoitukset

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä oon iloinen että mut "pakotettiin" valitsemaan se.

Netissä luulis olevan jotain ohjelmia/pelejä aiheesta.

Pitääpä varsin katella..
Olis pitäny olla enemmän valinnaisia aineita. Mää oon kyllä tyytyväinen, että otin köksän ja saksan... mut nyt en kyllä kuolemaksenikaan muista mikä mun kolmas valinnainen oli :whistle:

Itse "jouduin" opettelemaan 10-sormijärjestelmän vasta kauppakoulussa (lähes 20v sitten) mutta kyllä nyt nautin kun ei tarvitse paljoo sormiin katsella kun kirjoittaa... Se tosin välillä ärsyttää kun sormet kirjottaa nopeammin kuin pää ehtii miettiä että mitä kirjoittaa. :D

Omatoimisestikin voi kymmensormijärjestelmää opetella, mutta kyllä se opettajan johdolla paremmin tulee opittua. Tekstissä jos oli enemmän kuin kymmenen lyöntivirhettä, joutui kirjoittamaan koko sivun uudelleen. Se vähän niin kuin motivoi tarkkuuteen.

Osaan, kävin yläasteella konekirjoituskurssin.
Menee muuten aika vauhtia tämä kirjoittaminen ja virheitä kyllä tulee jonkun verran.

Mies aina naljailee tästä näppiksen räpinästä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
eipä auta sekään enää.
mä sentään käytän 6 sormea, en van yhtä

Enempää sulla ei taida ollakaan? Opettele sitten kirjoittamaan niillä :)

Minulla oli konekirjoitus koulussa, kirjoitin 1/2 tunnin nopeuskoneen MB:n käsikoneella, sain 7200 lyöntiä (5 virhettä), siitä on jo about 23 vuotta. Tänä päivänä toimin tekstinkäsittelijänä ja kirjoitan 13 800 lyöntiä puolessa tunnissa. Olen 18-vuotiaasta asti ollut kyseisessä työssä (konekirjoittajajana/tekstinkäsittelijänä) tähän päivään asti ja edelleen, pidän työstäni kovinkin, vaikka peruspalkka ei olekaan mikään kehuttava, mutta nopeudellani sain aikoinaan nopeuslisiä............nyt olen tyytyväinen palkkaani tänään, vaikka se kestikin.

En opetellut yläasteella konekirjoitusta, mutta lukion jälkeen (yli 20-vuotiaana) latasin netistä jonkin ohjelman, jolla opettelin kymmensormijärjestelmän itseopiskeluna tietokoneen näppäimistöllä! En muista enää ohjelman nimeä tai tiedä saako sitä enää mistään.

Mielestäni osaan nykyään kymmensormijärjestelmän.

Alkuperäinen kirjoittaja punikkitatti:
En opetellut yläasteella konekirjoitusta, mutta lukion jälkeen (yli 20-vuotiaana) latasin netistä jonkin ohjelman, jolla opettelin kymmensormijärjestelmän itseopiskeluna tietokoneen näppäimistöllä! En muista enää ohjelman nimeä tai tiedä saako sitä enää mistään.

Mielestäni osaan nykyään kymmensormijärjestelmän.

Typing Master on ainaki yks tosi hyvä ohjelma, sillä mä opin!

Yhteistyössä