Juominen toisen ollessa raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja l.love
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

l.love

Jäsen
07.10.2011
199
0
16
Tampere
Kuinka useasti mielestänne on hyväksyttävää toisen juopotella viikossa/kuukaudessa kun toinen odottaa?

Neuvolassa jo kehottivat poikaystävääni vähentämään juomistaan mutta ei tuo tuntunut ottavan sitä tosissaan. Viimeyönä heräsin siihen kun paleli ja poikaystäni ei ollut kotona vaan tekstiviestistä selvisi hänen olevan baarissa. Ihme että sain hänet puhelimella kiinni. Käskin heti kotiin (en yleensä ole yhtään käskevä vaan liiankin leppoisa, mutta olin hätääntynyt sydämen takoessa tuhatta). Ja mitä tapahtui sitten? Se olin minä joka pyyteli anteeksi kun komensin hänet kotiin. Hänen mielestään tämä oli oikein kiva ilta, siis aina siihen asti että käskin hänet kotiin ja pilasin kaiken. Niiice.

Omasta mielestäni kaksi kertaa viikossa on jo liikaa. Kaksi - neljä kertaa kuussa olisi ihan jees. Ja jos ei mene baariin niin sitten juodaan kotona ne rentoutumis kaljat useampana iltana viikossa..

Miehet ottakaa tekin kantaa!

Kiitos. :)

Viimeksi muokattu:
Kaksi kertaa viikossa on liikaa, eikä sillä ole mitään merkitystä asiaan, että nainen on raskaana.

Meillä mun raskaus ei vaikuttanut mitenkään miehen alkoholinkäyttöön, osaa ottaa sitä kohtuudella muutenkin, ei ole ongelma.

Kuinka useasti mielestänne on hyväksyttävää toisen juopotella viikossa/kuukaudessa kun toinen odottaa?

:)

Sinäänsä en ymmärrä, miten sen puolison raskaustila vaikuttaa siihen juomisen määrään? Kolmet-neljat kännit viikossa: en hyväksyisi, olisin sitten raskaana tai en!
Oma mieheni käy baarissa harvakselta, ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa. Kotona ottaa pari-kolme kalja ja kenties yhden konjakin viikossa. Minusta ok määrä. Ja sellaisenaan on hänen alkoholikäyttö pysynyt kaikki minun kolme raskautta kun myös niiten raskauksien välit.....

liika on aina liikaa oli toinen sitten raskaan tai ei. Se puolison raskaus on ehkä hyvä syy vähentää vihdoinkin, jos siihen on siis tarvetta, sillä ei se alkoholi vain sovi yhteen vauvan kanssa.

En mie ainakaan katseli miestä joka kävisi kaksi kertaa viikossa baarissa ja sen lisäksi ottaisi kotona niitä saunoakaljoja joka ilta.

Se on vähän sellanen juttu,että alkoholinkäytön vähentämisen halu on lähdettävä poikaystävästäsi. Ei siinä neuvolan tai kenenkään muunkaan kehoitukset(käskyt) auta,jos poikaystäväsi ei sitä itse halua.

Toinen asia, mitä pitäis miettiä ja asia mistä keskustella on se, et mites sitten eletään kun vauva syntyy. Jokaviikkoinen baarissa käynti tuntuu aika paljolta ja on mielestäni liikaa. Asia aiheuttaa varmasti närää ja katkeruutta parisuhteessa vauvan synnyttyä.

Viimeksi muokattu:
Naisen raskaus ei mun mielestä vaikuta mitenkään siihen, paljonko ja kuinka usein miehen on sopivaa juoda.

Ap:n poikaystävän juomat määrät ovat minusta aivan liikaa - ja itse en kykenisi elämään ihmisen kanssa, joka noin paljon juo. En suostuisi tekemään sitä lapsilleni enkä itselleni. Saisi jatkaa juomistaan eri osoitteessa. Aivan sama onko vauva tulossa vai ei.

Ap, kun lapsi syntyy niin sulla on oikeasti muutenkin paljon tekemistä. Jaksatko sen lisäksi kantaa huolta miehesi juomisista, ja soitella aikuisen ihmisen perään pitkin yötä?

En haluaisi jakaa elämääni miehen kanssa, joka viettää noin paljon aikaa baarissa. Silloin tällöin on aivan ok, mutta minua saattaisi jo kerta viikossa alkaa nyppimään. Kamala jos viikonloppujen yhteinen ihana aika menis siihen, että toinen on joko baarissa tai krapulassa.

Vasta yritämme lasta, mutta asiasta on ollut jo puhetta. Olemme molemmat vähän sellaisia tissuttelijoita, itse olen juonut 1-2 olutta tai pari lasia viiniä parina iltana viikossa. Rentoutukseen työviikon jälkeen juon mieluummin sen oluen kuin söisin pussin karkkia. Miehellä määrät on vähän isompia mutta ei hänkään juo humalaan asti. Baarissa ollaan oltu viimeksi keväällä, joten siitä tuskin tulee mitään ongelmaa. Mielestäni, kun odotus on kuitenkin yhteinen asia, niin miehenkin pitäisi olla siinä mukana niin, ettei hörpi sitä olutta siinä vieressä jatkuvasti. Molempien elämähän siinä muuttuu, miksi vain naisen pitäisi tehdä elämänmuutoksia, mielestäni se kuuluu ihan yhtä lailla miehellekin, vaikka sitten vaan senkin takia, että on sillä tavalla tukena lapsensa äidille.

Exä oli esikoista odottaessa joka viikonloppu pe-su omilla reissuillaan. Joskus meni maanataitkin. Joka viikonloppu sai olla sydän syrjällään, että onko sattunut jotain. Se oli liikaa ja liian kauan sitä kestinkin.

Nykyinen mieheni juo, jos on jotain tapahtumaa tiedossa. Kaverin synttärit, häät/polttarit, varpajaiset tms. Eli muutaman kuukauden välein suunnilleen.
Ennen hän kävi useamminkin, kun aloin yhteistä lastamme odottaa niin käyntikerrat väheni ja niihin se jäikin. En valita! :)

Mulla oli sama tilanne. Mies joi pari kertaa viikossa ja oli baarissa pilkkuun asti. Ajattelin sitten että rahoittuu kun vauva syntyy, mutta toisin kävi. Edelleen mies käy juhlimassa kerran viikossa ja minä tietenkin vauvan kanssa kotona..