Jussi Halla-ahon esitys ulkomaalaislain muuttamiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Halla-ahon esityksestä OIKEASTI samaa mieltä on noin 99% suomen kansasta. Kukaan ei halua tänne rikollista ulkomailta - ei kertakaikkiaan kukaan (paitsi ehkä rikolliset itse). Ongelman tästä tekee se, että esittäjänä ovat perussuomalaiset. Vielä isomman ongelman siitä tekee, että ehdottajana on Jussi Halla-aho. Jos ehdotuksen olisi tehnyt vaikka Jutta tai Paavo, niin ääni olisi toinen.

[QUOTE="totuudentorvi";27586818]Halla-ahon esityksestä OIKEASTI samaa mieltä on noin 99% suomen kansasta. Kukaan ei halua tänne rikollista ulkomailta - ei kertakaikkiaan kukaan (paitsi ehkä rikolliset itse). Ongelman tästä tekee se, että esittäjänä ovat perussuomalaiset. Vielä isomman ongelman siitä tekee, että ehdottajana on Jussi Halla-aho. Jos ehdotuksen olisi tehnyt vaikka Jutta tai Paavo, niin ääni olisi toinen.[/QUOTE]

Persuilta ei ole tullut vielä yhtään järkevää esitystä heidän eduskuntauransa aikana eikä tämä tehnyt siinä poikkeusta.

Olen itse persujen vihaaja, vasemmistoliittolainen ollut aina. Mutta ei se ole mielestäni häpeä tunnustaa, jos joku muu joskus jonkun fiksun idean ehdottaa. En näe mitään syytä olla karkoittamatta nimenomaan RIKOLLISIA maahanmuuttajia täältä pois. Eivät ne meille hyväksi ole.

Nyt sitten nähdään mitkä puolueet näkevät mamurikolliset suurena rikkautena ja ketkä eivät. Uskallan veikata lakialoitteen kaatuvan Kokoomuksen, Vasemmistoliiton, vihreiden sossujen ja ruåtsalaisten vastustukseen...

Kommentoimalla lakiesitystä mm. näin:

"Kari Rajamäki /sd: Arvoisa puhemies! Täytyi tulla kyllä tänne pönttöön saakka kommentoimaan muutamalla sanalla tätä Suomen Sisun eduskuntaryhmän lakialoitetta. On tietysti ensinnäkin kyllä sanottava, että tämä tulokulma on kyllä todella raju: monikulttuurisuus = monirikollisuus, monta muuta uskomatonta pelkistystä..."

Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Vähän kyllä vaikea nähdä, että mistähän Rajamäki tuon tulkintansa oikein kaivoi esiin. Ehkäpä vain puhtaasti siitä että esityksen tekijä oli Jussi Halla-aho.

Kommentoimalla lakiesitystä mm. näin:

"Kari Rajamäki /sd: Arvoisa puhemies! Täytyi tulla kyllä tänne pönttöön saakka kommentoimaan muutamalla sanalla tätä Suomen Sisun eduskuntaryhmän lakialoitetta. On tietysti ensinnäkin kyllä sanottava, että tämä tulokulma on kyllä todella raju: monikulttuurisuus = monirikollisuus, monta muuta uskomatonta pelkistystä..."

Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

Vähän kyllä vaikea nähdä, että mistähän Rajamäki tuon tulkintansa oikein kaivoi esiin. Ehkäpä vain puhtaasti siitä että esityksen tekijä oli Jussi Halla-aho.

Rajamäkeä vain ituttaa kun ei kelvannut ministeriksi.

EuOGf.gif

Eikö tolla pallipäällä ole tosiaankaan muuta tekemistä, kuin miettiä missä kukakin on sattunut syntymään.
Lapsena Vietnamista tullut pakolainen on sattunut menemään lain väärälle puolelle, voi voi sentään kunnei sattunut syntymään Suomeen, ois kermapallosilmänä osannut noudattaa varmasti lakia.
Mums mums.

Missäs tämä Halla-aho on syntynyt, ei vissiin Helsingissä? Painuisi hevonkuuseen sieltä.

