Junalla vauvan kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilppa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilppa86

Jäsen
21.02.2010
467
0
16
Olen reissaamassa vauvan kanssa junalla huomenna noin 5h reissun ja kuukauden päästä suunnitelmissa matkustaa yöjunalla Oulusta Helsinkiin. Huomenna vauva matkustaa turvakaukalossa, vaunut on päämäärässä. Helsinkiin taas otan omat vaunut mukaan ja liikun vaunuilla Helsingissäkin. Tarvitsenko kuitenkin turvakaukalonkin mukaan junassa matkustamista varten? Mahtuuko vaunut hyttiin vai missä niitä yö säilytetään :confused:

Mitä kannattaa huomioida lapsen kanssa reissatessa, vinnkeja ja neuvoja kaipailen kun esikoisen tuore äiti olen :saint: Vauva nyt 1kk ikäinen ja tissiruokinnalla, eli eväät kulkee mukana=)

Onko sulla minkäänlaista kantovälinettä, siis reppua tai liinaa? On ihan näppärin varsinkin päiväjunassa, voi käydä vähän käppäilemässä, ravintolavaunussa jne. Mun vauvat on myös nukkuneet parhaiten liinassa. Junaan en oo koskaan ottanut varsinaisia vaunuja, matkarattaat menee kasattuna hyttiinkin - niin että siellä pääsee vielä liikkumaan.

Manuca löytyy, mutta se on ollu vasta muutaman päivän joten harjoittelen sen käyttöä vielä. Matkarattaita ei olla hankittu, Olen reissussa koko viikonlopun joten kokisin,että vaunut pienellä vauvalle paremmat ?

Joo, varmaan noin pieni tarvii vielä kunnon vaunut, tai sitte tosiaan sen kantorepun. Oon tehny jonku vkloppureissun pelkällä repullakin, mutta jos vauva nukkuu vaunuissa kunnolla niin onhan se itselle helpompaa... päiväjunaan kannattaa pyytää sitä perhehyttiä, saa vähän omaa rauhaa. Vaunut saa varmaan menemään tavaravaunuun, siitä ei tosiaan oo itellä kokemusta.

Me oltiin just pitkällä junamatkalla, yöjunalla matkustettiin. Eipä mun kohalla oikeen oo kerrottavaa, muksu ku nukku koko matkan.
Pari kk sitte tehtiin päivällä semne 6 h junareissu, takas tullessa juna oli aivan ammuttu täyteen ja muutenki suoraan sanottuna paluureissu oli aivan perseestä ku vauva oli yliväsyny, mutta ei saanut nukuttua :laugh: ny naurattaa mut sillon todellakaan ei.

Yhteistyössä