Juoppo ei oo ihminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
... sen sai taas tänään huomata.
Joku mies makasi kaupungin keskustassa maassa puistossa. "Ryyppytuttavia" oli läheisellä penkillä istumassa + joku puolituttu, joka sanoi soittaneensa 3 kertaa jo hätäkeskukseen, mutta ei kuulunut poliisia eikä ambulanssia... Vasta kun itse soitin ja kysyin onko miehestä jo soitettu, sain vastaukseksi että juu, mutta sehän on se pulsu jolla on juopporinki siinä ympärillä huutamassa :o (Tämä siis hätäkeskuksen työntekijän vastaus :whistle: :/ ) Itse sitten sanoin, että kyseessä voi olla sokerishokki, koska ko. henkilöllä on sokeritauti. Vasta tämän puhelun jälkeen saatiin virkavaltaa paikalle... käsittämätöntä puuhaa Suomessa...

Itsekin törmänny samaan. Toinen mikä mua kauhistuttaa on se, että täällä pienemmillä paikkakunnilla saa odottaa iäisyyden sitä lanssia. Helvetti, jos on joku infarkti tai iso verenvuoto tmv, niin ei sitä autoa voida odotella kovin pitkään. Viime syksynä nimittäin löysin tuosta kävelytieltä papan maassa makaamasta pää verta vuotavana, ja kun en tienny tilannetta, että oliko kaatunu vai mitä, eikä pappa itsekään osannu kertoa, niin soitin autoa sit paikalle. Helkutti 38 min odotettiin sitä ambulanssia! 38 min on aika pitkä aika odottaa!

No joo, kyllä niillä on velvollisuus tarkistaa asia oli siinä sitten millanen remmi ympärillä, mutta niiden resurssit ei taida joka känniköörin esitykseen riittää?

Sama juttu täällä, mieluummin lähtee ite ajamaan jo vastaan autoa, kuin odottelee ikuisuuden... tosin ensivaste saattaa ehtiä piankin, mutta aina sekään ei riitä...

No olihan tuokin tapa tänään viettää ruokatuntia... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No joo, kyllä niillä on velvollisuus tarkistaa asia oli siinä sitten millanen remmi ympärillä, mutta niiden resurssit ei taida joka känniköörin esitykseen riittää?

Ei voi auttaa, jokainen soitto pitäisi kuitenkin tarkistaa... tosin kavereiden selvityksen mukaan sekin vietiin vaan putkaan, vaikka mä sanoin niille poliiseille, että sokerit olis hyvä tarkistaa ensin... eipä olis eka joka niiden putkaan kuolee... :whistle:

Ja kun niitä itse oman tilansa aiheuttaneita juoppoja kyyditään pään- ja p*rseenpaikkaukseen harva se hetki, saa päänsä katuun liukastuessaan lyöneet papat jatkossakin odottaa ja odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Ja kun niitä itse oman tilansa aiheuttaneita juoppoja kyyditään pään- ja p*rseenpaikkaukseen harva se hetki, saa päänsä katuun liukastuessaan lyöneet papat jatkossakin odottaa ja odottaa.

Niinhän mä just sanoin, suurin osa on sitä mieltä ettei juopolla ole mitään ihmisoikeuksia...

No mun veli oli kerran pikaisesti ambulanssin tarpeessa, ja mun äiti soitti hätäkeskukseen kaksi kertaa mutta lanssia ei kuulunut. Äiti oli huppelissa koska olivat tulleet juuri juhlista, veli oli siis noin 20v ja asui vielä kotona. Ilmeisesti eivät uskoneet humalan takia asiaa, vaikka äiti ei missään kaatokunnossa ole koskaan. Sitten vasta kun mun isä (joka on lääkäri) soitti ja sanoi että nyt on tosi kyseessä, niin lopulta uskoivat ja lähettivät sen auton. Onneksi kaikki päättyi hyvin veljen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Niinhän mä just sanoin, suurin osa on sitä mieltä ettei juopolla ole mitään ihmisoikeuksia...

No tuo aiempi kirjoittaja varmaankin tarkoitti että niin kauan kuin juoppojen kanssa menee resurssit niin muut jäävät ilman hoitoa/ lanssin tulo kestää..

Taida olla ihmisen arvossa myöskään ne jotka ovat eronneet, lapsi asuu 2vk kerrallaan molemman vanhempansa luona ja käy eri tarhaa. on rakastavat vanhemmat ja lähipiiri. Ne vanhemmat ovat suoraan saatanasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

No tuo aiempi kirjoittaja varmaankin tarkoitti että niin kauan kuin juoppojen kanssa menee resurssit niin muut jäävät ilman hoitoa/ lanssin tulo kestää..

