Alkuperäinen kirjoittaja Scilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Homma ei ole pieni, suosittelen useampaa rakentajaa, sirkkeliä ja paria akkuporakonetta. Lisäksi sinun kannattaa ostaa aidantolppajalat ja valaa rakennelma betoniin. Meillä oli 2-3 rakentajaa ja viikonloppu meni kivasti. Lisäksi neljä ihmistä kantoi rakennelman paikoilleen..
Kiitos vastauksesta =) Tuo kuulosti aika työläältä urakalta, oh hoh. Mites nuo hinnat sitten, muistaisitko yhtään niistä? Kalliita osat varmasti ovat, mutta tosiaan jos ale-hinnoilla saisi niin sitten... Mietityttää kyllä tuo rakennusprojektin hankaluus siltikin.
On vaan tosiaan tukevan oloinen rakennelma ja kerrankin hyvänkokoinen liukumäkikin. Lisäksi se maja-osa/tasanne on älyttömän kiva. Meilläkin on isompi vasta 3 v mutta sujuvasti kiipeää tuollasessa ja olisihan se mukava lisä pihalle, kun on ihan kivan näköinenkin verrattuna moneen muovihököttimeen.
Kaikki lisäosatkin olen rattia lukuunottamatta ostanut alesta. Tornit on syksyisin olleet aina Bauhausissa alessa. Tosin viime kesänä oli ehkä -30% vai oliko se -40%. Ja K-rauta kanssa on talvisin alentanut tavaraa...
Hinnat riippuu paketista ja koosta. Pienin on ollut jotain noin 300e puutavaran kanssa, ja siinä ei ole ollut keinuja. Toi meidän(malli Club) oli ovh 450e koska siinä oli noi keinut,vaikkakin pienimmästä päästä. Isommat oli joskus ilman keinuja. Siis ne mallit mitä bauhaus tarjosi.
Irtona tavara maksaa noin 70-90e lukumäki (kahta eri kokoa) ja tavarapaketit varmaan pyörii alle satasesta eteenpäin. Mutta alle satasella ei saa kyllä kuin torniin osat. Erikseen kaikki osat myydään.
Kaikki mallit löytyy täältä http://www.junglegym.info/ ja ostamalla vaan osiahan voi itsekin tehdä omannäköisensä. En ole katsonut, olisiko netistä saanut ostettua noi osat halvemmalla ja sitten puutavara ohjeiden mukaan paikalliselta puutavarantuottajalta.
Kunnon mutterit ja vastaavat kyllä maksaa ihan itsekin ostettuna. Toki irtona voi ostaa esim juuri noita nousua helpottavia kahvoja ja kaikkea muutakin, jos tornin tekee ihan kokonaan itse. Mutta se ohje oli kyllä rahan arvoinen. Vaikea rakentaa se ei ole, mutta aikaa menee sahaamisessa ja ruuvaamisessa ja sellaisessa.
Mä teen tonne tornin alle vielä "leikkimökin" tänä kesänä. Pohja on jo laudoitettu ja mietin mistä teen seinät