Juoksua harrastavat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Terhi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Terhi"

Vieras
Hei! Teen pientä tutkimusta liittyen nykyajan juoksuvaatetukseen ja ajattelin jos täältä löytyisi aktiivisesti juoksua harrastavia naisia. Jos sinulla olisi pari minuuttia aikaa vastata muutamaan kysymykseen.

- Kuinka monta kilometriä juokset viikossa?
- Aiheuttaako pakkanen tai siitepölyaika ongelmia? Miten ratkaiset asian?
- Käytätkö juoksuun tarkoitettuja teknisiä vaatteita?
- Mitä ominaisuuksia arvostat juoksuvaatteessa?
- Mitä puutteita olet huomannut juoksuvaatteissasi?

Kiitos paljon :)

[QUOTE="Terhi";26998856]Hei! Teen pientä tutkimusta liittyen nykyajan juoksuvaatetukseen ja ajattelin jos täältä löytyisi aktiivisesti juoksua harrastavia naisia. Jos sinulla olisi pari minuuttia aikaa vastata muutamaan kysymykseen.

Kiitos paljon :)[/QUOTE]

-viikossa määrä vaihtelee. mutta noin kaikenkaikkiaan 20-30km yhteensä
- pakkanen aiheuttaa kurkkukipua, silloin käytän huivia, ohutta, suun edessä ja höngin siihen. siitepöly aiheuttaa taas kurkun kuivumista, hörppään aika usein vettä kostuuttaakseni kurkun
-kunnon lenkkarit täytyy olla. niihin panostan. juoksen capreissa ja napakassa juoksupaidassa. kylminä iltoina tuulipuku..
- arvostan että vaate on kevyt ja ei ahdista mua. silti napakka ettei hölsky mukana. ;)
ja hengittävä, ettei tarvitse tuntea että olis saunassa trooppisessa ilmastossa. :D
- yhtä kaipaan; normi tuulitakki jossa on huppu, mikä on samantyyppinen kuin collegehuppareissa. ei tarttis pipoa kanniskella mukana eka päässä ja sitten myöhemmin tunkea takin taskuun, ja sit se tuntuu siellä. >:/

- 15-25km
- Pakkanen aiheuttaa helposti minulla hengenahdistusta ja hengitystiet "tukkeutuidi" ja sitte kröhisee. Laitan kypärämysdyn ja päälle myssyn sekä kaulaliina!
- käytän
- pitää kosteutta, hengittävä ja mukava päällä

-noin 50km
-En juokse pakkasella. Siitepöly ei haittaa.
-Käytän.
-Tasku kännykälle ja avaimelle. Napakkaa, hiertämätöntä ja hengittävää kangasta.
-Taskuttomuus. Jos ala- ja yläosan kangas "liukasta" materiaalia, niin yläosa nousee kainaloihin.

Noin 25 kilometriä, juoksen Lidlin juoksuhousuissa, lyhyissä tai pitkissä sään mukaan, rinnat tuettuna kahdella päällekkäin olevalla urheiluliiveillä, kun minulle ei oikeaa kokoa löydy mistään:( Yläosassa toppi ja juoksutakki, sekin Lidlistä. Sieltä löytyy ihan ok juoksuvermeitä halvalla. Siitepöly ei ole haitannut ja pakkasella en vielä ole juossut, mutta hyvä on saada vinkkejä...

[QUOTE="Terhi";26998856]Hei! Teen pientä tutkimusta liittyen nykyajan juoksuvaatetukseen ja ajattelin jos täältä löytyisi aktiivisesti juoksua harrastavia naisia. Jos sinulla olisi pari minuuttia aikaa vastata muutamaan kysymykseen.

Kiitos paljon :)[/QUOTE]

-15-25 km
-ei aiheuta, ihan huippupakkasilla en juokse:vaarallista enkä myöskään helteellä
-käytän
-keveys, joustavuus, hengittävyys, pehmeä tuntu ihoa vasten, erikseen mulla on sadekelin vedenpitävät vermeet, juoksukengät pitää olla tosi hyvät myös ja niitä mulla on aina 2 erilaista hyvässä kunnossa olevaa paria
-jotkut ovat "hikipusseja" tai kahisevat (en osta)

Vastaan miehen puolesta:
- 30-50km
- Asutaan Espanjassa (aiemmin Irkuissa). Pakkanen ei siis ole ongelma, eikä pöly tai siitepölykään kuulemma haittaa.
- Käyttää joo, ei kuitenkaan mitään talvivarusteita, kun niille ei tosiaan ole tarvetta. Irkuissa ei myöskään pitänyt sadevermeitä, vaan ihan normaaleja juoksuvaatteitaan.
- Hyvin istuvat ja hyvännäköset.
- Jotkut kutistuu/vaihtaa kokoa ja/tai mallia pesussa. Taskut on yleensä huonoja, jos niitä on ollenkaan.

*muoks* jaa tosiaan alotuksessa kysyttiin naisia.. No, vaatteissa on varmaan melko samat ominaisuudet ja ongelmat kuiteskin..

Kiitos paljon vastauksista. Tämä on siis ihan selvitys minulle itselleni juoksuvaatteiden käyttäjistä opiskeluprojektia varten. Ei siisi mikään virallinen tutkimus, käytin väärää termiä.

Yhteistyössä