Juodaanko suviseuroissa alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei juoda,joku yksittäinen ihminen voi poiketa paikalle ja olla huppelissa,joka paikassahan niitä juomareita on mutta ne uskovaiset jotka sinne kokoontuu niin he eivät juo

Alkuperäinen kirjoittaja m:
olen kuullu että suviseurojen jäljiltä AINA hirveästi kaljapulloja ja käytettyjä kortsuja alueella!! Että...tiedä heistä sitte...

olen minäkin kuullut vaikka mitä vaikka mistä asiasta mutta järjen käyttö sallittu, voi miettiä mikä on totta ja mikä ei....
tuo on vaan kauheaa panettelua noita uskovaisia kohtaan

eiköhän kaikkiin kesätapahtumiin eksy niitäkin jotka alkoholia juo. ei kaikki suviseuroissa kävijät ole lestadiolaisia eikä edes uskovaisia, kuten ei kaikki helluntailaisten juhannuskonferensissakaan kävijät ole uskovaisia.

Nojoo, vaikka siksi että siellä kuule tuijotetaan kuin vierasta sikaa, jos on vaikka ripsiväriä, saati sitten korvikset tai hiukset värjätty!

Toinen juttu miksi en mennyt, on se että siellä alkaa ahdistaan saamaristi, kun nuoret naiset kulkee maha pystyssä 6 muun alle kouluikäisen kanssa, hyvin väsyneen näköisinä. Ja näkee sitä että 5-vuotias hoitaa 3- ja 1-vuotiaita, ja sitä että alle kouluikäiset keskenään juoksentelevat pitkin 50 000 ihmisen seurakenttää. Ei ihme että eksyneitä lapsia on tosi paljon.

Niin että mene sinä nojoo vain suviseuroihin, ja muista käydä isossateltassakin kuuntelemassa kuinka maailman ihmiset on niin pahoja ja tosiaan juomareita (jos vaikka ruuan kanssa juo viiniä, on automaattisesti rapajuoppo).

Ovat tänä viikonloppuna, alkoholipulloja ei näkynyt, mutta yhdellä jos toisella oli vesipullo ja tupakkapaikkakin siellä seurakentällä oli ja jonkin verran näkyi nuoria tupakalla alueen ulkopuolella. Nuorilla myös oli meikkiä eikä kukaan näyttänyt kieroon katselevan. Humalaisia ei näkynyt eikä kukaan kiroillut. Joo - kävin uteliaisuuttani katsomassa tänään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Ovat tänä viikonloppuna, alkoholipulloja ei näkynyt, mutta yhdellä jos toisella oli vesipullo ja tupakkapaikkakin siellä seurakentällä oli ja jonkin verran näkyi nuoria tupakalla alueen ulkopuolella. Nuorilla myös oli meikkiä eikä kukaan näyttänyt kieroon katselevan. Humalaisia ei näkynyt eikä kukaan kiroillut. Joo - kävin uteliaisuuttani katsomassa tänään. :D

Asutko lähellä liperiä?

Mä joka valitin meikkaavien tuijotuksesta, oon käyny suviseuroissa yhteensä 25 kertaa. Ja tosissaan, viimeisinä vuosina kun oli ripsaria ja punaista hiuksissa, kyllä tuijotettiin! Lapset siis tietty eniten, koska se on heille kummallista ja mietitään että "toi ei oo varmaan uskovainen, mitä se täällä tekee." Muistan tuon myös omasta lapsuudestani että noin tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja gee:
Mitä siellä tehdään? Kaatuillaan kun joku huuhaainnanen saarnaa vai? huudetaan ylistyshuutoja herralle?

Eikö siellä ole tappavan tylsää? hohhoijaa!

Ei siellä mitään ylistyshuutoja kyl kuulu. Suviseurojen virallinen syy on se, että pääsee kuuntelemaan jumalan sanaa. Todellisuudessa siellä isossa teltassa jossa saarnat pidetään, istuu ihmiset yleensä noin 1-2 puheen ajan koko 4 päivän aikana. Puheet on toki myös laitettu kuulumaan kaiuttimista koko alueella, mutta harvapa niitä ehtii kuunnella kun pitää hoitaa lapsia ja ruokkia perhettä...

Käytännössä suviseuroihin menon syy on useimmilla suvun tapaaminen, sukuyhteys on tiivis ja suvut isoja ja ympäri suomen asuvia. KUn suurin osa lestadiolaisista sitten on suviseuroissa, on helppo tavata koko suku (kun vielä siis yleensä koko suku on lestoja) samalla kertaa. Nuoret näkee kavereita ja niin edespäin. Vähän sellaista festarimeininkiä siis. Jos taas ei ole ystäviä, on todella yksinäistä ja ikävää.

Tylsääkö? No, kyllä. Perheen kanssa tosi rankkaa, leiriolosuhteissa kun ollaan ja pesumahdollisuudet huonot. Suvun ja kavereiden tapaaminen on monesta kivaa toki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä joka valitin meikkaavien tuijotuksesta, oon käyny suviseuroissa yhteensä 25 kertaa. Ja tosissaan, viimeisinä vuosina kun oli ripsaria ja punaista hiuksissa, kyllä tuijotettiin! Lapset siis tietty eniten, koska se on heille kummallista ja mietitään että "toi ei oo varmaan uskovainen, mitä se täällä tekee." Muistan tuon myös omasta lapsuudestani että noin tehtiin.

Joo se on ymmärrettävää et varsinki lapset kattoo pitkään ku sielä on suurinosa "luomuja". Mutta muistakaa et kaikki on sinne sydämellisesti tervetulleita niinkö eilen viimeksi puhuja sanoi. Ite ainaki ku olen vl niin aattelisin et hyvä ku tulit. :)

Yhteistyössä