Junttakakko...leivistä parhain :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Moniko tietää kyseisen leivän? Porissa tuota valmistetaan ja Turusta saa ostettua kauppahallista vaan ei mistään muualta.

Tänään tapoin aikaa kaupungilla bussia odottaen kun yhtäkkiä muistin tuon leivän ja kauppahallin.

Pakkohan sitä oli ostaa, kolme kappaletta heti :snotty: . Yks tuli jo tuhottua miehen kanssa kaksistaan ja toinen oli pakko ottaa ulos pakkasesta :p .

Niin että meillä on iltapalaksi maan parasta leipää :p :p :flower:

Ai, millaista? Mä olen muutaman kerran ostanut kauppahallista ohuenohutta ruisleipää, sellasta pikkuisen sitkeää ja on hyvää :p Muualla en oo kyseiseen leipään törmannyt. Harmi, että Turussa käyn nykyään niin harvoin enää.

Ullan Pakarilla on monia muitakin hyviä. Omasta mielestä parasta on ruiskakko tai -sämpylät. Aurinkosämpylät kans hyviä. Ilman lisäaineita ja säilöntäaineita saatu paljon paremmat leivät kuin esim Sarpilla (porilainen "parempi" leipomo) tai Fazerilla.

Niin junttakakko on kiviarinauunissa paistettua vaaleaa leipää, eli ei niitä kaikkein terveellisimpiä. Mutta aivan taivaallisen hyvää tosiaan.

Tarina kertoo että leipomon omistajan lapsi olis muuttanut Turkuun opiskelemaan ja keksinyt perustaa putiikin myös tänne. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa mutta oikeesti tuntuu juhlalta saada välillä suurta herkkuaan. Kotona laitettiin päälle vielä voita ja palvikinkkua, mutta nyt sentään pitäydyn ihan kevyessä margariinissa ja leikkeleissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
En ole kuullut, pitää maistaa jazzeilla.
Mikä muuten on olo?

Oi sä pääset Jazzeille, mä oon kade |O . Maista ihmeessä ja maista samalla myös herkkumunkkia, sitäkään ei joka paikasta saa ;) .

Niin ja jos menet torilla käymään, niin sun täytyy ehdottomasti hakea Ojalan piirakan lihis....se on TAIVAALLISEN hyvää.

Miten niin mulla on nälkä :saint: .

Kiitos kysymästä: vointi on hyvä ja supistuksia tulee ihan kivasti. Olen niitä tänään tehostanut kävelemällä ja just tultiin saunasta. Nyt on sellainen olo että lähtö on lähellä, mutta ei haittaa vaikka olo olis väärä. Kun siis ens viikon ke on käynnistys kuitenkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ullan Pakarilla on monia muitakin hyviä. Omasta mielestä parasta on ruiskakko tai -sämpylät. Aurinkosämpylät kans hyviä. Ilman lisäaineita ja säilöntäaineita saatu paljon paremmat leivät kuin esim Sarpilla (porilainen "parempi" leipomo) tai Fazerilla.

Mä olen kyllä kanssasi täysin samaa mieltä :flower: . Se on se kiviarinauuni se salaisuus...

Niin junttakakko on kiviarinauunissa paistettua vaaleaa leipää, eli ei niitä kaikkein terveellisimpiä. Mutta aivan taivaallisen hyvää tosiaan.

Tarina kertoo että leipomon omistajan lapsi olis muuttanut Turkuun opiskelemaan ja keksinyt perustaa putiikin myös tänne. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa mutta oikeesti tuntuu juhlalta saada välillä suurta herkkuaan. Kotona laitettiin päälle vielä voita ja palvikinkkua, mutta nyt sentään pitäydyn ihan kevyessä margariinissa ja leikkeleissä :D

Miksi ihmeessä haluat tuhota terveytesi margariinilla? Voi on 100 kertaa terveellisempää.

Yhteistyössä