Onko kiva olla siellä rikollisten puolella? Mietitkö koskaan edes uhrien kokemuksia? Jokainen rikollinen vähemmän Suomessa on vain plussaa meille kaikille. Ja jos edes luit tuon Halla-ahon puheenvuoron kyse ei ole mistään yksittäisistä pikku hairahduksista.

Onko kiva olla siellä rikollisten puolella? Mietitkö koskaan edes uhrien kokemuksia? Jokainen rikollinen vähemmän Suomessa on vain plussaa meille kaikille. Ja jos edes luit tuon Halla-ahon puheenvuoron kyse ei ole mistään yksittäisistä pikku hairahduksista.

Koita ymmärtää, Lynatic on hiukan sairas, eikä tajua asioita niin kuin me tavalliset hyvät ihmiset tajuamme.

Itse ehkä näen asian niin, että annettuna suomen kansalaisuus on etuisuus, joka voidaan ottaa pois, mikäli sitä väärinkäytetään.
Se, että on syntynyt suomen kansalaiseksi, on jotakin sellaista, jota ei voi muuttaa.

Ja miksi se on etu? Miksi ei ole etu syntyä vaikka Nigerialaiseksi? Sinä olisit ihan yhtä hyvin voinut syntyä Nigeriaan, olisiko silloin kiva katsella maailmaa ja sitä epäoikeudenmukaisuutta siitä vinkkelistä? Ei kukaan valitse sitä mihin syntyy.

[QUOTE="vieras";27587929]Ja miksi se on etu? Miksi ei ole etu syntyä vaikka Nigerialaiseksi? Sinä olisit ihan yhtä hyvin voinut syntyä Nigeriaan, olisiko silloin kiva katsella maailmaa ja sitä epäoikeudenmukaisuutta siitä vinkkelistä? Ei kukaan valitse sitä mihin syntyy.[/QUOTE]

No voihan sitä olla sattumalta syntynyt rikkaaksikin nigerialaiseksi. Ja se etuhan nigerialaisuudesta varmaan on, että Nigeriassa on helmpompi tehdä businesta kuin esim. luultavasti jotain lupia ja paikallista lakiopastusta tarvitsevana suomalaisena.

[QUOTE="näinpä";27587962]No voihan sitä olla sattumalta syntynyt rikkaaksikin nigerialaiseksi. Ja se etuhan nigerialaisuudesta varmaan on, että Nigeriassa on helmpompi tehdä businesta kuin esim. luultavasti jotain lupia ja paikallista lakiopastusta tarvitsevana suomalaisena.[/QUOTE]

Rikaskaan nigerialainen ei voi matkustaa lähes mihinkään maahan maailmassa ilman viisumia tai kaksoiskansalaisuutta, mieluiten eu-maan tai usan kanssa. Joten edelleenkään se maailma ei ole tasa-arvoinen. Hyvähän se on kritisoida muiden rajojen ylityksiä, kun itse on syntynyt kultalusikka suussa.

[QUOTE="vieras";27587996]Rikaskaan nigerialainen ei voi matkustaa lähes mihinkään maahan maailmassa ilman viisumia tai kaksoiskansalaisuutta, mieluiten eu-maan tai usan kanssa. Joten edelleenkään se maailma ei ole tasa-arvoinen. Hyvähän se on kritisoida muiden rajojen ylityksiä, kun itse on syntynyt kultalusikka suussa.[/QUOTE]

Ja tasa-arvoiseksihan se maailma muuttuukin, jos otetaan kaikki maailman köyhät tänne Suomeen asumaan, eikös juu? Taitaisipa vaan ikävästi romahtaa täälläkin elintaso, koska ei tuollaiselle joukolle töitä löytyisi.

[QUOTE="vieras";27587996]Rikaskaan nigerialainen ei voi matkustaa lähes mihinkään maahan maailmassa ilman viisumia tai kaksoiskansalaisuutta, mieluiten eu-maan tai usan kanssa. Joten edelleenkään se maailma ei ole tasa-arvoinen. Hyvähän se on kritisoida muiden rajojen ylityksiä, kun itse on syntynyt kultalusikka suussa.[/QUOTE]

Mutä vaikeampi nigerialaisten on matkustaa sitä parempi meille.

Yhteistyössä