Junamatka 2-vuotiaan kanssa, vinkkejä kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hekppiä mulle!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hekppiä mulle!!

Vieras
Olen ensi kuussa lähdössä vilkkaan 2-vuotiaan kanssa Ouluun. Junamatka kestää viisi tuntia ja kaikki vinkit ja neuvot olis nyt tarpeen!!
Miten saan ajan kulumaan tuon ikäisen kanssa?! Itse olen lapsettomana matkustanut paljonkin junalla, mutta en koskaan lapsen kanssa!!

Meillä meni vajaa 2 vuotiaan kanssa tosi rattoisasti. Tyttö jutteli muiden matkustajien kanssa siis heidän jotka otti meihin kontaktia. Käytiin muutaman kerran ravintolavaunussa. Leikittiin lastenvaunussa, ja luettiin/rauhoituttiin välillä kirjaa lukien.

Ota paikan perhehyttiin ja käyt sieltä leikkivaunussa ja ravintolavaunussa. Pakkaat tavarat niin, että kaikki arvokkain kulkee koko ajan mukanasi. Huoletta olen vaatekassin perhehyttiin jättänyt.

Olen monet reissut mennyt junassa tuon ikäisenkin kanssa.Jos eka kerta,niin elkuosa matkasta menee varmasti ihmetellessä ja maisemia katellessa.Sitten voi käydä tutkimassa junan molempiin päihin saakka.Ja tietty leikkivaunu jos on.Meillä kuluu aina paaaljon aikaa pienen rusinapurkin perissa,kun saa itsekseen mutustaa.Ja ravintolavaunureissulla saa kans kivasti ajan kulumaan.Meillä ei ole ikinä ollut omia leluja mukana,hyvin on pärjätty.Siellähän on tutkittavana vaikka mitä muutakin =) Ja minä olen itse istunut käytäväpaikalla ja neiti on kuljeksinut käytävällä edestakaisin ja aina on joku "löeikkikaveri" löytynyt jostain,vaikka piilosille kurkistelemaan tms. Hauskaa matkaa teille! =)

Kiitoksia vinkeistä, uusia otan mielelläni vastaan =)

Hieman vr:n sivuja tutkin, niin varaan kyllä sellaisesta junasta lipun missä tuo leikkivaunu/paikka on! Hiukan jännittää miten tuon vilperin kanssa matka sujuu, mutta onneksi tässä on aikaa suunnitella ja pähkäillä!! Ennen ei ollakkaan junalla pojan kanssa matkustettu... mutta junista pitää kovasti!

Yhteistyössä