Junan perhehytti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Millasia ne on? Ku ei oo minkäänlaista kokemusta niistä. Jos mä siis haluan paikata sellasen perhehytin niin onko se koko hytti sit mun käytös pelkästään?

Meidän pitäs tytön kans mennä Helsingistä Ouluun junalla (ei enää lompakko kestä lentämistä) ja ajattelin että tuo perhehytti ois varmaan kivoin. Kattelin tossa jo hintoja niin ei siinä edes mitää lisähintaa tule.

Kaikenlaiset kokemukset tervetulleita!! :)

Ei se ole yksin sulle, kun siellä on 4 paikkaa. Mutta ei niitä kaikkia läheskään aina myydä, kun ihmiset ei halua niitä. Se on pieni paikka, missä on pyöreä pöytä, 4 penkkiä ja jokin pieni leluhärveli. Vrn sivuilta näkee kuvaa/videota siitä. Sinne saa myös otettua pienet rattaat, jos lapsi niissä nukkuu. Me teimme näin, ja puolet matkasta oli ihanan rauhallista :D

Kannattaa :)
Oon ollut sellaisessa äidin ja pikkusisarusten kanssa just Oulu-Helsinki väliä. 4 junapaikkaa, pöytä ja lapsille pieni nurkkaus jossa sellainen pujottelupeli.
Oma rauha siellä on :)

Mä en ole koskaan nähnyt, että niissä olisi ollut kuin yksi perhe kerrallaan, ja monesti olen matkustanut, joskus itsekin siellä. Musta oli kätevää kun omassa hytissä sai oven kiinni, eikä lapset kokoajan juokse ympäriinsä. Pitkällä matkalla (Oulu-Turku) taas tykkäsin matkustaa muualla kun lapsilla oli enemmän tilaa liikkua eikä tarvinnut aina erikseen kulkea sinne leikkipaikalle. Ja siellä ei saa kallistettua istuimien selkänojia, sitä ominaisuutta me tarvittiin kun nuorempi nukkui matkalla päiväunet, siksi mentiin tavallisille paikoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Ei se ole yksin sulle, kun siellä on 4 paikkaa. Mutta ei niitä kaikkia läheskään aina myydä, kun ihmiset ei halua niitä. Se on pieni paikka, missä on pyöreä pöytä, 4 penkkiä ja jokin pieni leluhärveli. Vrn sivuilta näkee kuvaa/videota siitä. Sinne saa myös otettua pienet rattaat, jos lapsi niissä nukkuu. Me teimme näin, ja puolet matkasta oli ihanan rauhallista :D

Selvä homma :D

Olikse sun mielestä parempi mitä normipaikka? Ku tota just mietin et haluunko mä sit kuitenkaan istua sellases kopis.. vaikeeta.. :D

Suosittelen! Siellä saa olla rauhassa, toisin kuin leikkivaunussa. Siel on just ne 4 paikkaa et voi olla et joku sinne tulee teidän kans. Me on saatu olla ihan yksin tähän asti.

Kannattaa ostaa perhelippu, niissä kun lapsellekin saa oman istumapaikan joten mahdollisuus muiden matkustajien tulemiseen perhehyttiin pienenee :)

Aikoinaan kun me reissattiin vaunujen kanssa niin saatiin Emmaljungan kuomut mahtumaan sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Kannattaa ostaa perhelippu, niissä kun lapsellekin saa oman istumapaikan joten mahdollisuus muiden matkustajien tulemiseen perhehyttiin pienenee :)

Aikoinaan kun me reissattiin vaunujen kanssa niin saatiin Emmaljungan kuomut mahtumaan sinne.

Joo tota mä kans aattelin, ois aika tuskaa jos pitäs istua pahimmas tapaukses melkeen koko matka tuo 24 kilonen tyttö sylis :| :D Parempi varmistaa tuolla tavalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Joo tota mä kans aattelin, ois aika tuskaa jos pitäs istua pahimmas tapaukses melkeen koko matka tuo 24 kilonen tyttö sylis :| :D Parempi varmistaa tuolla tavalla :)

minkäikäinen sun 24 kiloinen tyttö on? jos sylissä pitää istua?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Et sitten lukenut tätä ketjua? :D

:headwall: Ja 4,5 v on edelleenkin mutta lienee sivuseikka tässä..

Jos nyt tarvii sit ratakiskosta vääntää niin nää alta 6 v lapset menee ilmaiseksi mutta ilman paikkaa. Joten jos siihen perhehyttiin meidän lisäks tulee 3 h perhe jotka on paikat maksanu niin mun tytöllä ei sit oo paikkaa ja sen täytyy sylis istua.. Joten paikka täytyy erikseen hankkia ton ikäselle jos haluaa sen varmistaa..

Jos nyt tarvii sit ratakiskosta vääntää niin nää alta 6 v lapset menee ilmaiseksi mutta ilman paikkaa. Joten jos siihen perhehyttiin meidän lisäks tulee 3 h perhe jotka on paikat maksanu niin mun tytöllä ei sit oo paikkaa ja sen täytyy sylis istua.. Joten paikka täytyy erikseen hankkia ton ikäselle jos haluaa sen varmistaa..

perhelipulla matkustaa yksi 6-16-vuotias lapsi maksutta istumapaikalla jo yhden aikuisen kanssa. Aikuisella tulee tuolloin olla täyden hinnan maksava junalippu.

http://www.vr.fi/fin/junaliput/liput/lasten_lippu.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja viras:

perhelipulla matkustaa yksi 6-16-vuotias lapsi maksutta istumapaikalla jo yhden aikuisen kanssa. Aikuisella tulee tuolloin olla täyden hinnan maksava junalippu.

http://www.vr.fi/fin/junaliput/liput/lasten_lippu.shtml

Aa joo, niinpäs onki :D Ittekki jo ihan sekasin näiden lippujen kans ku miljoonat vaihtoehdot pyöritelly läpi.

Joka tapaukses, tytölle hommaan oman paikan, siinä menee kummallaki hermot ja matka pilalle jos käy niin heikosti että hytti tulee täyteen eikä tytölle omaa paikkaa ole.

Yhteistyössä