Kyllä mä sen ymmärsin oikeen hyvin, kiitos vaan selvennyksestä. Juoppo ei siis ole ihminen koska juopunut tila on itseaiheutettu... samaan kastiin menee kohta myös lihavat, 2-tyypin diapeetikot, tupakoitsijat jne... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Taida olla ihmisen arvossa myöskään ne jotka ovat eronneet, lapsi asuu 2vk kerrallaan molemman vanhempansa luona ja käy eri tarhaa. on rakastavat vanhemmat ja lähipiiri. Ne vanhemmat ovat suoraan saatanasta!

Mitenkä tämä liittyi ambulanssin odotteluun?

Tuo on niin totta! Mä voin kertoa hienon esimerkin;

Olin kaupassa ja kuulin hirveen pamauksen ulkoa. Menin kattomaan ni siellä tällainen laitapuolen kulkija oli pamauttanu päänsä ja kaatunu suoraan siihen katuun. Nyt sitten makasi siinä tajuttomana. Mä olin juuri koulussa suorittanu ensiavun kurssin ja menin sitten siihen kun kukaan ei menny auttamaan ja vartija vaan pyöri siinä ympärillä. Soitin hätäkeskukseen ja pyysin ambulanssia ja yritin herätellä sitä miestä. No vartija oli soittanu poliisit jotka tuli ja rupes repimään sitä jätkää..mä ihan että "hei mitä te teette se on suorilta kaatunu tähän maahan" se poliisi vaan sano mulle töykeesti että " tää Pate on meille tuttu pulsari,tuus ny Pate ni mennään" NE REPÄISI SEN MIEHEN SIITÄ MAASTA SUORILLE JALOILLE JA HEITTI MAIJAAN. Sitä miestä ei olis ees saannu liikutella ties miten retkauttanu niskansa ja päästäkin tuli verta vähintään aivotärähdys. Mä jäin vaan monttu auki siihen kattomaan että just olipa Pate miten tuttu poliisille niin mun mielestä se mies olisi pitäny viedä ambulanssilla sairaalaan.

No mun exä on juoppo ja josko se meinais kuolla niin mä oikeesti toivon, että kukaan ei soittaisi ambulanssia paikalle. Joidenkin ihmisten kohdalla se olisi vaan parempi...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Joo, olen huomannut saman..kun olen joskus soitellut puistojen miehistä. Ei ole poliisilla mikään kiire tulla noutamaan...ehkä odottelevat, että toinen noutaja saapuisi ensin heitä? :/

Ja tästä päästänkin taas siihen että ulkonäön perusteella kun jätetään auttamatta ja palvelematta niin saattaa kunnollliselle paskakuskiperheenisällekin käydä huonosti kun sehän on vaan sellanen epäsiististi pukeutunut työnsankari, joka varmaan on kaatokännissä aina kun löytyy kadulta makaamasta... :/ Oikeesti saanu vaikka sydänkohtauksen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eihän esimerkiksi juoppo saa uutta maksaa elimenluovutuksena vaan se menee sellaiselle joka ei ole omalla käytöksellään pilannu omaa maksaansa.

No en tuossa näe mitään väärää.

Näinhän se menee, myöskään kehitysvammainen vauva ei saa luovutettua munuaista, vaikka omat ei toimisi ollenkaan...

Itse ovat itsensä siihen kuntoon saattaneet!!! Päivystykset on ihania paikkoja viikonloppuiltaisin olla kipeän lapsen kanssa kun odotat ja odotat lääkäriin pääsyä. Juoppoja tulee ampparilla ovista ja ikkunoista itseään paikkauttamaan kun ollaan ryyppyremmissä tapeltu ja eteen ne tietty menee, eli se siitä ihmisarvon menetyksestä. Ja auta armias kun sairaalasta päästään, ni siellä ne on taas samassa remmissä notkumassa rätit päässä. Ja sama alusta: viinaa--->tappelu-->turpaan-->laastaroitavaksi.

oma kaupunki jokaiselle alkkikselle, nistille ja huoralle.
pois meidän parempien ihmisten silmistä ja lääkärijonoista.
alkoholismi voi vaikka tarttua.

hei haloo ihmiset.
alkoholismi on sairaus. tuskimpa kenenkään toiveammatti on olla bulsu.
jokainen puliukko on ollu jonkun pikkupoika joskus,
onko tärkeempää päästä lääkäriin sen sun nuhanenäisen erkin vai sen aivonsa pelolle vuotavan juopon.

Yhteistyössä